عصر بازار

وضعیت رکود تا پایان سال بهتر می‌شود

عصر اعتبار- معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وضعیت رکود کشور تا پایان سال بهتر می‌شود.

وضعیت رکود تا پایان سال بهتر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا فیاض در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های دولت برای رکود و تورم، اظهار کرد: زمانی به دلیل تفاوت قیمت عرضه و تقاضا نرخ تورم به حدود 40 درصد هم رسیده بود.

    معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه دولت کنترل تورم را هدف اول خود قرار داد، بیان کرد: اکنون نرخ تورم به 8.9 درصد رسیده است.

    به گفته این مسئول، مهار تورم یعنی کمربندها محکم‌تر شده و قیمت‌ها روزانه و ثانیه‌ای بالا نمی‌رود.

    فیاض نمونه مهار تورم و ثبات اقتصادی را در شاخص‌هایی مانند نرخ ارز دانست که طی سه سال اخیر بین رقم 3300 تا 3500 تومان مانده است و نوسانات چندانی ندارد و دیگر کسی بر اساس ریسک دلار نمی‌خرد.

    وی با اشاره به اینکه دولت به آنچه در کف تورم می‌خواست رسیده است، تاکید کرد: اکنون نوبت برنامه‌ها برای رکود است و نسخه‌هایی برای تحریک تقاضا آن هم به صورت آرام و حساب شده در نظر گرفته شده است.

    معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت عرضه کارت‌های اعتباری در آینده نزدیک را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد که در نرخ‌های متفاوت از سوی بانک‌ها در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیردو کم کم مردم از آن استفاده خواهند کرد.

    فیاض با بیان اینکه تمهیدات دیگری هم برای مهار رکود در نظر گرفته شده، یادآوری کرد: هر یک از این اقدامات به تنهایی نتیجه نمی‌دهد بلکه باید مجموع این عوامل اجرا شود تا نتیجه کارها ببینم.

    وی معتقد است تا پایان سال شرایط رکود بهتر خواهد شد اما مهار رکود از مهار تورم دشوارتر است، چون تورم دست سیاست‌گذاران است و رونق دست خریداران.

    معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت سپس به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و افزود: بانک‌ها از موضع خود کنار آمدند و در اجرای این طرح و کمک به واحدهای تولیدی مشارکت داشتند.

    فیاض تاکید کرد: در استان کرمانشاه از 317 واحدی که معرفی شدند نزدیک به 105 واحد موفق شدند به مرحله نهایی دریافت تسهیلات برسند که رقمی معادل 34 درصد است و کرمانشاه رتبه دوم کشور را از نظر جذب تسهیلات دارد.

    وی یادآوری کرد: این تسهیلات که رقم آنها به طور میانگین یک تا دو میلیارد تومان است در اختیار واحدهای عمدتا کوچک که زیر 50 نفر اشتغالزایی دارند قرار خواهد گرفت.

    معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت سپس از تفویض اختیارات به مدیران استان‌ها یاد کرد و ادامه داد: کارگروه تسهیل اختیارات کافی را دارد و ما نیز در مرکز به دنبال تفویض اختیار به استان‌ها هستیم و نه وقت داریم و نه علاقه که کار استان‌ها را پیگیری کنیم.

    فیاض با اشارره به انتخاب سه استان پایلوت کرمان، آذربایجان شرقی و لرستان که تمام اختیارات وزارت خانه‌ها به مدیران استان‌ها واگذار شده است، عنوان کرد: اگر این طرح موفق باشد تعداد استان‌ها بیشتر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو