عصر بازار

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد

ابراز امیدواری برای افزایش ۱۰ میلیارددلاری صادرات در سال جاری

عصر اعتبار- قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید با بیان اینکه تولید کشور باید صادرات‌محور باشد، گفت: امیدواریم با این هدف صادرات ما در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

ابراز امیدواری برای افزایش ۱۰ میلیارددلاری صادرات در سال جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، رضا رحمانی امروز در همایش حضور پایدار در بازار روسیه که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، بیان داشت: هر تولیدی دو بال دارد، یکی فناوری و دیگری صادرات است.

    وی با بیان اینکه صادرات درواقع تحریف طرف تقاضا است، اظهار داشت: امسال هزاران طرح رونق تولیدی در دستورکار داریم و همچنین برای راه‌اندازی 7 هزار و 500 واحد کوچک و متوسط دولت تسهیلات و حمایت‌هایی را در نظر دارد.

    قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید با بیان اینکه امیدواریم میزان صادرات امسال نسبت به سال گذشته، 10 میلیارد دلار افزایش یابد،‌ بیان داشت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مختلفی در بخش صنایع و بازارهای هدف داشته‌ایم  و بسته‌های تشویقی تولید در نظر گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه تأمین مالی 7 هزار و 500 واحد کوچک و متوسط را در نظر داریم، بیان داشت: بخشی از این منابع از طریق صندوق توسعه ملی، تأمین می‌شود.

    رحمانی اظهار داشت: واحدهای صنعتی کشاورزی درصد سود تسهیلاتشان پایین آمده تا بتوانند تولید و صادرات بهتری داشته باشند.

    وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در صادرات دانش‌محور تأکیدات فراوانی دارند، گفت: علی‌رغم این موضوع متأسفانه هنوز وضعیت تجارت ایران و روسیه رضایت‌بخش نیست.

    قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ایجاد خط کشتیرانی بین ایران و روسیه و موافقت‌نامه‌های ترجیحی و برقراری روادید طی یک سال گذشته برای بهبود وضعیت تجارت بین دو کشور انجام شده، اما باید اذعان داشت دولت قادر به انجام هر کاری نیست و اصل کار بر دوش بخش خصوصی است.

    وی با بیان اینکه دولت به عنوان کاتالیزور عمل می‌کند، بیان داشت: در محصولات کشاورزی و باغی، ایران در دنیا حرف‌هایی برای گفتن دارد، اما نتوانسته‌ایم محصولات کشاورزی خود را در قالب یک شرکت بزرگ که بتواند امور مربوط به تجارت و صادرات را با هم داشته باشد، برای بازار روسیه فراهم کنیم.

    رحمانی اظهار داشت: ما از مراکز لجستیکی که بتواند به‌موقع و با کیفیت محصول کشاورزی را تحویل روس‌ها دهند،‌استقبال می‌کنیم و بخش خصوصی باید در این زمینه پیش قدم باشد.

    قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه حجم تولید خرما و سیب در کشور فراوان است، اظهار داشت: اما صادرات آن اندک است.

    وی گفت: به هم خوردن روابط میان کشورها مورد توجه ما نیست و ما معتقدیم هر کشوری می‌تواند سهم خودش را از یک بازار داشته باشد.

    رحمانی تصریح کرد: نگاه ما به بازار روسیه باید بلندمدت و استراتژیک باشد و برای صادرات باید در قالب کنسرسیوم‌‌ها و شرکت‌های بزرگ اقدام کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی