عصر بازار

اشتغال بالای صنعت فرش در سایه محرومیت از بیمه‌های اجتماعی

عصر اعتبار- مدیرعامل اتحادیه ‌تعاونی‌های فرش دستباف می‌گوید با وجود آنکه صنعت فرش پتانسیل‌ها و ظرفیتهای بالایی برای اشتغالزایی و توسعه صادرات غیر نفتی دارد اما بافندگان و شاغلان این صنعت هنوز از مزایای بیمه‌های اجتماعی که در قانون پیش بینی شده برخوردار نیستند.

اشتغال بالای صنعت فرش در سایه محرومیت از بیمه‌های اجتماعی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عبدالله بر ضرورت تقویت و توانمندسازی اتحادیه‌ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه تخصیص منابع برای توانمندی و توسعه اتحادیه‌های تعاونی و فعالان صنعت فرش دستباف به صورت بهینه و عادلانه صورت نمی‌گیرد، به نحوی که این اتحادیه با بیش از 3245 تعاونی تحت پوشش و 460 هزار نفر عضو از حمایتهای قانونی لازم در بودجه‌های سنواتی محروم مانده است.

    وی با اشاره به عدم تخصیص اعتبار بیمه‌های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار گفت: در قوانین بودجه چند سال گذشته اعتبار اجرای قانون بیمه‌های اجتماعی شاغلان فرش و صنایع دستی که برای تحت پوشش بیمه قرار دادن استادکاران و کارگران قالی و فرش دستباف، قالیبافان تحت پوشش تعاونی‌ها و بافندگان شاغل در کارگاه‌های خانگی در مجلس به تصویب رسیده بود به اجرا در نیامد و همین امر سبب شده تا امروز با کاهش انگیزه افراد برای ورود به این هنر صنعت روبه رو شویم.

    به گفته بهرامی، با توجه به اینکه تنها منبع تامین مالی بخش تعاون از طریق بانک توسعه تعاون است باید افزایش سرمایه این بانک به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف درعین حال ارتقای سطح کیفی تولیدات فرش و صنایع دستی را خواستار شد و پیشنهاد کرد: برای حضور موثر و پررنگ تعاونی‌ها در عرصه بین‌المللی و بازارهای هدف، یک پایانه صادراتی برای نظام‌مند کردن فرایند فروش و بازاریابی داخلی و خارجی فرش دستباف ایجاد شود.

    وی ایجاد زیرساختهای لازم برای بازاریابی و افزایش صادرات فرش دستباف را خواستار شد و گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و شرایط پساتحریم فرصت مناسبی برای بازسازی و توسعه بخش‌های غیردولتی از جمله تعاونی است و باید در چنین فضایی با حمایت مجلس و دولت زمینه اشتغال و صادرات هرچه بیشتر این صنعت فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو