عصر بازار

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد

افزایش شاخص مالیات به تولید ناخالص داخلی تا پایان برنامه دولت

عصر اعتبار- معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجۀ کشور مالیات به تولید ناخالص داخلی را مناسب‌ترین شاخص برای تعریف مالیات خواند و گفت: تلاش می‎‎کنیم این شاخص تا پایان برنامه دولت به پیروی از سیاست اقتصاد مقاومتی نسبت به درآمد موجود به ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

افزایش شاخص مالیات به تولید ناخالص داخلی تا پایان برنامه دولت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت شب گذشته در بیست ‌و نهمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: نیاز به صحبت نیست و بزرگترین نیاز ما به عمل، اقدام و اجراست که دولت تدبیر و امید نیز در همین چارچوب گام برمی‌دارد.

    وی ادامه داد: با توجه به دیدگاه‌ها و گزارش‌های متنوعی که در این جلسه مطرح شد، به ضرورت‌های شش‌گانه برای استان یزد دست یافتم و این موضوعات با توجه جدّی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

    نوبخت خاطرنشان کرد: صنعت، معدن، گردشگری، تامین آب، مالیات و ضرورت بازبینی شاخص اعتبارات ملی مواردی است که به برکت و فرصتی که روح بلند شهیدان باهنر و رجایی فراهم ساخته است بتوانیم در مسیر رفع موضوعات و مشکلات عمل کنیم.

    نوبخت گفت: همان طور که از سیاست دولت آگاه هستید مناسب‌ترین شاخصی که مالیات تعریف می‌کند، مالیات به تولید ناخالص داخلی است و این شاخص در کشورهای توسعه یافته 30 تا 40 درصد و در کشورهای در حال توسعه 20 تا 30 درصد است و در تلاش‌ هستیم تا پایان برنامه دولت به تأسی از سیاست اقتصاد مقاومتی نسبت به درآمد موجود به 10 درصد افزایش پیدا کند.

    معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجۀ کشور بیان کرد: با توجه به ظرفیت موجود در استان یزد توسعه صنعت گردشگری ضرورت دارد و خارج از تسهیلات صنعت، به صورت خاص برای صنعت گردشگری نیز تسهیلات در نظر می‌گیریم.

    نوبخت گفت: تأمین آب جزو سیاست‌های دولت است و این سیاست اجرایی با مشارکت بخش خصوصی و دولتیِ خارجی و داخلی فراهم می شود و هدف، حل مشکل آب در فلات مرکزی کشور است.

    وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: موارد مطرح شده در بحث‌های مختلفی که مطرح شد را با تجمیع نظرات کارشناسی  و تشکیل جلسات تخصصی در مرکز سعی زمینه را برای اینکه فعالیت هایی برای برداشتن بار از دوش مردم محقق شود انجام می دهیم.

    گفتنی است؛ در  این نشست تعدادی از اعضای ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گزارشی از فعالیّت‌های کمیته‌های مختلف این ستاد و اقدامات انجام شده در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان گزارشی از فعالیّت‌های کمیته‌های مختلف این ستاد و اقدامات انجام شده در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ارائه دادند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو