عصر بازار

از هر ۸ میلیاردر، یک نفر زن است

عصر اعتبار- در سال ۲۰۱۵، از بین ۲.۴۷۳ میلیاردر، تنها ۲۹۴ نفر زن بودند و برخلاف همتایان مرد خود، ثروت اغلب آنها از طریق ارث و میراث به دست آمده بود. حتی در رده افراد بسیار ثروتمند، زنان نتوانستند به پست های بسیار بالا دست یابند. طبق آخرین مطالعات شرکت مشاوره Wealth-X، طی آمارگیری های سال ۲۰۱۵ حدود ۲.۴۷۳ میلیاردر در دنیا وجود داشتند که به نوبه خود رکورد محسوب می شد. تعداد آنها نسبت به سال قبل، ۶.۴درصد افزایش داشته است.

از هر ۸ میلیاردر، یک نفر زن است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فرصت امروز، با افزایش 5.4درصد، ثروت آنها به 7700 میلیارد دلار رسیده است. طبق گزارش این شرکت، اگر همه این 2.400میلیاردر جمع شوند تا یک کشور را تأسیس کنند، می توانند با ثروت شان سومین قدرت اقتصادی بزرگ در جهان را پس از آمریکا و چین، شکل دهند.

    با این حال، به نظر می رسد هیچ وقت تعداد میلیاردر های زن با میلیاردر های مرد برابر نشود. در سال 2015، 294 زن میلیاردر در مقابل 2.179 مرد میلیاردر داشته ایم. علاوه بر آن ثروت آنها نیز از ثروت مردان کمتر بوده، به طور متوسط 2.97 میلیارد دلار در برابر 3.12 میلیارد.

    تمایلات کمتر برای کارآفرینی

    یکی از توضیحات احتمالی که می توان داد، این است که زنان میلیاردر تمایل کمتری به کارآفرینی و سرمایه گذاری دارند. در حالی که 90 درصد مردان، ثروت شان را از طریق شغل شان کسب کرده اند، در مورد زنان این میزان به 44 درصد می رسد. اگر به زندگی الکساندرا اندرسون، جوان ترین میلیاردر زن جهان که تنها 19سال دارد، نگاهی بیندازیم، ثابت می شود که اکثریت قریب به اتفاق زنان از طریق ارث ثروتمند شده اند. خصوصاً میراثی که ازهمسران شان به جا مانده: 22 درصد از زنان میلیاردر بیوه هستند، در حالی که از میان مردان فقط 2درصدشان این گونه اند.

    با این حال شرکت Wealth-X اشاره می کند زنان بیش از پیش از سرمایه شان برای سرمایه گذاری و کارآفرینی استفاده می کنند، تقریباً 27.5 درصد از زنان میلیاردر که در سال 2014 یک ششم این درصد را به خود اختصاص داده بودند. محققان اظهار می دارند: «حتی اگر این افزایش دلگرم کننده باشد، اما شکاف بین مردان و زنان در کارآفرینی همچنان بزرگ باقی مانده است.»

    با در نظر گرفتن اینکه سهم زنان میلیاردر در آینده کاهش خواهد یافت، اگر زنان 11 درصد از افراد بسیار ثروتمند روی کره زمین را تشکیل دهند، باز هم دوبرابر کمتر از مولتی میلیاردرها هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی