عصر بازار

رییس پژوهشکده پولی و بانکی:

تعداد تراکنش های بانکی از جمعیت کشور بیشتر است

عصر اعتبار- رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: تعداد تراکنش های بانکی روزانه کشور از کل جمعیت ۷۵ میلیون نفری کشور بیشتر است و این نشان از حجم عظیم عملیات بانکی دارد.

تعداد تراکنش های بانکی از جمعیت کشور بیشتر است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علی دیواندری در نخستین اجلاس رهبران کسب و کار ایران، با بیان اینکه بانک های مهم دنیا در زمینه بانکداری اجتماعی فعال هستند، اظهارداشت: این نوع بانکداری نوعی شکستن پوسته های بانکداری سنتی در دنیا است و نوعی استفاده از ابزارهای جدیدی به حساب می آید که در گذشته وجود نداشت.

    وی با تاکید بر اینکه گسترش روز افزون استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی منجر به ارایه خدمات بانکی شده است، تصریح کرد‌: یکی از اقدامات جدید این است که می توان در زمینه بانکداری اجتماعی که فرصت محسوب می شود فعالیت داشت و امروز دیگر زمان مراجعه شعب فیزیکی بانک ها به سر رسیده و از صف های طولانی خبری نیست.

    دیواندری ادامه داد: امروزه در ایران 95 درصد دارندگان کارت های بانکی از خدمات مدیا و سامانه های غیر حضوری استفاده کرده و تنها 5 درصد از مشتریان به شعب مراجعه می کنند.

    وی به نفوذ عظیم شبکه های اجتماعی در 42 درصد جمعیت جهان اشاره کرد و با بیان اینکه بسیاری از سازمان های اقتصادی از خدمات شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، گفت: بانک ها نهاد اجتماعی بزرگ هستند که مردم به بهانه های مختلف به آنها مراجعه دارند.

    رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه انجام 35 درصد فعالیت های ارتباطی جهان از طریق اینترنت حجم بالایی است، افزود: بانک ها باید در اولین فرصت استفاده از شبکه های اجتماعی را در دستور کار قرار دهند و پوسته بانکداری سنتی شکسته شود زیرا بانک های کشور در ابتدای راه قرار دارند.

    دیواندری به انواع شبکه های اجتماعی اشاره کرد و اظهارداشت: استفاده از شبکه های اجتماعی برای نظام بانکی یک فرصت است و اغلب بانک های خارجی به بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی روی آورده اند و نظر سنجی ها نشان می دهد که 16 درصد این بانک ها از شبکه ها استفاده کرده، 28 درصد حداقل یک کانال دارند و 41 درصد در حال ایجاد بوده و 13درصد هنوز شروع نکرده اند و تنها سه درصد بانک ها اعلام کرده اند که برنامه هایی برای استفاده از شبکه اجتماعی و ابزار های آنلاین برای امور بانکی ندارند.

    وی با بیان اینکه نتایج یک نظرسنجی دیگر نشان می دهد که بیش از 75 درصد بانک ها از شبکه های اجتماعی در زمینه معرفی محصول، ارتباطات و بازاریابی استفاده می کنند،گفت: همچنین برای استفاده از مشاوره های مالی، طرح شکایت، سوالات و غیره استفاده می کنند.

    به گفته وی، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان با بازار بزرگی در شبکه های اجتماعی مواجه اند که غفلت از این ظرفیت ها می تواند تاثیرات منفی شدیدی در فروش آنها داشته باشد.

    دیواندری با اعلام اینکه 42 درصد شرکت های خدمات مالی دو تا 10 درصد بودجه خود را صرف حضور در شبکه های اجتماعی می کنند، افزود: در سال 2016 میلادی 90 درصد شرکت های پیشرو در شبکه های اجتماعی پایگاه داشته اند.

    وی با بیان اینکه 60 درصد از بانک ها خود را در ارایه خدمات از طریق شبکه های اجتماعی تازه کار می دانند، اظهارداشت: بانک ها برای کاهش هزینه ها می توانند از شبکه های اجتماعی در تبلیغات، خدمات مشتریان و بازاریابی استفاده کنند، در عین حال یکی از دلایل اهمیت این شبکه ها برای بانک ها خلق ابتکارات جدید در ارایه خدمات است.

    رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی افزایش درآمد را از دلایل دیگر تمایل بانک ها از استفاده از شبکه های اجتماعی برشمرد و ادامه داد: بانک ها امروز باید مراقبت کنند تا مشتریان خود را در این بخش از دست ندهند.

    دیواندری درباره شبکه «دیدی بود» نیز گفت:‌ استفاده از این شبکه استفاده مناسبی از تکنولوژی و تغییر روند های اجتماعی است و بانک ها دیگر نباید تنها در شعبه منتظر مشتری باشند.

    وی اجرای کامل طرح دیدی بود را باعث کاهش هزینه های مبادلاتی و تسهیل در امر تجارت و همچنین حذف واسطه ها دانست و افزود: اشتغال مستقیم، تسهیل فعالیت های اقتصادی و عبور از رکود و همچنین افزایش قدرت انتخاب کنندگان سرویس بهتر تامین مالی خرد و ایجاد بستری برای سنجش اعتبار مصرف کنندگان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو