عصر بازار

۱۱ میلیون ایرانی بیمه شدند

عصر اعتبار- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در واردات دارو با کاهش ۳۵۰ میلیون دلاری مواجه بوده ایم و هم اکنون ۹۷ درصد داروی مصرفی کشور توسط شرکت های داخلی تولید می شوند.

۱۱ میلیون ایرانی بیمه شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم بهره برداری از دانشکده داروسازی مشهد گفت: بخش مهمی از حلقه خدمات سلامت در حوزه داروسازی واقع شده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد، توسعه و شکوفایی صنعت داروسازی کشور بوده ایم.

    وی اظهار کرد: هم اکنون ارزش ریالی داروهای تولید شده در ایران حدود 70 درصد مصرف دارویی کشور را شامل می شود در حالی که این میزان در آغاز فعالیت دولت یازدهم 60 تا 62 درصد بوده است.

    وی گفت: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون 100 قلم داروی جدید با همت داروسازان داخلی در کشور تولید و وارد بازار شده است.

    وزیر بهداشت حوزه داروسازی را نماد مهم الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و افزود: کاهش وابستگی به خارج و ارزان تمام شدن خدمات دارویی از مهم ترین دستاوردهای سه سال اخیر بوده است.

    وی اظهار کرد: هم اکنون واردات دارو از خارج کشور نسبت به سال 1392 معادل 350 میلیون دلار کاهش یافته است.

    وی گفت: این در حالی است که طی سه سال اخیر 11 میلیون نفر در کشور که هیچ بیمه ای نداشتد، زیر پوشش بیمه قرار گرفتند و به دنبال افزایش دسترسی این گروه به خدمات بهداشتی و درمانی، مصرف دارو نیز افزایش یافته است.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رشد تعداد دانشمندان ایرانی در شاخص یک درصد دانشمندان برتر جهان در سالهای اخیر افزود: تعداد دانشمندان ایرانی در لیست یک درصد برتر جهان از هشت نفر در دولت قبل به 36 نفر در حال حاضر افزایش یافته است.

    وی اظهار کرد: این در حالی است که 50 درصد این دانشمندان، داروسازان کشور هستند و امروز حوزه داروسازی مایه افتخار کشور است

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی