عصر بازار

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج خبر داد:

اتمام ۹۰درصد از پروژه‌های با همکاری بانک شهر

توسعه ناوگان اتوبوسرانی کرج با تامین مالی بانک شهر

عصر اعتبار- معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج گفت: شهرداری این کلانشهر در سه سال گذشته توانسته است با دریافت تسهیلات از سوی بانک شهر ۹۰درصد از پروژه‌های ناتمام را به بهره‌برداری برساند.

اتمام ۹۰درصد از پروژه‌های با همکاری بانک شهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، فرج‌اله ایلیات، معاون مالی و اقتصادی کرج با اشاره به تعامل شهرداری کلانشهرها با بانک شهر در تامین منابع به منظور افزایش سطح رفاه و عمران شهرها اظهار کرد: در سه سال گذشته با قراردادی از سوی شهرداری کرج با بانک شهر، 3800میلیارد ریال تسهیلات در زمینه انجام پروژه‌های عمرانی و ترافیکی دریافت شده و تا کنون 90درصد پروژه‌هایی که روند اجرایی آنها از مدت‌ها پیش ناتمام مانده بود به بهره‌برداری رسیده است.
    وی توسعه و عمران شهری و ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان را از مزایای این همکاری دانست و گفت: شهرداری کرج با استفاده از تسهیلاتی که بانک شهر در اختیار این دستگاه قرار می‌دهد در زمان مقرر مطالبات پیمانکاران را در زمینه‌های مختلف از جمله اجرای پروژه‌های عمرانی، خدمات شهری، فضای سبز، حمل و نقل و ترافیک، فرهنگی و اجتماعی و ... پرداخت می‌کند و این موضوع موجب شده که پیمانکاران با وجود رکود اقتصادی حاکم‌، با شهرداری این کلانشهر همکاری خوبی داشته باشد‌.
    ایلیات در ادامه با اشاره به پروژ‌های مهم این کلانشهر که با همکاری بانک شهر عملیاتی شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها فاز اول تقاطع اتوبان شهید بهشتی و اتوبان کرج - قزوین است که با هزینه 740هزار میلیارد ریال در کمترین زمان به بهره‌برداری رسید و همچنین تقاطع غیرهمسطح شهدای دانش‌آموز و ساماندهی رودخانه کرج به عنوان یکی از طرح‌های مهم گردشگری و تفریحی از دیگر پروژه‌هایی است که با همکاری بانک شهر عملیاتی شده است.
    وی با اشاره به احداث پروژه بزرگ مهرویلا به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم این کلانشهر که با همکاری بانک شهر در حال احداث است، افزود: همچنین با مشارکت این بانک، یکی از بزرگترین تقاطع‌های سطح کشور با بودجه 1000میلیارد ریال و با وسعت دو کیلومتر به سرعت در حال احداث است که هم اکنون 80درصد پروژه پیشرفت داشته و امیدواریم تا پایان سال با تامین مالی که از سوی بانک شهر صورت گرفته به پایان برسد.
    معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج با تاکید بر این‌ که بیشتر پروژه‌های زیرساختی این کلانشهر با همکاری بانک شهر به بهره‌برداری رسیده است، گفت: بزرگترین پروژه تاریخ کرج که از ادامه اتوبان همت، آغاز و تا کمال‌شهر ادامه دارد با 12تونل و پل روگذر و با تامین مالی کل پروژه از سوی بانک شهر تا سه سال آینده در حال انجام است.
    ایلیات در ادامه، کسری پارکینگ در کرج را یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهر مانند سایر کلانشهرها دانست و افزود: به منظور رفع این مشکل، احداث پارکینگ‌های طبقاتی نیز با مشارکت بانک شهر در حال انجام است.
    فرج‌اله ایلیات از انعقاد قرارداد خرید 100دستگاه اتوبوس با همکاری بانک شهر خبر داد و گفت: در مرحله بعد نیز 300دستگاه به این تعداد اضافه می‌شود.
    ایلیات همچنین در خصوص استقبال شهروندان از پیشخوان‌های شهرنت بانک شهر گفت: با توجه به سابقه خوب بانک شهر و رضایت شهروندان، پیشخوان‌های شهرنت نیز در کرج مورد استقبال قرار گرفته است و امیدواریم با وضع قوانین و مقررات مربوطه، همکاری لازم با سایر شهرهای اقماری در خصوص استفاده شهروندان این شهرها از تسهیلات بانک شهر ایجاد شود.
    به گفته وی، بانک شهر در مدت زمان کوتاهی از تاسیس خود، علاوه بر رشد کمی و کیفی موفق شده است تا در صنعت بانکداری پیشرفت قابل‌توجهی داشته باشد و به طور حتم توسعه بیشتر و استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های موجود موجب می‌شود تا سهام‌داران این بانک از جمله شهرداری‌ها را بیش از پیش یاری کند و در ارتقای عمران شهری، نقش بیشتری داشته باشد.
    وی در ادامه گفت: شهرداری کرج با توجه به این که بانک شهر بانکی مردمی است و ارتباط تنگاتنگی با شهروندان دارد تا کنون املاکی را در اختیار این بانک قرار داده است تا در 12منطقه این کلانشهر، شعبه بانک راه‌اندازی شود و همه شهروندان از این امکانات برخوردار شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی