عصر بازار

معاون وزیر کشور:

زائران اربعین قبل از خروج باید بیمه شوند

عصر اعتبار- معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اعلام اینکه تردد از مرز فقط با مدارک قانونی امکان پذیر خواهد بود، گفت: برای بیمه زائران نیز اقدامات و هماهنگی های خوبی انجام گرفته و زائران بایستی قبل از خروج از کشور نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

زائران اربعین قبل از خروج باید بیمه شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، حسین ذوالفقاری، وضعیت امنیت مرزهای کشور را با وجود اوضاع نابسامان و توطئه‌هایی که استکبار در کشورهای همسایه بوجود آورده، مناسب دانست و اظهارداشت: بخشی از این امنیت را مدیون مرزبانانی هستیم که در سخت ترین شرایط و با اعتقاد راسخ از مرزها حراست می‌کنند.

    وی با اشاره به پوشش نقاط مرزی، گفت: رشد خوبی در این حوزه داشته ایم اما لازم است مرزبانی از لحاظ اعتبارات و ساختار تقویت شود که ما در وزارت کشور این موضوع را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

    معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، وجود زیرساخت‌های مناسب از جمله جاده‌های مرزی را لازمه حضور مرزبانان و انسداد کامل نوار مرزی دانست و گفت: با همکاری نیروی زمینی سپاه، احداث جاده‌های مرزی به خوبی انجام شده و امیدواریم با اختصاص بودجه‌های پیش بینی شده شاهد سرعت بیشتر این حوزه باشیم.

    ذوالفقاری به اقدامات صورت گرفته برای تسهیل تردد زائران در اربعین حسینی امسال اشاره کرد و گفت: با احصاء نقاط ضعف سال گذشته، اقدامات خوبی در راستای رفع آنها به عمل آمده است همچنین با افزایش یک پایانه مرزی دیگر در این ایام، تردد زائران با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

    وی با اعلام اینکه تردد از مرز فقط با مدارک قانونی امکان پذیر خواهد بود، گفت: برای بیمه زائران نیز اقدامات و هماهنگی‌های خوبی انجام گرفته و زائران بایستی قبل از خروج از کشور نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

    معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور افزود: امسال همچنین طرحی برای ساماندهی و اعزام کاروانی و یا گروه‌های 20 الی 30 نفره زائران در دستور کار است، اجرای این طرح نقش بسزایی در تسهیل تردد و افزایش امنیت زوار خواهد داشت.

    ذوالفقاری در خاتمه با بیان اینکه از ابتدای سال رایزنی‌ها با مقامات عراقی برای تکمیل زیرساخت‌های آنسوی مرز نیز انجام شده، گفت: امیدواریم امسال با قدرت بیشتری به خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی بپردازیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی