عصر بازار

در همایش حضور پایدار در بازار روسیه مطرح شد

ایران و روسیه مشکل تبادلات پولی ندارند

عصر اعتبار- در همایش حضور پایدار در بازار روسیه ضمن پیشنهاد تشکیل دفتر مشترک تجاری - صنعتی ایران و روسیه، به نبود مشکلات بانکی به منظور انجام مبادلات تجاری و اقتصادی بین طرفین اشاره شد.

ایران و روسیه مشکل تبادلات پولی ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا مس‌فروش - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران - امروز - سه‌شنبه - در همایش حضور پایدار در بازار روسیه با اشاره به این‌که باید بین ایران و روسیه پل مستحکمی از حیث مسائل اقتصادی و تجاری برگزار شود، گفت: باید اعداد و ارقام ناچیزی که در حال حاضر و در مورد تجارت و فعالیت‌های اقتصادی دو طرف مطرح است، افزایش یابد.

    وی در مورد وضعیت صنعتی و تجاری استان تهران خاطر نشان کرد: این استان به عنوان مرکز اقتصادی کشور با فاصله محسوسی به لحاظ میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال و تعداد واحدهای فعال در راس سایر استان‌ها قرار دارد و این امر مساله‌ای طبیعی است.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: در استان تهران 17 هزار واحد صنعتی دارای مجوز داریم که 500 هزار شغل ایجاد کرده است. علاوه بر این 400 هزار واحد صنفی در حوزه بازرگانی در این استان وجود دارد که حدود 80 هزار مورد از این واحدها، واحدهای صنفی تولیدی هستند که در صورت تمایل می‌تواند چه در بخش تولید و چه در بخش تجارت با روس‌ها فعالیت کند.

    مس‌فروش با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و تعامل ملت ایران با دنیا که منجر به رفع تحریم‌ها شد، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت هفت پروژه کلان را در راستای اقتصاد مقاومتی به عنوان تکلیف دارد که دو پروژه آن به مدیریت واردات و مدیریت صادرات مربوط می‌شود و به اهداف این همایش ارتباط مستقیم پیدا می‌کند.

    وی با تاکید بر این‌که باید منافع ملی بین ایران و روسیه دیده شود، ادامه داد: نباید به دنبال این مساله باشیم که مواد مصرفی به کشور وارد کنیم بلکه باید واردات کالاهای سرمایه‌ای که می‌تواند موجب تقویت تولید شود را مدنظر قرار دهیم و این مساله نیز نباید به صورت دائمی باشد و پس از ایجاد دانش‌های لازم در داخل از این مساله جلوگیری کنیم؛ هرچند معتقدیم این موضوعات جدای از روابط‌مان با سایر کشورها از جمله روسیه است، چرا که باید تعاملات موجود در عالی‌ترین سطح ممکن ادامه پیدا کند.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین با بیان این‌که روسیه یکی از چند کشوری است که در راس مراودات اقتصادی و تجاری با ایران قرار دارد، اظهار کرد: باید صنایع چاپ و بسته‌بندی، برندسازی مشترک، نمایشگاه‌های دائمی، ورود به دیتاسنتر بورس کالایی روسیه، روش‌های حمل‌ونقل کالایی، قوانین گمرکی و مالیاتی، مسائل حقوقی و روش‌های عقد قرارداد، مبادلات ارزی و خدماتی بانکی بین دو کشور به‌طور جدی لحاظ شود.

    مس‌فروش همچنین به قابلیت‌های استان تهران در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: علاوه بر توانایی‌هایمان در حوزه کشاورزی در داخل کشور پوشاک و پوشاک چرمی، صنایع غذایی، خدمات دارویی و درمانی و دیگر گروه‌های کالایی توانایی بسیاری برای امر صادرات نیز دارد.

    بر اساس این گزارش، رجب صفر اوف - رییس اتاق دوستی ایران و روسیه - با اشاره به نقطه ضعف روابط ایران و روسیه، عنوان کرد: مهم‌ترین نقطه ضعف موجود در روابط دو کشور عدم مطالعه بازار روسیه است این‌که تجار در جست‌وجوی واسطه‌ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر هستند مناسب نیست و باید تبادلات تجاری به صورت رو در رو انجام شود.

    وی با تاکید بر این‌که هیچ‌گونه مشکل بانکی برای برقراری تبادلات تجاری بین ایران و روسیه وجود ندارد، اظهار کرد: چه به صورت ریالی و چه به صورت روبل می‌توانیم مبادلات تجاری را مدنظر قرار دهیم و هیچ‌گونه مشکلی برای هرگونه سرویس بانکی که شرکت‌ها برای عقد قرارداد با آن نیاز دارند وجود نخواهد داشت.

    رییس اتاق دوستی ایران و روسیه با اشاره به ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و روسیه، تصریح کرد: سال‌های سال است که دولتمردان دو کشور در این خصوص به مذاکره پرداختند، اما همچنان ایجاد این منطقه در دستور کار قرار نگرفته و به نتیجه خاصی نرسیدند.

    بر اساس این گزارش ، همچنین محمدرضا قاهری - مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران - با پیشنهاد تشکیل دفتر مشترک تجاری – صنعتی ایران و روسیه گفت: باید مدل‌های همکاری اقتصادی و تجاری بین ایران و روسیه طراحی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو