عصر بازار

۱۰ راز که مولتی میلیاردرها هرگز به شما نمی‌گویند

عصر اعتبار- مولتی میلیاردر شدن مستلزم اراده و پشتکار و تلاش فراوان است. البته داشتن شم اقتصادی هم کمک زیادی در ثروتمند تر شدن می کند. اگر باور و اراده‌ی عمیقی داشته باشیم، هیچ محدودیتی در رسیدن به آن‌چه فراتر از آن هستیم وجود ندارد.

۱۰ راز که مولتی میلیاردرها هرگز به شما نمی‌گویند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بازده، مولتی میلیاردر شدن مستلزم اراده و پشتکار و تلاش فراوان است. البته داشتن شم اقتصادی هم کمک زیادی در ثروتمند تر شدن می کند. اگر باور و اراده‌ی عمیقی داشته باشیم، هیچ محدودیتی در رسیدن به آن‌چه فراتر از آن هستیم وجود ندارد.

    کنس کول، طراح مشهور مد، گفت چسبیدن به آن‌چه در ذهن‌تان می‌گذرد، کلید تاسیس یک کسب‌وکار پایدار است. کوین اُ‌لیری (ستاره‌ی مجموعه‌ی تلویزیونی شارک تانک) به من نشان داد که فقط با ایجاد و نگه داشتن روابط سودآور می‌توان به این هدف رسید. برت جاکوبز، موسس مشترک شرکت البسه‌ی لایف ایز گود، به من توصیه کرد تا انتظارات و آرزوهای‌ام را با سهام‌داران عمده‌ی شرکت در میان بگذارم.

    کَت کول، مدیرعامل شرکت سینابون، گفت در این راه هر چیزی را امتحان کنید – ولی فقط بهترین‌ها را نگه دارید. مارکوس لمونیس، ستاره‌ی تلویزیونی برنامه‌ی پرافیت، به من نشان داد چگونه با استفاده از استعدادها‌ی‌ام می‌توانم به همه چیز برسم. کوین پلنک، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت آندر آرمر، از تجربه‌اش که چرا باید فقط بر فروش بهترین محصول تمرکز کرد، سخن گفت.

    در حال حاضر می‌توانم با توصیه‌هایی که از دوستان پولدارم گرفتم، کارم را شروع کنم،‌ ولی در مقام یک مولتی میلیاردر دوست دارم نظرات خودم را راجع به این‌که چگونه می‌توان یک کسب‌وکار بزرگ راه‌اندازی کرد، برای‌تان بنویسم:

    1.به فراتر از خودتان فکر کنید

    اکثر آدم‌ها موفقیت را برای خودشان می‌خواهند، نه برای دیگران. می‌خواهند همه‌ی جوایز را ببرند، اسم‌شان در مجلات برده شود، و میلیون‌ها دلار دربیاورند. رسیدن به همه‌ی این‌ها خوب است، ولی باید انگیزه‌ای فراتر و بزرگ‌تر از خودتان را برگزینید. باید به این درک برسید که اهداف‌تان از شما بزرگ‌تر هستند. نگران نباشید زیرا این تفکر، موفقیت‌های بیش‌تری را برای‌تان جذب می‌کند.

    یک رهبرِ از خود گذشته بیش‌تر به رشد دیگران توجه می‌کند، و در عوض با این کار باعث رشد خودش نیز می‌شود. به عنوان سرگرمی، اغلب آهسته می‌دوم و وزنه می‌زنم. هنگام انجام این تمرینات، به این نتیجه رسیده‌ام هرگاه به دیگران کمک می‌کنم قوی‌تر و سریع‌تر از وقتی می‌شوم که این کارها را به تنهایی انجام می‌دهم.

    کمک به دیگران به همان اندازه از شما وقت می‌گیرد که بخواهید کاری را برای خودتان انجام دهید. کسانی که می‌خواهند توانگر شوند، ابتدا باید دیگران را توانا کنند.

    2.با متخصصان متحد شوید

    هر مولتی میلیاردر  گروهی از متخصصانی همراه‌اش دارد که به وی توصیه‌های راهبردی می‌دهند. هر گاه هر فردی به شما اظهارنظری کرد، فقط باید به بهترین‌شان گوش فرادهید. بسیاری از آدم‌هایی را می‌شناسم که به حرف آدم‌های نادرست گوش دادند و بعدها دچار پیامدهای ویران‌گری شدند. در صنعت‌تان به دنبال آدم‌های متخصصی بگردید که بتوانید آن‌ها را تحت تسلط درآورید و با آن‌ها دوست شوید.

    ستخدام یک مربی اجرایی، بهترین راه برای رسیدن به مرحله‌ی بعدی است. ممکن است یک دوست توصیه کند که "باید بیش‌تر حرکت شنا انجام دهید”، ولی یک مربی به شما نشان می‌دهد چگونه این حرکت قوی‌ترتان می‌کند و به شما انگیزه‌ی حرکت می‌دهد. فردی را به عنوان معیار پیدا کنید که بتواند نیازهای‌تان را شناسایی کند.

    اکثر مربیان اجرایی در هر جایی که باشند، معمولا 10 تا 20 درصد درآمد سالانه‌تان را به عنوان دست‌مزد طلب می‌کنند ، که اغلب اگر به توصیه‌های‌شان عمل کنید، ‌پرداخت این مبلغ کار چندان سختی نیست.

    3.سامانه‌ای ایجاد کنید که بتوانید از هر چیزی حداکثر استفاده را ببرید

    مولتی میلیاردر ها نمی‌توانند این کار را به تنهایی انجام دهند. سامانه‌ها و فرایند‌هایی دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد از توانایی‌ها و استعدادهای‌شان حداکثر بهره را ببرند. همیشه راه‌های بهتر و سریع‌تری برای انجام کارها وجود دارد. اگر بتوانید سامانه‌ای برای موفقیت‌تان ایجاد کنید، در نهایت می‌تواند کمک خوبی به شما بکند. ولی نکته‌ی مهم این است که این سامانه ناشی از ایده‌ی خودتان باشد، نه دیگری.

    در هر روز، عادات، ابزار و سامانه‌های مشخصی دارم که از آن‌ها کمک می‌گیرم تا بهتر و موثرتر عمل کنم. پیش از این فکر می‌کردم باید در ساعت به خصوصی بیدار شوم تا بتوانم به موفقیت برسم، ولی متوجه شدم زمان اوج بهره‌روی‌ام بین ساعات 10 شب تا 4 بامداد است. به شکل خنده‌داری شب‌ها دیر می‌خوابیدم ولی مزایای فراوانی در این کار پیدا کردم. البته، بیداری تا ساعت 5 برای همه کارساز نیست. باید سامانه‌ای بیابید که به درد خودتان بخورد.

    4.بازاریابی و فروش

    بازاریابی یعنی این‌که به همه در مورد خودتان پیام بفرستید، و فروش یعنی این‌که مردم آن پیام‌ها را از شما بخرند. بازاریابی کمک‌تان می‌کند برای خودتان اعتبار ایجاد کنید و فروش زمانی اتفاق می‌افتد که آدم‌ها به شهرت‌تان اعتماد کنند. بازاریابی مثل نخاع می‌ماند و فروش مثل ستون مهره‌ها. اگر پشتوانه‌ی قدرتمندی می‌خواهید، باید به هر دوی این مهارت‌های مهم مسلط شوید.

    مولتی‌میلیاردر ها در زمینه‌ی بازاریابی و فروش دارای تخصص فراوانی هستند. مهارت‌های‌شان به صورت ماهرانه‌ای آن‌ها را به سطوح بالا می‌رساند و به آن‌ها امکان می‌‌دهد تا از زندگی به بهترین شکل لذت ببرند. در این جهان، باید بفروشید،‌ در غیر این صورت،‌ فروخته خواهید شد.

    باید هم‌چنین بدانید بازار از شما چه می‌خواهد و راهی پیدا کنید تا به شکل راهبردی نیازهای بازار را تامین کنید. در مجموع، محصول برای فروش پیدا کنید (فروش) و داستانی در مورد آن محصول بسازید (بازاریابی).

    5.تصمیمات سریع بگیرید

    همه‌ی ما تصمیمات بسیاری در طول روز می‌گیریم. ولی، آدم‌های پولدار به سرعت تصمیم می‌گیرند زیرا آن‌ها خود را به خوبی می‌شناسند. اکثر آدم‌ها درباره‌‌ی چگونگی تصمیم‌گیری هیچ آموزشی ندیده‌اند. در عوض، به دنبال آدم‌هایی می‌گردند که این کار را برای‌شان انجام دهند. به همین دلیل است که تنها 10 درصد آدم‌های دنیا کارآفرین هستند و می‌توانند 90 درصد بقیه را به عنوان نیروی کار به کار بگیرند.

    تصمیمات سریع می‌توانند در ثروتمند شدن به شما کمک کنند. اخیرا شخصی به من گفت نمی‌تواند در رویداد خاصی شرکت کند زیرا نمی‌داند اصلا آن‌جا باید چه کاری انجام دهد. به جای تصمیم‌گیری فقط برای‌ام چند عذر و بهانه آورد و به سرعت از مهلکه فرار کرد. اگر وی مولتی‌میلیاردر بود، ‌با جسارت تصمیم می‌گرفت و به من می‌گفت می‌تواند در آن رویداد شرکت کند یا خیر. تصمیم بگیرید، عذر و بهانه نتراشید.

    6.اولویت‌های‌تان را مدیریت کنید

    اولویت‌بندی یعنی انجام کارها به ترتیب اهمیت‌شان. ممکن است در طول روز کارهای بسیار برای انجام دادن داشته باشید،‌ ولی فقط برای انجام آن‌هایی اقدام کنید که برای‌تان بیش‌ترین سود و فایده را داشته باشند. باید همواره این عادت را در خود پرورش دهید که فعالیت‌هایی که زمان، انرژی و پول‌تان را هدر می‌دهند را حذف یا به دیگران محول کنید. زمان‌تان محدود است.

    اولویت‌های اصلی‌تان در2016 چه هستند؟ چگونه می‌خواهید آن‌ها را انجام دهید؟ بهتر است اهداف‌تان به اندازه‌ی خودتان و توانایی‌تان بزرگ باشد. اکثر آدم‌ها اهداف بسیار کوچکی اتخاذ می‌کنند. افزایش اندکی از درآمد‌تان هرگز در مسیر مولتی میلیاردر شدن برای‌تان به اندازه‌ی کافی الهام‌بخش نیست.

    در عوض، اهداف‌تان را به شکل قابل‌ملاحظه‌ای بالا ببرید؛ مثلا بخواهید سرعت رشد کسب‌وکارتان را تا چهار برابر افزایش دهید. هدف‌تان هر چه باشد، به همان اندازه ذهن‌تان دنبال راهی برای تحقق‌اش می‌گردد.

    7.به صورت خستگی‌ناپذیری تولید کنید

    در شب‌های وسط هفته، آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل، 98 درصد آدم‌ها استراحت می‌کنند که این کار کاملا احمقانه است! قطعا نیاز به استراحت دارید، ولی باید تولید هم داشته باشید. وقتی آدم‌های بسیاری نیازمند کمک‌تان هستند، هرگز با خودخواهی وقت باارزش‌تان را تلف نکنید! آیا می‌دانستید شادی واقعی، دیدن محصول کارتان است؟

    یک بازیکنِ مشهور ان‌بی‌ای به من اعتراف کرد نمی‌تواند روزش را بدون پرتاب 1000شوت به سمت سبد به پایان برساند. هر روز به خودش این نکته را گوشزد می‌کند: "بسکتبال هدف زندگی من است”. وی حتی تحملِ از دست دادن وقت‌های اضافی بازی را نیز ندارد؛ در غیر این صورت، احساس سرخوردگی می‌کند.

    به همین دلیل، وی یک قهرمان است. ایجاد پیوند میان خود و هدف‌تان راز مولتی‌میلیاردر شدن است. بهترین توصیه: کسب‌وکار را با لذت و شادی تلفیق کنید.

    8.به آدم‌های دیگر خدمت کنید

    با تعجب باید گفت، اکثر مولتی‌میلیاردر ها خدمت‌رسانی به آدم‌ها را صرفا برای پول انجام نمی‌دهند. اگر این کار را برای پول می‌کردند، با اولین درآمد میلیاردی‌شان از این کار، آن را رها می‌کردند. در حقیقت، آن‌ها این کار را فقط برای خود آدم‌ها انجام می‌دهند. می‌دانند اول باید رضایت آدم‌های دیگر را جلب کنند. وقتی به آدم‌ها خدمت می‌کنید، از پسِ آن، سود خواهید کرد. این قانونی است که به صورت خودکار اجرا می‌شود.

    پیش از این به آدم‌هایی که بدون دریافت پول کار می‌کردند (به عنوان داوطلب) می‌خندیدم. اما اکنون، خودم هم همین کار را می‌کنم. وقتی بیدار می‌شوم، معمولا اولین پرسشی که از خود می‌پرسم این است: "چگونه در کم‌ترین زمان به بیش‌ترین آدم‌ها خدمت کنم؟”

    نه این‌که فقط به این موضوع فکر کنم که: "امروز چگونه پول درآورم؟”  در پایان روز، همیشه روی میز کارم کلی چک دارم که باید امضای‌شان کنم و به جریان بیندازم. این چک‌ها را برای خدمت‌رسانی به دیگران می‌کشم.

    9.پیشرفت مداوم

    اگر می‌خواهید دنیا را تغییر دهید، باید از دانش‌تان بهره‌ی زیادی ببرید و با سرعت همه چیز را تغییر دهید. باید کتاب‌های زیادی بخوانید و تمام چیزهایی که یاد گرفتید را به اجرا درآورید. بسیاری از دوستان متمول‌ام روزانه حداقل دو ساعت مطالعه می‌کنند – و البته مطالب کم ارزش و آسانی هم نمی‌خوانند. آن‌ها در مطالب تعمق و تامل می‌کنند و مدام یادداشت برمی‌دارند.

    وقتی هر روز شروع به کار می‌کنید، از خودتان بپرسید "امروز، چگونه می‌توانم پیشرفت کنم؟” اگر باید مهارت خاصی بیاموزید، این کار را حتما انجام دهید. اکثر آدم‌ها برای کسب موفقیت‌های بزرگ اغلب یکی دو مهارت کم دارند. اگر می‌خواهید مولتی‌میلیاردر شوید، باید همه روزه در پیشرفت و ایجاد تغییرات در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌تان جدی باشید.

    10.انتقادات و پیشنهادها را بپذیرید

    هرگز نمی‌توانم توصیه‌ی جک کنفیلد را در کنفرانسی که هر دوی‌مان سخنران آن بودیم فراموش کنم. وی من را کنار کشید و با یک لحن جدی خطاب به من گفت: "دنیل! بزرگ‌ترین تفاوت میان مولف پرفروش و مولف آماتور فقط یک چیز است: پذیرش انتقادات و پیشنهادات”. راز وی در فروش میلیون‌ها نسخه از کتاب‌های‌اش در دو دهه‌ی اخیر همین مسئله بوده است.

    اگر می‌خواهید کسب‌وکار موفقی برای خود ایجاد کنید، انتقادات و پیشنهادها را باید به عنوان یک نکته‌ی بنیادی بپذیرید. انتقادات و پیشنهادات خوب و موثر ممکن است از هر جایی به سمت‌تان بیایند. می‌توانند از سمت همسرتان، کودکان‌تان، همسایه یا حتی مادرتان باشند!

    گاهی اوقات نیز می‌توانند از سمت بدترین منتقدان‌تان باشند؛ این دسته افراد عموما عمیق‌ترین راه‌کارها را برای تغییر به شما ارائه می‌کنند. این انتقادات و پیشنهادات از هر سمتی که باشند، به آن‌ها توجه کنید و تغییرات لازم را اعمال نمایید.

    برای مولتی‌میلیاردر شدن باید این 10 الگوی ذهنی اسرارآمیز را در خودتان پرورش دهید. اگر این کارها را انجام دهید، آدم‌ها دیگر به کارتان توجه و با حمایت‌های‌شان به شما کمک می‌کنند. اگر باور و اراده‌ی عمیقی داشته باشیم، هیچ محدودیتی در رسیدن به آن‌چه فراتر از آن هستیم وجود ندارد. این مسئله مهم‌ترین نکته در مولتی میلیاردر شدن است. هرگز فراموش نکنید، به مردم خدمت کنید، از پسِ این خدمت، سود خواهید کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی