عصر بازار

اقدام و عمل، ملت–دولت، امیدوار و استوار – ۷

عاملیت موفق بانک کشاورزی در پروژه های ملی دولت تدبیر و امید

عصر اعتبار- بانک کشاورزی نه فقط با پرداخت تسهیلات گوناگون، ارائه مشاوره های کارشناسی بخش کشاورزی و خدمات مالی در بخش ریالی و ارزی همواره حامی تولید کنندگان و عاملی اثرگذار در توسعه اقتصادی کشور است که دغدغه های ملی این بانک برای مشارکت در اعتلا و شکوفایی کشور بسیار فراتر ازاقدامات مذکور است و به همین دلیل با اجرای عاملیت پروژه های ملی نظیر خرید تضمینی گندم، آب رسانی روستایی و ذخائر استراتژیک، با همکاری سازمان هایی چون وزارت جهادکشاورزی، وزارت نیرو، شرکت بازرگانی دولتی، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و ... نقش حمایتی و مسئولیت های اجتماعی خود را به انجام می رساند.

عاملیت موفق بانک کشاورزی در پروژه های ملی دولت تدبیر و امید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، بازگشت عاملیت خرید تضمینی گندم به بانک کشاورزی پس از ده سال وقفه ، از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید است و موفقیت چشمگیر  بانک کشاورزی در اجرای بهینه آن از افتخارات این بانک در عمل به سیاست های دولت، خدمت به کشاورزان و اقدام و عمل برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

    روند خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان در سراسر کشور با استفاده از سامانه جامع الکترونیکی این بانک و با هماهنگی شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی به بهترین شکل در حال انجام است و علیرغم افزایش بی سابقه میزان تولید گندم و به تبع آن  حجم بالای اعتبار لازم برای پرداخت بهای گندم به کشاورزان، این بانک با تمام توان کوشیده است تا مطالبات گندمکاران را در اسرع وقت پرداخت کند.

    میزان گندم خریداری شده با عاملیت بانک کشاورزی در سال 1394 حدود 8 میلیون تن به ارزش 94 هزار میلیارد ریال بوده که این مبلغ تا پایان مهرماه به حساب گندمکاران واریز شد. در سال جاری نیز تا کنون بالغ بر 11 میلیون تن گندم به ارزش 140 هزار میلیارد ریال از طریق سامانه جامع الکترونیکی بانک کشاورزی در 1132 مرکز خرید از کشاورزان خریداری شده است که این میزان تولید چشمگیر، نه تنها کشور را از لحاظ گندم مورد نیاز به خودکفایی رسانده که ذخایر گندم را به 14 میلیون تن رسانده است. همچنین تراز تولید نسبت به مصرف پیشی گرفته که این امر امکان صادرات گندم را پس از مدت ها مجددا فراهم کرده است.

    با توجه به  رشد 40 درصدی خرید نسبت به سال گذشته و افزایش پیش بینی نشده اعتبار مورد نیاز، حدود نیمی از مطالبات کشاورزان  توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است و با تدابیر اتخاذ شده الباقی تا پایان شهریور به حساب گندمکاران واریز خواهد شد. شایان ذکر است تا این تاریخ بیشترین میزان خرید گندم به ترتیب در استان های خوزستان، گلستان، فارس، کردستان و کرمانشاه بوده است .

    پروژه ملی آبرسانی به روستاها دستاورد دیگری در دولت تدبیر و امید است که برای اجرای آن  بر اساس مصوبه هیات وزیران مبلغ 500 میلیون دلار اعتبار تقریبا معادل 15000 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفته است تا با مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای تامین آب شرب بهداشتی 2.5 میلیون خانوار روستایی هزینه شود.

    در این پروژه آب منابع مختلف از جمله چشمه، قنات، چاه و آب های سطحی جمع آوری و از طریق ایستگاه های پمپاژ وخطوط انتقال وارد مخازن آبی شده و پس از تصفیه از طریق شبکه انتقال به انشعابات و خانه های روستایی منتقل می شود.

    هدف پروژه ملی آبرسانی به روستاها تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، افزایش ضریب بهره مندی روستاییان از آب شرب شیرین، سالم و بهداشتی با استفاده صحیح از منابع آبی و با تکیه بر توان علمی و نیروهای متخصص داخلی، به منظور افزایش توان داخلی در حوزه آب شرب  است و تاکنون با عاملیت بانک کشاورزی و مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، عملیات آبرسانی به 969 روستا در 25 استان کشور با موفقیت انجام شده و بالغ بر 504 هزار نفر از انشعاب آب آشامیدنی بهداشتی بهره مند شده اند.

    بانک کشاورزی همچنین عاملیت خرید تضمینی سایر محصولات استراتژیک از جمله کلزا، ذرت، آفتابگردان، گلرنگ، برنج ، چای و سویا را نیز برعهده دارد که با استفاده از فناوری های نوین بانکداری الکترونیک و توان بالای تخصصی خود به بهترین نحو آن را انجام می دهد تا در تامین ذخائر استراتژیک کالایی کشور مشارکت داشته و گام دیگری در راه خودکفایی و شکوفایی اقتصادی کشور بردارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو