عصر بازار

رییس اتحادیه مشاوران املاک خبر داد

افزایش ۱۷ درصدی معاملات مسکن تهران در مرداد

عصر اعتبار- آمارهای اتحادیه مشاوران املاک نشان می‌دهد در مردادماه تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بالا رفته است.

افزایش ۱۷ درصدی معاملات مسکن تهران در مرداد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور  اظهار کرد: تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران نسبت به ماه قبل 13.3 درصد و ماه مشابه سال قبل 17.2 درصد افزایش داشته است.

    حسام عقبایی افزود: در مردادماه سال جاری 18 هزار و 699 قرارداد خرید و فروش در تهران امضا شد. این رقم در ماه قبل 16 هزار و 499 مورد و در ماه مشابه سال قبل 15 هزار و 946 مورد بود.

    وی آمار اجاره شهر تهران را نیز در هر دو شاخص ماهیانه و سالیانه، افزایشی عنوان کرد و گفت: در مردادماه 22 هزار و 882 قرارداد اجاره در تهران امضا شد که با توجه به 21 هزار و 838 مورد در تیرماه امسال و نیز 21 هزار و 592 مورد اجاره در مردادماه سال گذشته آمارها از افزایش 4.7 و 5.9 درصد به ترتیب نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل حکایت دارد.

    با این‌که آمارهای مسکن شهر تهران مقداری افزایش معاملات را نشان می‌دهد، معاملات کل کشور هم‌چنان به روند کاهشی خود نسبت به سال قبل ادامه داده است. تعداد قراردادهای مردادماه 1395  کل کشور حاکی از افزایش 11 درصدی نسبت به ماه قبل و کاهش 34 درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل دارد. عقبایی در این خصوص اظهار کرد: در مردادماه تعداد قراردادهای خرید و فروش کل کشور 59 هزار و 986 مورد بود که با توجه به 53 هزار و 865 قرارداد ماه قبل و 90 هزار و 470 مورد در مردادماه سال گذشته به ترتیب با افزایش 11 و کاهش 34 درصدی مواجه بودیم.

    با این حال قراردادهای اجاره نسبت به سال قبل کاهش چندانی نداشته است. در مردادماه امسال 73 هزار و 682 قرارداد اجاره در کل کشور به امضا رسید. در تیرماه سال جاری نیز 71 هزار و 655 قرارداد اجاره در کشور منعقد شد و در مردادماه سال قبل 74 هزار و 471 مورد قرارداد منعقد شده بود که نشان می‌دهد قراردادهای اجاره در کل کشور به ترتیب 2.8 و یک درصد کاهش داشته است.

    البته رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور امیدوار است با توجه به اثرگذاری شهر تهران بر روی کل کشور، تعداد معاملات کل در ماه‌های آینده افزایش یابد.

    به گفته‌ی عقبایی، افزایش معاملات شهر تهران در ماه‌های آتی می‌تواند اثر خود را بر روی شهرستان‌ها ایجاد کند. به همین دلیل پیش‌بینی این است که در ماه‌های آتی شاهد افزایش حجم معاملات مسکن در کشور باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو