عصر بازار

تورم به ۸.۷ درصد کاهش یافت

عصر اعتبار- رئیس مرکز آمار ایران گفت: تورم دوازده ماه سال گذشته در کشور ۹ بود که اکنون به ۸.۷ کاهش یافته است.

تورم به ۸.۷ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امید علی پارسا امروز در جشنواره شهید رجایی که در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: امروز هر ماه 350 میزان قیمت از 58 هزار مغازه شهری و روستایی در کشور دریافت می‌شود و اطلاعات همه استان‌ها در مرکز آمار تجمیع  و طبق فرمولهای تخصصی نرخ تورم اعلام می شود.

    رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه گاهی راجع به آمارها حرف هایی گفته می شود و قضاوت هایی می شود که مبنای علمی ندارد، گفت: تورم دوازده ماه سال گذشته در کشور 9 بود که اکنون به 8.7 کاهش یافته است.

    وی با بیان اینکه کم شدن تورم یعنی کم شدن سرعت افزایش قیمت ها، افزود: تورم یک رقمی لازمه رشد پیوسته و مداوم است و صفر شدن تورم به نفع اقتصاد کشور نیست.

    به گزارش ایسنا، رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران اظهار کرد: جشنواره شهید رجایی نمادی از یک سال تلاش و کوشش و نیاز است که در این جشنواره مدیران برتر تشویق شوند.

    این مسئول با اشاره به ضرورت استقرار ارزیابی عملکرد در طول سال و استفاده از فضای اداری مازاد دستگاه اجرایی، گفت: سخت ترین فعالیت در سازمان مدیریت و برنامه ریزی توزیع اعتبارات استان بین شهرستان ها و ادارات کل است و باید به مسئولان و خرد جمعی استان اعتماد کنیم.

    رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران افزود: در شورای توسعه مدیریت ارزیابی مدیران استان بررسی و سعی شد انتخاب احسن صورت گیرد و دبیرخانه مربوطه بدین منظور فعالیت خود را آغاز کرد.

    پارسا با بیان اینکه شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران در دو بخش اختصاصی و عمومی که مورد تایید مدیریت برنامه ریزی کشور بود مورد ارزیابی قرار گرفت؛ تصریح کرد: شاخص های عمومی و تکالیف عمومی کل دستگاه ها  و اثربخشی آنها را مورد ارزیابی قرار دادیم.

    وی با اشاره به اینکه در ارزیابی اختصاصی، دستگاه های اجرایی خودارزیابی کردند و نتیجه را به وزارتخانه مربوطه فرستادند، افزود: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی شاخص‌های تخصصی با کارشناسان تخصصی معاونت توسعه و برنامه ریزی بررسی شد.

    رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران اظهار کرد: شاخص های اختصاصی 1000 امتیاز داشته که 850 امتیاز شاخص‌ها بود و 150 امتیاز در اختیار استاندار بوده تا با معیارهای مورد نظر خود امتیازات درخور را به  54 دستگاه ارایه کند.

    وی افزود: در این ارزیابی سه دستگاه که بالاترین امتیاز را در شاخص های اختصاصی و نیز سه دستگاه که در بعد عمومی بالاترین امتیاز و نیز سه دستگاهی که در مجموع دو شاخص بیشترین امتیاز را داشتند برگزیده شدند و در این جشنواره دو دستگاه نیز به خاطر عملکرد ویژه مورد تقدیر قرار گرفتند.

    رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه 60 درصد از امتیازات دستگاه های مازندران بیش از 900 است، عنوان کرد: در بعد شاخص‌های اختصاصی میانگین نمره استان از هزار، 871  یعنی از  عدد20،  4/17 است.

    وی با اشاره به اینکه 35 شاخص عمومی با 159 زیر شاخصی است که عملکرد مدیران مورد ارزیابی قرار گرفته است، افزود: میانگین امتیازات استان در شاخص های عمومی و اختصاصی یک هزار و 549 از 2 هزار است.

    پارسا با بیان اینکه دو سه روزی است در مرکز آمار ایران مشغول به کار شده ام، تصریح کرد: دلم نمی‌خواست از مازندران به دلیل نیمه کاره ماندن برخی از اقدامات بروم و دقیقه‌ای برای رفتن به مرکز آمار تلاش نکردم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی