عصر بازار

رشد اقتصادی قطر به کمترین رقم ۵ سال اخیر رسید

عصر اعتبار- تولید ناخالص داخلی قطر در سه ماه نخست سال جاری میلادی فقط ۱.۱ درصد افزایش یافته است.

رشد اقتصادی قطر به کمترین رقم ۵ سال اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، رشد تولید ناخالص داخلی قطر در سه ماه نخست سال جاری میلادی کمترین رقم در حداقل از سال 2011 میلادی به بعد است.

    در همین حال وزیر برنامه ریزی توسعه و آمار این کشور گفت: رشد اقتصادی قطر در سه ماه نخست سال 2016 میلادی فقط 1.1 درصد افزایش یافته که نسبت به سه ماه قبل از آن 2.7 درصد کاهش نشان می دهد.

    همچنین آمارها نشان میدهند که فعالیت های حوزه معدن و نفت و گاز این کشور در سه ماه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش و نسبت به سه ماه آخر سال 2015 میلادی 2.5 درصد کاهش یافته است.

    این در حالی است که سایر حوزه های اقتصادی نسبت به سه ماه آخر سال 2015 میلادی 2.7 درصد کاهش یافته اند.

    بر همین اساس، قطر به عنوان بزرگ ترین صادر کننده گاز طبیعی مایع جهان یا همان «ال ان جی»، و یکی از ثروتمند ترین کشورهای حوزه خلیج فارس محسوب می شود مانند سایر همسایه های خود برای ایجاد ثبات در امور مالی خود به سیاست های ریاضتی در سال جاری میلادی روی آورده است.

    همچنین وزیر برنامه ریزی توسعه و آمار قطر در ماه ژوئن پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور در سال 2016 میلادی را  3.9 درصد پیش بینی کرد این در حالی است که پیش از این، رقم 4.3 درصد برآورد شده بود.

    این وزیر قطری تصریح کرد که پیش بینی برای رشد اقتصادی این کشور برای سال های 2017 و 2018 میلادی به ترتیب 3.8 درصد و 3.2 درصد است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی