عصر بازار

گامی دیگر در توسعه مناسبات تهران - سئول

برداشته شدن ممنوعیت استفاده از یورو در مبادلات تجاری ایران و کره جنوبی

عصر اعتبار- وزیر دارایی کره جنوبی اعلام کرد که از روز ۲۹ اوت ماه جاری میلادی (هشتم شهریور) با برداشته شدن ممنوعیت ها، سامانه پرداخت های یورویی برای تجارت با ایران باز می شود.

برداشته شدن ممنوعیت استفاده از یورو در مبادلات تجاری ایران و کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، « یو ایل هو» خاطرنشان کرد که با راه اندازی این سامانه یکی از بزرگترین موانع بانکی و مالی برای تجارت با تهران برطرف می شود.
    وی تصریح کرد که این اتفاق نویدبخش ترین خبر برای بازرگانان و تجار کره جنوبی است که علاقمند به توسعه مناسبات و گسترش روابط اقتصادی با ایران هستند.
    « یو ایل هو» که دیروز پنجشنبه در نشست سیاستگذاری های وزارت دارایی کره جنوبی سخن می گفت، اظهار داشت: با لغو تحریم ها زمان گسترش مناسبات با ایران و رفع موانع بانکی و مالی فرا رسیده است.
    کره جنوبی می گوید که بر اساس توافق هسته ای در سال جاری میلادی بسیاری از موانع و تحریم ها علیه ایران برطرف شده است و البته آمریکا هنوز پرداخت های دلاری با ایران را آزاد نکرده است.
    تارنمای وزارت دارایی کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد که بر اساس برنامه موجود کاری، فقط بانک «ووری» و «صنایع» این کشور در بانک مرکزی ایران حساب دارند و پرداخت ها از طریق دو حساب بانکی آنها انجام می شود.
    روش کار به این شکل بود که یک شرکت کره ای خریدهایش را در ایران انجام می دهد و مبلغ را در حساب بانکی کره ای ها در بانک مرکزی ایران واریز می کند و وقتی بانک مرکزی تایید کرد، ریال را به طرف ایرانی پرداخت می کند.
    گزارش می افزاید، اما پنج روز دیگر قرار است بانک «کی یی بی هانا»، «ووری بانک» و «شین هان بانک»؛ سامانه حساب یورویی را راه اندازی کنند که شرکت های ایرانی نیز مشتاق کار با این حساب ها هستند.
    ارزش تبادلات تجاری ایران و کره جنوبی در سال 2011 میلادی 17 میلیارد و 400 میلیون دلار بود اما تحت تحریم ها به شش میلیارد و 100 میلیون دلار در سال 2015 کاهش یافت و برای سال های آینده تا 18 میلیارد دلار هدفگذاری شده است.
    رسانه های کره ای پیش بینی کرده اند که نظام مبادلات از طریق یورو موجب تسریع روند همکاریهای اقتصادی میان دو کشور به ارزش 45 میلیارد و 600 میلیون یورو شود، که قرارداد آنها در سفر ماه می (اردیبهشت ماه سالجاری) «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران منعقد شد.
    ایران که یکی از شرکای تجاری اصلی اروپایی ها به شمار می رود همواره ترجیح داده مبادلات خود را از طریق یورو انجام دهد و
    شرکت های کره جنوبی نیز به منظور تسهیل مبادلات تجاری با ایران و گسترش آن ها، مدتهاست برای راه اندازی این سامانه انتظار کشیده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو