عصر بازار

صندوق کارآفرینی امید ۲۳هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرد

عصر اعتبار- مدیرکل توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق در سه سال فعالیت دولت یازدهم بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان کسب و کار در کشور پرداخت کرده است.

صندوق کارآفرینی امید ۲۳هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علیرضا همتی در چرداول استان ایلام اظهار کرد: این میزان تسهیلات در بخش های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی به بیش از 146 هزار متقاضی پرداخت شده و زمینه اشتغالزایی پایدار برای 200 هزار نفر را فراهم کرده است.
    وی افزود: در حوزه وام قرض الحسنه ازدواج و ضروری نیز صندوق کارآفرینی امید در سه سال اخیر به بیش از 200 هزار زوج و افراد کم توان مالی 9 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه در دولت قبل بیش از 530 درصد رشد نشان می دهد.
    همتی مهمترین اولویت های صندوق کارآفرینی امید را شناسایی طرح های موفق، افراد توانمند، خیریه های اشتغالزا و روستاهای توانمند در زمینه اشتغالزایی پایدار و حمایت مالی از آنها اعلام کرد.
    مدیرکل توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید کشور یادآور شد: این صندوق در دولت یازدهم روش پرداخت تسهیلات خود را از خود اشتغالزایی انفرادی به کسب و کارهای مبتنی بر مدل های خطی، مرکب و منظومه ای تغییر داده است.
    وی تاکید کرد: همکاری با نهادهای تخصصی در شناسایی خوشه ها، زنجیرهای ارزش و برند، اعزام تولید کنندگان به دوره های آموزشی بین المللی و حضور در نمایشگاه های بین المللی از دیگر برنامه های این صندوق در سه سال گذشته بوده است.
    همتی گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم و تاکید رئیس جمهوری بر پرداخت تسهیلات و اعتبارات به صورت منسجم و با هدف اشتغالزایی پایدار اقدام شده و این روند همچنان ادامه دارد.
    هشت طرح اشتغالزا با هفت میلیارد ریال سرمایه گذاری و استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و اشتغالزایی 34 نفر در شهرستان چرداول روز پنجشنبه با حضور فرماندار این شهرستان و مسئولان این صندوق به بهره برداری رسید.
    مهمترین این طرح ها راه اندازی کارگاه های تولید «یو پی وی سی»، شیشه 2 جداره، سمند پلاست و «ام دی اف» است.
    مدیرکل توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید به منظور شرکت در آیین بهره برداری از طرح های اشتغالزا شهرستان چرداول با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه این صندوق روز پنجشنبه به استان ایلام سفر کرد.
    شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی