عصر بازار

دومین هیات تجاری از ایالت باواریا هفته آینده به ایران می‌آید

عزم جدی آلمانی‌ها و تلاش برای برقراری مراودات بانکی

عصر اعتبار- هفته آینده هیاتی صنعتی - تجاری از ایالت باواریای کشور آلمان به سرپرستی ایلزه آیگنر وزیر امور اقتصادی، رسانه، انرژی و تکنولوژی این ایالت، برای دیدار و مذاکره رو در رو با فعالان اقتصادی پایتخت به اتاق تهران می‌آید.

عزم جدی آلمانی‌ها و تلاش برای برقراری مراودات بانکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اتاق بازرگانی تهران، پس از حصول برجام، این دومین بار است که باواریایی‌ها عازم سفر به ایران می‌شوند تا پیگیر توسعه مراودات دوجانبه فعالان اقتصادی ایرانی با این ایالت صنعتی شوند.

    آبان ماه سال گذشته نیز یک هیات تجاری از این ایالت به ایران آمد و در یک نشست مشترک با اتاق تهران زمینه‌های همکاری بین دو طرف بررسی شد. مسوولان این ایالت هم‌چنین میز باوارایا را در ایران فعال کردند تا همواره در دسترس فعالان اقتصادی ایرانی باشند.

    پس از آن دیدار و با جدیتی که مسوولان و فعالان اقتصادی ایالت باواریا برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف صنعتی از خود نشان دادند، یک هیات تجاری 60 نفره در اواخر بهمن ماه گذشته از اتاق تهران به این ایالت رفت و در شهرهای مونیخ و برلین با برگزاری چندین نشست مذاکره مستقیم و بازدید از صنایع موجود، گسترش مراودات با این ایالت صنعتی را پیگیری کرد. هیات تجاری ایران در این سفر با وزیر اقتصاد و وزیر کشاورزی این ایالت دیدار کرد. امضای تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن قطعه‌سازان ایران با اتحادیه صنایع آلمان از جمله دستاوردهای این سفر بود.

    اکنون نیز هیاتی اقتصادی از ایالت باواریا، مجدد به ایران می‌آید تا این بار علاوه بر پیگیری مذاکرات پیشین در حوزه صنعت، فکری به حال مراودات بانکی بکند و با مذاکره با طرفین ایرانی به تفاهماتی در حوزه نقل و انتقال پول برسد؛ مشکلی که باعث شده است، تا هنوز روابط محکم اقتصادی بین ایران و اروپا شکل نگیرد. با این همه به نظر می‌رسد ایالت باواریا که عزمی جدی برای توسعه روابط با ایران دارد این بار به منظور دستیابی به توافقاتی تازه با فعالان اقتصادی ایرانی عازم ایران می‌شود.

    هیات اقتصادی ایالت باواریا که متشکل از تولیدکنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، خودروسازی و قطعه‌سازی و بانکداری و موسسات مالی است، روز 15 شهریور ماه مقارن با 5 سپتامبر در تهران حضور یافته و با اعضای اتاق تهران دیدار مستقیم و رو در رو خواهد داشت.

    فعالان اقتصادی باواریا نشان داده‌اند که برای برقراری ارتباط با ایران بسیار مصر هستند و در اغلب گفت‌وگوهای دو جانبه، پیشنهاداتی کاربردی و عملیاتی ارائه کرده‌اند. آن‌گونه که در مذاکرات دو طرف مطرح شده است، احتمالاً این بار، علاوه بر تفاهم در باب مراودات تجاری و صنعتی، روابط بانکی نیز محور مذاکرات قرار گیرد و تفاهماتی در حوزه بانکی نیز حاصل شود.

    همزمان با برگزاری نشست مذاکرات هیات باواریا و اعضای اتاق تهران، ایلزه آیگنر، سرپرست هیات باواریا و وزیر ایالتی اقتصاد، رسانه، انرژی و تکنولوژی با مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران، یک نشست خبری برگزار می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو