عصر بازار

دزدان نقابدار دستگیر شدند+تصاویر

عصر اعتبار- دو سارق خشن که با شکنجه و تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت از خانه پیرزن‌های تنها می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

دزدان نقابدار دستگیر شدند+تصاویر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، 14 خرداد ماه امسال، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت منزل در خیابان شریعتی به کلانتری 106 نامجو اعلام شد .

    با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سرقت از خانه پیرزنی 80 ساله صورت گرفته که سارقین پس از ورود به منزلش اقدام به بستن دست ، پا و دهان وی نموده و تمامی وجوه نقد ، طلا و جواهراتش را سرقت کرده اند .

    پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ :

    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت بعنف منزل" و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    اظهارات مالباخته :

    پیرزن مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " ساعت 04:00 ، چهاردهم خرداد ماه داخل اتاق خواب مشغول استراحت بودم که ناگهان دو نفر را با صورت های پوشیده شده ، بالای سر خود دیدم ؛ آنها با چاقو مرا تهدید کردند که در صورت ایجاد سر و صدا و درخواست کمک کردن از همسایگان مرا خواهند کشت ؛ در ادامه این دو سارق پس از بستن دست و پا و دهانم ، اقدام به وارسی وسایل داخل اتاق های خانه کردند ؛ آنها نتوانستند پول و طلای زیادی پیدا کنند و به همین علت بسیار عصبانی شده بودند ؛ دائما از من محل نگهداری پول و طلاهایم سؤال می کردند اما زمانیکه اطمینان پیدا کردند که تمامی پول و طلای داخل خانه را سرقت کرده اند ، به آرامی از خانه خارج شده و متواری شدند " .

    این پیرزن در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "حدودا ساعت 08:00 صبح بود که پرستار خانه طبق روال هر روز وارد خانه شد و مرا با دست و پای بسته شده ، داخل اتاق خوابم پیدا کرد که بلافاصله پس از باز کردن دست و پایم با پلیس 110 و در ادامه دخترم تماس گرفت و موضوع را به آنها اطلاع داد " . 

    مالباخته در خصوص نحوه نگهداری از پول و جواهراتش نیز به کارآگاهان گفت : "بنده تا چندی پیش طلا و پول زیادی داخل خانه ی خود نگهداری می کردم اما چند روز پیش بود که به پیشنهاد و اصرار دخترم ، پول های خودم را به یک حساب بانکی واریز کرده و در حال حاضر بیشتر طلاهایم نیز نزد دخترم نگهداری می شود ؛ به همین علت سارقین که گویا می دانستند من داخل خانه پول و طلای زیادی نگهداری می کنم ! ابتدا صحبت های مرا در این خصوص باور نکردند تا نهایتا خودشان پس از وارسی تمامی اسباب و اثاثیه ی داخل خانه اطمینان پیدا کردند که تمامی پول و طلاها را سرقت کرده اند ".

    مالباخته در خصوص خشونت بالای سارقین نیز به کارآگاهان گفت : " زمانیکه سارقین قصد داشتند تا به تصور خودشان محل نگهداری طلا و پول ها را از من بگیرند ، اقدام به بستن دست و پاهایم بر روی تخت کرده و با روشن کردن آتش در زیر پاهایم !!! مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند تا محل نگهداری پول و طلاها را به آنها نشان دهم ".

    شناسایی دو سارق نقابدار : 

    کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با بهره گیری از اظهارات مالباخته در خصوص اطلاع داشتن سارقین از موقعیت مالی وی ، به تحقیق از بستگان و در ادامه همسایگان مالباخته پرداخته و در تحقیقات نامحسوس پلیسی اطلاع پیدا کردند که یکی از همسایگان مالباخته ، فردی بنام "آرش . غ" ( متولد 1361 ) است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف کیف قاپی و سرقت دستگیر و روانه زندان شده و اعتیاد شدیدی نیز به مصرف مواد از نوع شیشه دارد ؛ با شناسایی "آرش . غ" به عنوان مظنون اصلی پرونده و در بررسی بیشتر پرونده سوابق وی مشخص شد که او پس از گذشت بیش از 10 سال ، به تازگی و با پایان دوران محکومیتش در اوایل سال جاری (1395) از زندان آزاد شده است .

    در ادامه تحقیقات پلیسی و انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار و بچه محل های سابق آرش بنام "شاپور . م" ( 43 ساله ) شدند که به تازگی بهمراه آرش بارها مشاهده شده است ؛ بررسی سوابق شاپور حکایت از آن داشت که وی نیز همانند آرش بارها به اتهام سرقت منزل ، زورگیری و ... دستگیر و روانه زندان شده و به تازگی و یک ماه پس از آزادی آرش از زندان ، در اردیبشت ماه سال جاری از زندان آزاده شده و او نیز همانند آرش اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر دارد .

    با شناسایی "آرش" و "شاپور" ، کارآگاهان در خصوص این دو مجرم سابقه دار به تحقیق از مالباخته پرداختند ؛ پیرزنِ مالباخته پس از مشاهده تصویر آرش عنوان داشت که به تازگی چندین بار آرش را در محدوده محل سکونتش دیده است و آخرین بار آرش را در داخل میدان میوه و تره بار مشاهده کرده که پس از بیرون آمدنش از بازار میوه و تره بار ، وی را سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت تا در منزلش تعقیب کرده است .

    دستگیری دو سارق نقابدار : 

    با شناسایی "آرش" و "شاپور" از سوی مالباخته و انجام دیگر اقدامات پلیسی ، کارآگاهان با جمع بندی دلایل و مستندات پلیسی اطمینان پیدا کردند که این دو سارق اقدام به سرقت به عنف از منزل شاکی پرونده کرده اند لذا در ادامه ، مخفیگاه آنها در شهر جدید پرند شناسایی ، کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی با اخذ نیابت قضایی به شهر جدید پرند اعزام و نهایتا هر دو متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز مقادیری از اموال مسروقه و همچنین مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از افراد غیر کشف کردند .

    آرش پس از دستگیری و انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی صراحتا به طراحی و دادن پیشنهاد سرقت به شاپور اعتراف کرد و در اظهاراتش عنوان داشت : " به واسطه همسایگی چندین ساله با خانم .... و ارتباط مادرم با وی ، اطلاعات دقیقی در خصوص تعداد اعضای خانواده ( تعداد فرزندان شاکی ) و وضعیت مالی ایشان پیدا کرده بودم ؛ اطمینان داشتم که خانمِ ... ، شب ها به تنهایی در خانه اش که خانه ای ویلایی است زندگی می کند و پرستار وی نیز شب ها آنجا نمی ماند ؛ با اطمینان از اینکه شاکی مقدار زیادی پول و طلا در خانه اش دارد ، پیشنهاد سرقت را با شاپور که در زندان باهم بودیم ، مطرح کردم ؛ قرار شد تا پس از آزادی از زندان ، دو نفری سرقت را انجام دهیم . شب سرقت به تصور اینکه شاکی مقدار زیادی پول و طلا در خانه اش دارد ، وارد خانه شدیم اما زمانیکه تنها با چند صد هزار تومان پول نقد و مقدار کمی از طلاها روبرو شدیم ، به تصور اینکه شاکیه پول ها و طلاهایش را مخفی کرده تصمیم گرفتیم تا با [شکنجه دادن پیرزن 80 ساله ] ، محل پول و طلاها را پیدا کنیم اما پول و طلای دیگری در خانه نبود و ما بر خلاف تصور اولیه خود در خصوص سرقت چند صد میلیون تومان پول و طلا از خانه خارج شده و با یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شدیم " .

    زورگیری یک دستگاه خودرو سواری از یک خانم :

    در ادامه تحقیقات ، متهمین صراحتا به انجام سرقت های مشابه از منازل متعلق به افراد پیر و سالخورده اعتراف کردند ؛ همچنین در بررسی اسناد و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیرِ بدست آمده از مخفیگاه متهمین ، کارآگاهان موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سواری پرشیا سفید رنگ دارای سابقه سرقت به شیوه زورگیری در خیابان گرگان شدند که در ساعت 06:45 مورخه 03/05/1395 سرقت شده بود .

    شاکی پرونده ی سرقت خودرو پرشیا که یک خانم میانسال بود ، پس از حضور در پایگاه سوم آگاهی بلافاصله اقدام به شناسایی "آرش . غ" کرد و عنوان داشت : "این شخص ، هنگامیکه بنده از داخل پارکینگ خانه بیرون آمده بودم ، به سمت من حمله ور شد ؛ در حالیکه به شدت مورد ضرب و جراح گرفته بودم ، مرا از ماشین پیاده نمود و خودش سوار ماشین شد ؛ به قصد جلوگیری از سرقت خودرو ، از پنجره ی سمت راننده آویزان شدم اما [ متهم ] بدونه توجه به بنده سرعت ماشین را زیاد کرد و همین موضوع باعث کشیده شدن و نهایتا کوبیده شدن من بر روی زمین شد ؛ شدت ضربه به اندازه ای بود که از ناحیه دست دچار شکستگی شده و چندین ماه تحت اقدامات درمانی قرار داشتم " .

    سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " تحقیقات از متهمین در مراحل اولیه قرار داشته و مقام محترم قضایی با قرار قانونی ، هر دو متهم را جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر قرار داده است " .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی