عصر بازار

اصلی‌ترین مشکل کشورمان اقتصادی و مدیریت منبع است

عصر اعتبار- وزیر کشور گفت:اصلی‌ترین مشکل ما و اولویت اول کشور مشکلات اقتصادی است یا باید ادعاهای خود را نسبت به مردم انجام دهیم یا نباید انجام دهیم که در صورت عزم برای انجام تعهد راهی جز پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی نداریم. به استاندار گلستان گفتم در نشست شورای اداری اگر کسی به من بگوید پول می‌خواهم از چشمم خواهد افتاد و این نوع مدیریت کارپردازانه را قبول ندارم.

اصلی‌ترین مشکل کشورمان اقتصادی و مدیریت منبع است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های عمرانی و تولیدی شهرستان آق‌قلا در هفته دولت اظهار کرد: شهدای ما ذکر هستند، برای آنکه ما را به یاد خدا انداخته و غفلت را از دلها می‌زدایند و ما را به یاد آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های دینی و مسیر امام راحل می‌اندازند.
    وی ادامه داد: شهدای ما شاخص و میزان هستند، چراکه محک اندازه‌گیری و تعیین نسبت ما با انقلاب هستند و اگر ما می‌خواهیم نسبت خود با انقلاب را بسنجیم باید ببینیم می‌توانیم جان خود را در راه نظام، انقلاب و اسلام بدهیم یا خیر؟
    وزیر کشور اضافه کرد: شهید فصل بین حق و باطل است و باید خودمان را در این عرصه با شهید تعیین و تنظیم کنیم و تاریخ پر است از صحنه‌های آزمون و انتخاب که باید ببینیم چه چیزی را انتخاب می‌کنیم و برای ارزیابی خود کافی است عمل روزانه خود را مورد بررسی قرار دهیم.
    رحمانی فضلی بیان کرد: هر لحظه زندگی ما پل صراط است و حتی نیت‌های ما برای عبور از این پل بسیار مؤثر است و دو امر است که در زندگی ما گریز‌ناپذیر است که پاسخگویی به خدا و مرگ است و همیشه باید آماده رویارویی با مرگ باشیم و امیدواریم در این روزها خداوند کمک کند تا از غفلت خارج شویم و همه این گزارش کارها در محضر خداوند ثبت می‌شود و باید در محضرش پاسخگو باشیم.
    وی تأکید کرد: ما مردم خوبی داریم و هرچه داریم از مردم است و آنها هستند که توفیق خدمت را برای ما فراهم کردند و مردم بودند که جنگ و تحریم را تحمل کردند و امروز ما را یاری می‌کنند.
    وزیر کشور متذکر شد: بزرگترین پایه امنیت و قدرت ملی ما، مردم هستند و نباید برای مسئولیت و وظیفه‌ای که داریم به مردم منت بگذاریم.
    رحمانی فضلی تبیین کرد: امام خمینی(ره) یک نفر بود، اما چون صادق، خالص، مؤمن بود و به مردم ایمان داشت در اوج قرار داشت و ما باید با مردم مثل امام برخورد کنیم و کار خدمت خود را عبادت بدانیم و همه ما دولتی‌ها باید در قبال مردم پاسخگو باشیم.
    وی یادآور شد: البته ما نمی‌توانیم به همه مشکلات که تاریخی است در مدت کوتاهی پاسخ دهیم، اما اگر مردم احساس کنند ما صادقانه کار می‌کنیم به ما اعتماد می‌کنند، بنابراین باید فرصت را غنیمت بدانیم.

    وزیر کشور اضافه کرد: اگر امکانات نداریم زبان نرم و پیشانی بدون گره و روحی مهربان که می‌توانیم داشته باشیم.

    رحمانی فضلی به شرایط ناامن منطقه اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی با وجود همه فشارها و تهدیدها، شرایط کشور مطلوب است و خوشبختانه در امنیت مشکلی نداریم و در سیاست داخلی نیز شاهد پویایی و انسجام خوبی هستیم.

    وی با اشاره به تنوع اقوام و جغرافیایی در کشور، توضیح داد: امروز یک کشور متحد، یکپارچه و منسجم هستیم و احزاب و گروه‌ها به صورت فعال و پویا فعالیت می‌کنند.

    وزیر کشور بیان کرد: اصلی‌ترین مشکل ما و اولویت اول کشور مشکلات اقتصادی است و باید این مسیر را طی کنیم و یا باید ادعاهای خود را نسبت به مردم انجام دهیم یا نباید انجام دهیم که در صورت عزم برای انجام تعهد راهی جز پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی نداریم.

    رحمانی فضلی گفت: اقتصاد مقاومتی یک ضرورت سیاسی، امنیتی، اجتماعی و یک اصل برای پیشرفت امروز کشور است و همه کشورهایی که امروز در شرایط توسعه قرار گرفتند راه اقتصاد مقاومتی را طی کردند؛ با این تفاوت که آن کشورها شرایط سختی را برای مردم خود اعمال کردند.

    وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مشخص کردند و اگر ما به این سیاست‌ها عمل نکنیم مقصر هستیم و اول هم در مقابل فرزندان و مردم شهر و استان خودمان باید پاسخگو باشیم.

    وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما باید از همه ظرفیت‌های مردم استفاده کنیم و باید از مصرف تا پس‌انداز و تولید، سیاست اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم، چراکه اگر اقتصاد ضعیف داشته باشیم اسلام و انقلاب ضربه می خورد و باید علما به مردم بگویند که باید همه در قبال اقتصاد مقاومتی مسئولیت داشته باشیم.
    وی بر ضرورت ترویج فرهنگ پس انداز در کشور تأکید کرد و گفت: چرا فرهنگ پس‌انداز را در جامعه تقویت نمی‌کنیم؛ چرا به مردم آموزش نمی‌دهیم که با هر رقم درآمدتان می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید؛ ما باید این فرهنگ اقتصادی را به مردم تأکید کنیم.

    وزیر کشور با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: مردمی شدن اقتصاد مقاومتی باید در اصل قرار گیرد.

    رحمانی فضلی به اصل برقراری عدالت در کشور اشاره کرد و افزود: کشور ما از بی‌عدالتی ضربه خورده و مقام معظم رهبری فرمودند که اگر اقتصاد مقاومتی را می‌خواهیم باید اجرای اقتصاد مقاومتی عادلانه باشد و باید در تمام کشور ایجاد شود.

    وی افزود: اگر این عدالت وجود نداشته باشد مردم یک بخش از کشور به بخش دیگری از کشور مهاجرت می‌کنند و برای همه مشکل‌ساز می‌شود.

    وزیر کشور بر ضرورت توجه به اقتصاد دانش بنیان تأکید و تشریح کرد: امروز تغییر تکنولوژی با سرعت پیش می‌رود و این تغییرات نتیجه دانش و علم است و اقتصاد مقاومتی باید با دانش‌بنیانی به جلو پیش برود و اگر کارخانجات ما با دانش پیش نروند نابود خواهند شد.

    رحمانی فضلی اضافه کرد: باید دانشگاهیان و اساتید را به خدمت بگیریم و با استفاده از علم به جلو پیش برویم؛ باید از آنهایی استفاده کنیم که از صفر کارها را شروع کردند و امروز به جایگاه‌های خوب اقتصادی و تولید رسیده‌اند.

    وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما در کشور مشکل پول نداریم، بلکه ما مشکل مدیریت منابع داریم و اگر مردم طرح توجیه‌پذیر اقتصادی داشته باشند ما با جدیت حمایت می‌کنیم و خودم تضمین مالی آن طرح را خواهم داد.

    وی در پایان عنوان کرد: من به استاندار گلستان گفتم که در جلسه شورای اداری اگر کسی به من بگوید پول می‌خواهم از چشمم خواهد افتاد و این نوع مدیریت کارپردازانه را قبول ندارم، چراکه مدیر باید گزارش دهد این ابتکار را انجام دادم و این کارها را می‌خواهم انجام دهم، چراکه بودن پول و انجام کار که دیگر تحصیلات نمی‌خواهد و هر کسی می تواند این کار را انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو