عصر بازار

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد:

برای عبور از تنگناهای اقتصادی چاره‌ای به جز تکیه به بخش خصوصی نداریم

عصر اعتبار- جهانگیری تصریح کرد: با اقتصاد مقاومتی به پیشرفت کشور کمک خواهیم کرد و در صورت هر گونه چالش جدی می‌توان اقتصاد کشور را در برابر خطرها مصون نگه داشت.

برای عبور از تنگناهای اقتصادی چاره‌ای به جز تکیه به بخش خصوصی نداریم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، صبح امروز معاون اول رئیس جمهور در افتتاح چندین پروژه صنعتی در استان سمنان اظهار داشت: دولت سعی دارد در حد وسع و توان خویش مطالعات استان‌ها را پیگیری کند.

    اسحاق جهانگیری ادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده طرح‌های زیادی در هفته دولت افتتاح خواهد شد و این فرصتی است که دولت به طرح‌ها و دستاوردهای خود بازنگری کند و صاحب نظران اقدامات قوه مجریه را مورد ارزیابی قرار دهند.

    وی با اشاره به دیدار شب گذشته هیات دولت با رهبر انقلاب گفت: من از جلسه دیشب احساس کردم که ایشان از اقدامات دولت در اقتصاد مقاومتی احساس رضایت دارند در حالی که اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی به طور تمام و کمال در اختیار دولت نیست و دیگر نهادها و سازمان‌ها نیز باید به ما کمک کنند.

    جهانگیری تصریح کرد: با اقتصاد مقاومتی به پیشرفت کشور کمک خواهیم کرد و در صورت هر گونه چالش جدی می توان اقتصاد کشور را در برابر خطرها مصون نگه داشت.

    وی ادامه داد: کشور امروز درگیر بحران بیکاری است که این بحران به غیر از سرمایه‌گذاری در بخش تولید حل نخواهد شد. برای حل این مشکل ما باید محیطی فراهم کنیم که در آن تولید کننده از لحاظ اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاست خارجی احساس راحتی کند.

    جهانگیری تصریح کرد: سرمایه‌گذار باید این مساله را درک کند که ایران امن‌تر از سایر کشورها به لحاظ سرمایه‌گذاری است و از لحاظ فرهنگی نیز مسئولین هر استان باید به شخصی که پول خود را در تولید گذاشته و ریسک آن را با سود کم قبول کرده احترام بگذارند.

    معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: ما برای عبور از تنگناهای اقتصادی که در پیش رو داریم چاره‌ای به جز تکیه کردن به بخش خصوصی نداریم و نظام بانکی کشور و مسئولین اقتصادی باید به این بخش کمک کنند.

    جهانگیری با اشاره به ظرفیت‌های کشور و منابع طبیعی گفت: کشور ما استعدادهای زیادی دارد و بخش خصوصی باید هنر خود را در به کارگیری این استعدادها و منابع کشور نشان دهد.

    معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ذخایر نفت و گاز گفت: ما به لحاظ ذخایر گازی در جهان اول هستیم و در نفت نیز رتبه دوم و یا سوم را داریم ما می‌توانیم به راحتی این منابع را صادر کنیم اما این امر خلاف اقتصاد مقاومتی است. مهم‌ترین پیام اقتصاد مقاومتی جلوگیری از خام فروشی است. کشور باید به سمتی حرکت کند که این منابع خام را به کالاهایی با ارزش افزوده بالا تبدیل کند.

    وی ادامه داد: به لحاظ معدنی نیز کشور ما بی‌نظیر است به طوری که در کویر مرکزی ایران معادن چادرملو، بافق، سنگان، گل گهر از جمله معادن غنی هستند که ظرفیت بالایی برای استخراج و تبدیل دارند.

    جهانگیری ادامه داد: در گذشته فولاد ایران در بازارهای جهانی به پایین‌ترین قیمت خرید و فروش می‌شد اما اکنون ما این رتبه را از دست داده‌ایم و ما امیدواریم با استفاده از تکنولوژی جدید دوباره به این جایگاه برسیم.

    وی با اشاره به فعالیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آقای نعمت‌زاده فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده و در بخش معدن تمام تمرکز خود را برای کامل کردن زنجیره تولید فولاد قرار داده که این امر قابل تقدیر است و امیدواریم به این راه ادامه دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو