عصر بازار

با ابلاغ گمرک

شیوه اخذ مالیات علی الحساب ۴ درصد واردات مشخص شد

عصر اعتبار- گمرک ایران در بخشنامه‌ای شیوه اخذ مالیات علی الحساب ۴ درصد واردات را تعیین کرد.

شیوه اخذ مالیات علی الحساب ۴ درصد واردات مشخص شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، پس از ابلاغ بخشنامه اخذ مالیات علی الحساب 4 درصد از واردات قطعی که با همکاری سازمان مالیات و گمرک در حال اجرا است، در تازه ترین اقدام بخشنامه چگونگی اخذ این مالیات از سوی گمرک ابلاغ شد.

    در این بخشنامه که روز شنبه هفته جاری صادر شد،‌ آمده است: پیرو بخشنامه مذکور موضوع اخذ 4 درصد مالیات علی الحساب واردات قطعی کالا دستور فرمایید ضمن رعایت مفاد بخشنامه مورد اشاره جهت اخذ مبلغ مزبور و صدور قبض پرداختی پس از تعیین مبلغ مالیات علی الحساب توسط گمرکات کشور، نسبت به ارجاع سیستمی از طریق پنجره واحد فرامرزی به سازمان امور مالیاتی با اداره امور مالیاتی ذی ربط اقدام نمایند. سازمان مربوطه پس از اخذ مبلغ مالیات علی الحساب مراتب را به آن گمرک اعلام خواهد نمود.

    در صورت عدم ارتباط سیستمی فی مابین با رعایت مفاد بخشنامه مذکور و مفاد صورت جلسه مذکور معاون عملیاتی سازمان امور مالیاتی کشور که مقرر شده بود نماینده آن سازمان جهت اخذ مالیات علی الحساب در مبادی گمرکات ورودی مستقر شوند، گواهی اخذ مالیات مزبور و صدور قبض پرداختی پس از ارجاع مراتب به نماینده مقیم سازمان امور مالیاتی از طرف نماینده آن سازمان یا اداره امور مالیاتی ذی ربط حسب مورد صادر می‌شود.

    بدیهی است آن گمرک باید در اولین فرصت نسبت به برقراری ارتباط سیستمی فی مابین دو سازمان جهت این منظور اقدام لازم مبذول نموده و به لحاظ تسریع در امور، مراتب را از طریق ادارات امور مالیاتی استان‌ها پیگیری نمایند.

    امروز نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در نامه‌ای از وزیر اقتصاد خواسته است که مالیات علی الحساب 4 درصد واردات به همان 2 درصد قبل باز می‌گردد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی