عصر بازار

وزیر کار اعلام کرد

پایگاه اطلاعاتی شناسایی دقیق یارانه‌بگیران ایجاد شد

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: پایگاه اطلاعاتی دقیقی برای شناسایی دقیق‌تر مشمولان دریافت یارانه ایجاد شده و وزارت کار پس از آنکه شناسایی ۸۵ درصدی مشمولان حذف یارانه محقق شد، دست به کار خواهد شد.

پایگاه اطلاعاتی شناسایی دقیق یارانه‌بگیران ایجاد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی گفت: مجلس شورای اسلامی سال گذشته حذف 6 میلیون نفر و امسال 30 میلیون نفر را برای وزارت کار تکلیف کرده اما شناسایی این تعداد یارانه بگیر دشوار است و احتیاط فراوانی می‌طلبد.

    وی با رد هرگونه احتیاط در حذف یارانه بگیران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر احتیاطی هم مشاهده می‌شود به منظور جلوگیری از ضایع شدن حقوق نیازمندان واقعی است.

    ربیعی با بیان اینکه یارانه باید به بخشهای اشتغال و بهداشت و درمان وارد شود، افزود: یارانه مستحق اقشار کم درآمد و دهک پایین جامعه است و دولت به حذف افراد غیرنیازمند از لیست یارانه بگیران اعتقاد راسخ دارد.

    وزیر کار تصریح کرد: قبول داریم که کارگران، کارمندان و بازنشستگان زندگی دشواری دارند و باید برای آنها فکری کرد به همین منظور باقیمانده منابع مالی حاصله از حذف یارانه بگیران را به این قشر از جامعه به خصوص کارگاه‌های کوچک اقتصادی و اشتغالزا اختصاص خواهیم داد.

    وی در ادامه به موضوع  دریافتی‌های ناعادلانه و حقوق‌های نجومی اشاره کرد و با بیان اینکه مبارزه با فساد یقه آبی ها و یقه سفیدها در اولویت دولت است، گفت: این دریافتها از آغاز انقلاب و با ایجاد جریان ناعادلانه اقتصادی به گونه‌ای نامتعارف شکل گرفت و امروز اصلاح آن در دستور کار قرار گرفته است اما مبارزه با فساد در دولت تدبیر و امید همچنان ادامه خواهد داشت هرچند فساد از بین رفتنی نیست و تا زمانی که بشر وجود دارد، فساد هم پابرجاست.

    ربیعی گفت که در آغاز وزارت خود اقدام به کاهش 35 درصدی دریافتی کارمندان این وزارتخانه کرده به نحوی که برخی از اعضای هیات مدیره شستا به طور خودجوش برای کاهش دریافتی خود اقدام کردند.

    وزیر کار اشاره ای هم به انتخاب مدیرعامل بانک رفاه داشت و گفت: تا به حال کسی را به بدنه دولت معرفی نکرده‌ام البته رزومه بسیاری دریافت کردم ولی معرف کسی نبودم و تنها موردی که در خاطر دارم مربوط به فردی محتاج از اقوام بود که برای نگهبانی یک شرکت معرفی کردم.

    وی همچنین از احیای 16 هزار و 677 بنگاه تعاونی خبر داد و گفت:‌ وزارت کار در صدد است تا با جلوگیری از تعطیلی بنگاهها مانع از بین رفتن اشتغال شود و سطح معیشت مردم پایین نیاید.

    وزیر کار دولت یازدهم که در برنامه نگاه یک سخن می‌گفت، همچنین از نظارت کامل بر صندوق  بازنشستگی کشوری خبر داد و با اشاره به بیمه تکمیلی بازنشستگان، گفت: با تامین اعتبار مناسبی که از محل صندوق بازنشستگی صورت گرفت، جراحی زانو نیز به لیست بیمه اضافه شد.

    به گفته ربیعی از سال آینده طرح رفاه سفر به منظور افزایش رفاه حال بازنشستگان به اجرا در می آید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو