عصر بازار

یارانه‌ نقدی به نمونه‌ای از یارانه‌های غیرنقدی سلامت تبدیل شود

عصر اعتبار- وزیر بهداشت،درمان و آموزش علوم پزشکی گفت: امیدواریم یارانه های نقدی دولت به نمونه‌ای از یارانه‌های غیر نقدی سلامت تبدیل شود.

یارانه‌ نقدی به نمونه‌ای از یارانه‌های غیرنقدی سلامت تبدیل شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید حسن هاشمی شب گذشته (سوم شهریورماه) در افتتاحیه باغ فتح بیرجند اظهار کرد: بیرجند یکی از نقاط افتخارآمیز کشور است.

    وی با بیان اینکه آموزش عالی در استان باید توسعه بیشتری داشته باشد، افزود: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مسیر خوبی قرار گرفته و اگر در تغییر و تحولات سیاسی قرار نگیرد و حمایت شود، می‌تواند موقعیت خوبی را در کشور کسب کند.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در زمینه طب سنتی استعداد ذاتی دارد، گفت: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد بالندگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باشیم.

    وی با بیان اینکه حمایت از دانشمندان کشور در رأس برنامه‌های دولت قرار دارد، بیان کرد: اساتید و معلمین در رده اول کشور قرار دارند.

    هاشمی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت یکی از اقدامات بسیار خوب در جامعه بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه این طرح با اقبال شایسته‌ای مواجه شده و به یک راه بی‌بازگشت تبدیل شده است.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی با ابراز امیدواری برای تبدیل یارانه‌های نقدی دولت به نمونه‌ای از یارانه‌های غیر نقدی سلامت، خاطرنشان کرد: امیدواریم طی سال‌های آینده بتوانیم خود را به استانداردهای بین المللی برسانیم.

    بهره برداری از اورژانس بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند با حضور وزیر بهداشت

    به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت همچنین در جریان سفر به خراسان جنوبی اورژانس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) بیرجند را افتتاح کرد.

    استاندار خراسان جنوبی، معاون سیاسی استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی در این مراسم حضور داشتند.

    این پروژه در یک هزار و 800 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 350 میلیون تومان از محل اعتبارات وزارتی افتتاح شد.

    افتتاح سلامتکده طب سنتی شرق در بیرجند با حضور وزیر بهداشت

    استاندار خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، فرماندار بیرجند و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی نیز در مراسم افتتاحیه این سلامتکده حضور داشتند.

    داروخانه، اتاق اعمال یداوی بانوان و آقایان، اتاق پزشک، اتاق آموزش حفظ الصحه و اتاق آبزن از جمله بخش‌های این سلامتکده است.

    بنابراین گزارش، وزیر بهداشت و درمان در ادامه سفر خود در بازدید از اورژانس بیمارستان شهدای قاین با تأکید بر اینکه در بیمارستان قاین هرچه زودتر بخش اورژانس و دیالیز باید کارهایش انجام شود تا قسمتی از مشکلات این شهرستان حل شود، در جمع خبرنگاران گفت: در هفته دولت به خراسان جنوبی آمدیم تا از مراکز درمانی شهرستان ها دیدن کنیم.

    وی با بیان اینکه در بعضی از رشته ها کمبود در کشور داریم،‌ افزود: تا دانشجویان این رشته ها تربیت و فارغ التحصیل شوند و تجهیزات برای آنها بیاید،‌ زمان می برد.

    وزیر بهداشت و درمان بیان کرد: برخی از رشته ها ازجمله، جراحی مغز،گوش، حلق، بینی و گلو به طور ثابت و ساکن در قاین وجود ندارد.

    هاشمی تصریح کرد: تا پایان شهریور ماه توزیع متخصصین را در کشور خواهیم داشت.

    وی با بیان اینکه در مواردی که قاین کمبود داشته کمک خواهیم کرد، گفت: با جمعیت 80 میلیونی در برخی رشته ها تنها 35 نفر حدود 30 درصد در سال تربیت می شوند.

    وزیر بهداشت و درمان افزود: در بیمارستان قاین هرچه زودتر بخش اورژانس و دیالیز باید کارهایش انجام شود تا قسمتی از مشکلات این شهرستان حل شود.

    هاشمی همچنین جانمایی دانشکده پرستاری قاین را مناسب نداست.

    در این بازدید استاندار خراسان جنوبی و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی سید حسن قاضی زاده هاشمی را همراهی کردند.

    اعتبارات هزینه شده برای ساخت اورژانس از محل اعتبارات ملی است و برای اتمام پروژه به یک میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر نیاز است.

    لازم به ذکر است؛ اورژانس بیمارستان شهدای قاین در حال حاضر 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی