عصر بازار

جهانگیری:

رفع تنگناهای بیکاری به توسعه سرمایه گذاری نیاز دارد

عصر اعتبار- معاون اول رییس جمهوری گفت: رفع تنگناهای جدی بیکاری و اشتغالزایی نیازمند سامان بخشیدن به سرمایه گذاری و توسعه آن است.

رفع تنگناهای بیکاری به توسعه سرمایه گذاری نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «اسحاق جهانگیری» امروز (پنجشنبه) در آیین راه اندازی واحد ذوب و ریخته گری مجتمع فولاد کویر دامغان افزود: امروز فضای فرهنگی جامعه همسو با حمایت از سرمایه گذار و توسعه آن است تا از خام فروشی در کشور جلوگیری شود و اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی تحقق یابد.

    معاون اول رییس جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: اقدام های شهدای بلندمرتبه دولت قابل مقایسه نیست و باید تلاش کنیم نیازهای کشور با شتاب تامین شود و رفع محرومیت از مناطق مختلف صورت گیرد.
    وی هفته دولت را فرصتی برای ارزیابی دستاوردهای دولت یازدهم دانست که باید در کنار رسیدگی به قوت ها، ضعف های آن نیز بررسی شود.
    وی نامگذاری امسال با موضوع «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» را یادآوری کرد و گفت: در دیدار هیات دولت با رهبر معظم انقلاب، ایشان از مجموع اقدام دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی ابراز رضایت کردند.
    به گفته وی، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی فقط به دولت اختصاص ندارد بلکه این سیاست باید در مجموعه اقتصاد کشور پیاده شود.
    سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بیست و نهم بهمن ماه 1392 از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و معاون اول رئیس جمهوری نیز سی ام فروردین ماه امسال اولویت های برای دستگاه ها و نهادهای مختلف را ابلاغ کرد که بر اساس آن 17 مورد بر عهده وزارت نیرو قرار گرفت.
    جهانگیری در سومین روز از هفته دولت مرحله نخست واحد ذوب و ریخته گری مجتمع فولاد کویر دامغان را افتتاح کرد.
    هدف این مجتمع در مرحله نخست تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی به ظرفیت سالیانه 300 هزار تن است.
    قرار است واحد احیای مجتمع فولاد کویر دامغان که از روش SL/RN برای احیای سنگ آهن استفاده می کند، در مرحله بعدی به بهره برداری برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی