عصر بازار

۱۱۰ هزار کارگر ساختمانی در استان تهران بیمه شدند

عصر اعتبار-مهمترین رویدادهای هفته جاری به خبر ایجاد ۳۵۹ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون در سه سال دولت تدبیر وامید،‌ بیمه ۱۱۰ هزار کارگر ساختمانی در استان تهران و تدوین آیین ‌نامه کاهش سن آموزش مهارتی اختصاص داشت.

۱۱۰ هزار کارگر ساختمانی در استان تهران بیمه شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، رادیو اینترنتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز به کار کرد.

    این رادیو با هدف ارایه آخرین اخبار در حوزه‌های مختلف از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه راه‌اندازی شده است.

    لینک رادیو اینترنتی وزارت کار بر روی نشانی www.mcls.gov.ir  قابل مشاهده است و علاقمندان می‌توانند با کلیک روی لینک این رادیو فایل مربوط به  اخبار را دریافت کنند.

    در هفته‌ای که گذشت مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از رشد 30 درصدی عملکرد صندوق در سال 94 خبر داد.

    مهدی حسین‌نژاد گفت: عملکرد صندوق در سال 1394 بیش از 30 درصد رشد و نزدیک به 40 میلیارد ریال سود داشته است.

    وی همچنین از صدور بیش از 1000 میلیارد ریال ضمانت‌نامه در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از این میزان ضمانت‌نامه، بیش از 600 میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی در قالب تامین بخشی از وثایق مورد نیاز آنها در شبکه بانکی و نیز ضمانت نامه معاملات جهت تامین مواد اولیه بخش تعاون بوده است.

    به گفته وی، با وجود اثرات تحریم‌ها بر اقتصاد در سال گذشته بیش از 85 درصد درخواستهای صدور ضمانت‌نامه به تصویب رسید در حالی که در سال 1393 این نسبت 81 درصد بوده است.

    ایجاد 359 هزار فرصت شغلی در بخش تعاون طی سه سال فعالیت دولت یازدهم از دیگر خبرهای هفته جاری بود.

    بر اساس سامانه اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سه سال فعالیت دولت یازدهم (95-1392) تعداد 16هزار و 777 تعاونی در سطح کشور تاسیس شد که 359 هزار فرصت شغلی برای جویندگان کار ایجاد کرد.

    یکی دیگر از اقدامات وزارت تعاون تحت پوشش قرار دادن هفت میلیون نفر از جمعیت مرزنشینان با کارت الکترونیک مبادلات مرزی بود که در نتیجه این اقدام، میزان صادرات تعاونی‌های مرزنشین از 390 میلیون دلار در سال 1393 به 573 میلیون دلار در سال 1394 افزایش یافت.

    این هفته اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران تفاهم‌نامه همکاری آموزشی امضا کردند.

    به موجب این تفاهم‌نامه، امکان آموزش، تایید صلاحیت حرفه‌ای و دریافت گواهینامه مهارتی برای کارگران متقاضی حرفه‌ صنعت ساختمان فراهم شد.

    رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران در این مراسم از بیمه 110 هزار کارگر ساختمانی در استان تهران خبر داد.

    باقری گفت: کل واجدین شرایط دریافت بیمه ساختمانی، ‌300 هزار نفر در سطح استان تهران هستند که از این تعداد 250 هزار نفر دارای کارت مهارتی بوده و 100 هزار نفرشان بیمه شده‌اند و مابقی فاقد کارت مهارتی هستند.

    رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی تهران گفت: آماری که تامین اجتماعی در مورد بیمه کارگران ساختمانی اعلام می کند، ‌یک میلیون و 100 هزار نفر است که در برخی استانها بیش از حد مجاز سهمیه بیمه داشته و برخی دیگر بسیار محدود و اندک بوده است.

    به گفته وی، کارگران ساختمانی برای تمدید گواهینامه‌های مهارتی خود باید به ادارات پست و دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

    بررسی آیین‌نامه کاهش سن آموزشی مهارتی خبر دیگری بود که از سوی وزیر کار اعلام شد.

    علی ربیعی از تدوین آیین‌نامه‌ای خبر داده که بر اساس آن قرار است سن آموزش فنی با نظر والدین به 8 سال افزایش یابد.

    وی همچنین به تدوین تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش اشاره کرده که به موجب آن سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سمت مدارس خواهد رفت.

    به گفته وزیر کار، مهارت کلید توسعه و پیشرفت به شمار می‌رود و هیچ کشوری بدون نیروی ماهر رشد نکرده و اتکا به نیروی دیگر کشورها بدون داشتن ظرفیت انسانی، توسعه را به دنبال نداشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو