عصر بازار

لایحه اصلاح قانون بودجه تایید شد

عصر اعتبار- عباسعلی کدخدایی ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد:از دیگر مصوباتی که امروز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت، مصوبه مربوط به تفکیک حوزه انتخابیه میاندوآب و شاهین دژ بود که این مصوبه نیز از سوی شورا مورد تایید واقع شد.

لایحه اصلاح قانون بودجه تایید شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اعطای مجوز به دولت برای تسویه بدهی به طلبکاران از جمله بانک‌ها، پیمانکاران، شهرداران و بدهی‌های مربوط به خرید تضمینی محصولات استرات‍ژیک کشاورزی، از طریق انتشار معادل 40 هزار میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه و یا سایر اوراق اسلامی از جمله مصوبات مجلس در اصلاحیه قانون بودجه 95 بود.

    مجلس همچنین در اصلاحیه بودجه به دولت اجازه داد تا مبلغ 5 میلیارد دلار وام از دولت روسیه برای طرح‌های عمرانی دریافت کند.

    نمایندگان مجلس همچنین به دولت اجازه دادند برای تسویه بدهی دولت به سازمان بیمه سلامت تا سقف 80 هزار میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه یا سایر اوراق اسلامی منتشر کند.

    همچنین به دولت اجازه داده شد از محل حساب مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی، مطالبات بانک مرکزی از بانک‌ها را برای تسویه مطالبات قانونی این بانک‌ها از دولت و افزایش سرمایه دولت در بانک‌های دولتی و همچنین بخشودگی سود تسهیلات تا یک میلیارد ریال و حداکثر تا سقف 450 هزار میلیارد ریال تسویه کند.

    حذف بند مربوط به بنزین دو نرخی و تکلیف دولت به ارائه سوخت با کارت از دیگر مصوبات مجلس در اصلاحیه بودجه بود که منجر به تک نرخی ماندن بنزین و حذف احتمالی کارت سوخت خواهد شد.

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1395 به حذف بند ب تبصره 14 قانون بودجه 95 از متن قانون رای دادند که بر اساس آن تکلیف دولت به حذف یارانه ثروتمندان به قوت خود باقیست و جرم انگاری مربوط به پرداخت یارانه به این اشخاص برای رفع مشکلات حقوقی احتمالی حذف شده است.

    بر اساس اصلاح انجام شده در قانون بودجه 95 دولت موظف است پس از تصویب این قانون، نسبت به ثبت نام افرادی که موفق به ثبت نام برای دریافت یارانه نشده‌اند اقدام و پس از ثبت نام نسبت به پرداخت یارانه‌ی آنان و یا یارانه‌ی آنها که به اشتباه حذف شده است، اقدام کند.

    وی همچنین افزود: پس از بررسی لایحه تفکیک حوزه‌های انتخابیه میاندوآب با شاهین‌دژ و تکاب این لایحه نیز مغایر با موازین شرعی و قانونی شناخته نشد.

    سخنگوی شورای نگهبان همچنین در مورد بررسی استفساریه قانون انتخابات که  براساس آن شورای نگهبان نمی‌تواند بعد از انتخاب یک نماینده با رای سالم مردم درباره صلاحیت آن منتخب اظهار نظر مجدد کند، گفت: این طرح هنوز به شورای نگهبان واصل نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی