عصر بازار

مدیرعامل بیمه اتکایی ایرانیان مطرح کرد:

برجام راه را برای آینده باز کرده است

عصر اعتبار- مدیرعامل بیمه اتکایی ایرانیان با اشاره به اینکه باید در زمینه بیمه اتکایی ارتباط با اروپا و آسیا برقرار شود، به بی توجهی دولت‌ها به صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه از نبود وفاق ضربه خورده است.

برجام راه را برای آینده باز کرده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، محمد آسوده در یک نشست خبری با بیان این که شرکت بیمه اتکایی ایرانیان در کلیه ریسک‌های بزرگ کشور حضور دارد، گفت: البته در جذب پورتفو حریص نبودیم و هر ریسکی را نپذیرفتیم.
    وی با اشاره به این که سهم این شرکت در خسارت آتش سوزی پالایشگاه بوعلی سینا 3٫5 درصد است، گفت: هنوز میزان خسارت براورد نشده اما می‌توان گفت که این خسارت بزرگ‌ترین خسارت تاریخ صنعت بیمه کشور است.
    مدیرعامل بیمه اتکایی ایرانیان با اشاره به حضور این شرکت در فرابورس، تصریح کرد: حدود شش سال از ایجاد این شرکت می‌گذرد و طی این مدت در حوزه برنامه‌های داخلی طبق آنچه که پیش بینی کرده بودیم پیش رفتیم اما در بخشی که مربوط به خارج از کشور بوده ، به دلیل همزمانی با تحریم‌ها در بخش بانک و بیمه، طبق نظر مدیران شرکت و بر اساس کارشناسی صورت گرفته، کاری از خارج کشور قبول نکردیم.
    وی در ادامه با اشاره به افزایش سرمایه 31 درصدی و رسیدن آن به 201 میلیارد تومان، تاکید کرد: تا پایان سال مالی نیز حدود 50 میلیارد تومان از محل سود سهامداران و اندوخته سرمایه‌ای، به سرمایه این شرکت افزوده خواهد شد.
    آسوده خاطرنشان کرد: پس از رسیدن سرمایه بیمه اتکایی ایرانیان به 250 میلیارد تومان، چنانچه برای فعالیت‌های بین المللی نیاز به افزایش سرمایه باشد، موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.
    مدیرعامل بیمه اتکایی ایرانیان درباره گشایش‌های صورت گرفته در صنعت بیمه پس از اجرایی شدن برجام نیز گفت: تعاملات هنوز از لحاظ ما روان نشده است اما باید توجه کرد که مشکلات ناشی از تحریم‌ها یک شبه رفع نخواهد شد.
    وی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که برجام، راه را برای آینده باز کرده است؛ ‌تصریح کرد: شرکت‌های بیمه مشکلات زیادی دارند و ریشه این مشکلات این است که تا سال 82 فقط نگاه دولتی بر صنعت بیمه حاکم بوده است و این نگاه مدیران را به گونه‌ای تربیت کرد که فعالیتشان بر مبنای سیاست بنگاه داری، حاکمیت شرکتی، سوددهی و کاهش هزینه‌ها نبود.
    مدیرعامل بیمه اتکایی ایرانیان با تاکید بر اینکه دولت‌ها صنعت بیمه را جدی نگرفتند، اضافه کرد: سالانه 40 تا 50 هزار خسارت دیه کامل از سوی شرکت های بیمه پرداخت می شود.
    آسوده با بیان اینکه ایران کشوری است که از لحاظ آمار تصادفات، جزو کشورهای دارای رتبه بالا است، گفت: عوارضی که از شرکت‌های بیمه دریافت می‌شود زیاد است و این امر موجب شده که قیمت تمام شده بیمه نامه برای مشتریان، 50 درصد افزایش یابد.
    وی تاکید کرد: بیمه مکانیزم عالی و پیشرفته‌ای است که نباید به یک صندوق تبدیل شود به گونه‌ای که در نهایت این صندوق ورشکست شود و دولت مجبور به جبران خسارت‌های آن شود زیرا، دولت‌ها آن قدر مشکلات دارند که باید هزینه‌هایشان کاهش یابد نه این که هزینه شرکت‌های بیمه نیز به آنها تحمیل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی