عصر بازار

چایکاران همچنان چشم‌انتظار مطالباتشان هستند

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه چایکاران گفت:با توجه به آخرین ماه بهره برداری چای، مطالبات چایکاران به طور کامل پرداخت نشده که این امر نگرانی هایی برای چایکاران مبنی بر پرداخت بدهی هایشان به بانک در برداشته است.

چایکاران همچنان چشم‌انتظار مطالباتشان هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق حسنی نائب رئیس صندوق حمایت از چایکاران  با اشاره به مطالبات چایکاران اظهار داشت: تا اواخر مرداد ماه 114 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده که 32 هزار و 198 تن درجه یک و 73 هزار و 981 تن آن درجه دو است.

    وی با اشاره به مطالبات چایکاران گفت: مجموع بهای برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران 197 میلیارد تومان که تا به امروز 125 میلیارد تومان آن پرداخت شده  ، این درحالیست که مجموع بهای برگ سبز چای سال گذشته 87 میلیارد تومان بوده است.

    حسنی ادامه داد: مطالبات چایکاران تا نیمه اول تیر ماه پرداخت شده و مابقی به مرور پس از تامین منابع مالی و پرداخت قدرالسهم چایکاران پرداخت خواهد شد.

    انتقاد از تاخیر دولت در پرداخت مطالبات

    همچنین ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حال حاضر عدم پرداخت به موقع مطالبات، چایکاران را با مشکلات متعددی مواجه کرده به طوریکه آنها به نان شب خود محتاج هستند.

    وی با بیان اینکه مسئولان امر خود را در مقابل کشاورزان مسئول نمی دادند، افزود: با توجه به آخرین ماه بهره برداری چای، مطالبات چایکاران به طور کامل پرداخت نشده که این امر نگرانی هایی برای چایکاران مبنی بر پرداخت بدهی هایشان به بانک در برداشته است.

    هوسمی ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد و افزایش 40 درصدی تولید دیگر چایکاران رغبتی به  برداشت محصول ندارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی