عصر بازار

وزیر اقتصاد در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی اعلام کرد:

تصویب ۱۲ برنامه ملی در راستای اقتصاد مقاومتی

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی گفت: امروز یک برنامه عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی داریم، با رهنمود های مقام معظم رهبری ۱۲ برنامه ملی تصویب شده که هرکدام چندین پروژه برای تحقق این سیاست ها دارد امروز ما به شعار و بیان آمار و اهداف اکتفا نمی کنیم.

تصویب ۱۲ برنامه ملی در راستای اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، طیب نیا افزود: خوشبختانه امروز در پرتو مقاومت و صبوری ملت ایران و در پرتو هدایت های کم نظیر مقام معظم رهبری تحریم های ظالمانه بر علیه ملت ایران برداشته شد.

    وی اظهار کرد: انتظار ما این بود تحریم ها بلافاصله رفع شود وقتی ما به تمام تعهدات خود عمل کردیم طرف مقابل نیز باید عمل کند ولی متاسفانه عمل به تعهدات به آرامی و به تدریج انجام میدهند.

    وزیر اقتصاد ادامه داد: فهم و عزم مشترکی که نسبت به سیاست های مقاومتی در کشور به وجود آمده است، امروز مقام معظم رهبری در تمام جلسات اقتصاد مقاومتی را از دولت و تمامی نهادها مطالبه می کنند و در تمامی جلسات دولت و ستاد اقتصادی رئیس جمهور تحقق این سیاست ها دنبال می شود این فهم و عزم مشترک یک سرمایه ارزشمند برا ی ماست ما نقاط آسیب خود را شناخته ایم وراه حل های آنرا نیز می دانیم و اراده قوی مشترک برای تحقق این سیاست ها ایجاد شده است.

    وی گفت: امروز یک برنامه عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی داریم، با رهنمود های مقام معظم رهبری 12 برنامه ملی تصویب شده که هرکدام چندین پروژه برای تحقق این سیاست ها دارد امروز ما به شعار و بیان آمار و اهداف اکتفا نمی کنیم.

    طیب نیا با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ اقتصادی ایران است که برنامه عملیاتی کمی زمان بندی شده داریم گفت: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت اقتصاد هر هفته با مسئولیت بنده تشکیل می شود و بر روند اجرایی پروژها نظارت می شود.

    وزیر اقتصاد افزود: برنامه ریزی کرده بودیم امسال به رشد اقتصادی 5 درصدی برسیم و رهنمود مقام معظم رهبری این است که در سالهای برنامه ششم به رشد هشت درصدی برسیم که این برای ما انتخاب نیست بلکه الزام است و باید برسیم.

    وی ادامه داد: جایگاه ملت ایران در عرصه بین المللی این نیست که قرارادارد، ملتی که در طول تاریخ تمدن ساز بوده و از رهنمودهای مبین دین اسلام برخوردار است جایگاهش این نیست، زیبنده و شایسته ما نیست اعتلای ایران اسلامی در گرو رشد اقتصادی بالاست و ارتقا توان تولید است.

    وزیر اقتصاد اظهار کرد: امروز کشوری که در دنیا نتواند نیاز های خود را به نحو شایسته در داخل تهیه کند و برای جوانان خود شغل مناسب ایجاد کند در عرصه بین المللی عزت و کرامت نخواهد داشت.

    طیب نیا بیان کرد: خوشبختانه بنگاه های بزرگ ما در مسیر مناسبی قرار گرفته و در حال خروج از رکود اقتصادی هستند و امیدواریم در پایان سال بیش از مقدار هدف بتوانیم بنگاه های مهم کشور را احیا کنیم.

    وی ادامه داد: اگر این همدلی و ارائه و همزبانی در بین مردم و مسولان وجود داشته باشد و اجازه ندهیم مسایل حاشیه ای منافع حزبی و جناحی، منافع ملی ما را تحت شعاع قرار دهد قطعا رسیدن به اهداف سیاست های مقاومتی امکان پذیر است.

    وی به ارایه دو لایحه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی لایحه مربوط به بانکداری مرکزی و دیگری لایحه عملیات بانکی بدون ربا یا عملیات بانکی اسلامی است.

    وزیر اقتصاد در خصوص مساله پرداختهای نامتعارف گفت:  آنچه مسلم است نظام پرداخت ما عادلانه و کارآمد نیست و این بحث را طی دو دهه گذشته بطور مستمر و منظم داشته ایم.

    وی ادامه داد: دولت تمرکز خود را بروی قانون مدیریت خدمات کشوری گذاشته که اصلاحیه آن بزودی به مجلس تقدیم می شود که امیدواریم نظام پرداخت برای بلندمدت اصلاح شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو