عصر بازار

اقدام و عمل، ملت–دولت، امیدوار و استوار - ۵

پرداخت بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات احداث گلخانه توسط بانک کشاورزی در دولت تدبیر و امید

عصر اعتبار- چالش جهان امروز، محدودیت منابع انرژی، آب و خاک است و کم و کیف مدیریت این بحران نقشی تعیین کننده در تولیدات محصولات کشاورزی، امنیت غذایی و سرنوشت کشورها دارد. استفاده از تاسیسات گلخانه ای ، راهکاری برای برون رفت از محدودیت هایی است که تغیرات شدید آب و هوایی اقلیم ها بر روند تولید محصولات کشاورزی تحمیل کرده است. به همین منظور و برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست های دولت تدبیر و امید ، دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی پرداخت تسهیلات برای احداث تاسیسات گلخانه ای را در اولویت برنامه های اعتباری این بانک قرار داده است.

پرداخت بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات احداث گلخانه توسط بانک کشاورزی در دولت تدبیر و امید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، بانک کشاورزی از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تا پایان تیرماه سال 1395، بالغ بر 22 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسعه کشت های گلخانه ای پرداخت کرده است تا نقش حمایتی خود را به عنوان سازمانی دانش بنیان که همواره بر استفاده از فناوری های نوین تاکید داشته است، ایفا کند.

    تسهیلاتی که بانک کشاورزی در مقطع یاد شده پرداخت کرده است ، منجر به احداث قریب به 54 هزار واحد تاسیسات گلخانه ای در سطح کشور شده که این امر علی الخصوص در مناطقی که با محدودیت های منابع آب و خاک و شرایط نا مناسب دمایی مواجه هستند ، تاثیری بسزا در اشتغالزایی، کاهش روند مهاجرت به شهرها و تامین امنیت غذایی کشور داشته است.

    طبق آمار، استان های تهران، اصفهان، خوزستان، فارس، جنوب کرمان، مازندران، هرمزگان و زنجان به ترتیب بیشترین میزان جذب اعتبارات گلخانه ها  و دریافت تسهیلات مربوطه را به خود اختصاص داده اند.

    بانک کشاورزی با هدف ترویج روش های نوین و کارآمد کشت گلخانه ای و با استفاده از کارشناسان مجرب و سامانه های الکترونیکی ، در زمینه های  مالی، مشاوره ای و نظارتی  از متقاضیان احداث گلخانه حمایت می کند و امیدوار است با تکیه بر رهنمودهای اقتصادی مقام معظم رهبری و حمایت دولت تدبیر و امید ، همچون گذشته در امر توسعه کشت های گلخانه ای و افزایش کمیت و کیفیت تولیدات آن با موفقیت گام بردارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی