عصر بازار

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:

پوشش بیمه‌ای ۷۵ درصد نیروی کار و مشاغل رسمی و غیررسمی

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پوشش بیمه‌ای حدود ۴۲ میلیون ایرانی خبر داد و گفت: ۷۵ درصد نیروی کار و مشاغل رسمی و غیررسمی بیمه هستند.

پوشش بیمه‌ای ۷۵ درصد نیروی کار و مشاغل رسمی و غیررسمی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سید تقی نوربخش در همایش بین‌المللی تأمین‌ اجتماعی (ایسا) افزود: در حال حاضر مأموریت اصلی سازمان تأمین اجتماعی که سازمانی بیمه‌گر است، پوشش کارگران مزد و حقوق‌بگیر به صورت اجباری و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است به طوری که در حال حاضر بیش از 40 میلیون نفر تحت پوشش بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور هستند.

    وی گفت: برقراری پوشش بیمه‌ای برای 95 درصد جمعیت شاغلین و 51 درصد جمعیت شاغل در بخش غیررسمی و در مجموع برای 75 درصد نیروی کار و مشاغل رسمی و غیررسمی بوده است.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: دارایی‌ها و سرمایه‌های سازمان تأمین اجتماعی متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل‌های متوالی است و قابل ادغام با هیچ یک از سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی نیست. همچنین تکیه‌گاه اصلی این سازمان، مشارکت سه‌جانبه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و دولت در عرصه‌های مختلف سیاستگذاری و تصمیم‌گیری‌های کلان و تأمین منابع مالی است.

    نوربخش تأکید کرد: تدوین برنامه‌های راهبردی سازمان در راستای اصلاح ساختارها، توسعه قابلیت‌ها و افزایش ظرفیت‌های سازمانی با تأکید بر ارتقای جایگاه آن به عنوان یک نهاد فعال اثرگذار و افزایش هم‌افزایی بین بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و سرمایه‌گذاری است.

    وی اظهار داشت: به منظور تحقق جامعه توسعه‌یافته متناسب با مقتضیات فرهنگی و متکی بر اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی با توجه به ماهیت استراتژیک فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی با استفاده از ICT و همکاری متخصصین توانسته‌ایم خدمات غیرحضوری را گسترش دهیم.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه شناسایی گروه‌های بیمه‌ای جدید و ارتقای دسترسی به خدمات بیمه‌ای با اولویت مشاغل غیررسمی و فصلی، غیرمزد و حقوق‌بگیر از جمله خویش‌فرمایان، شاغلان و مشاغل خانگی، زنان خانه‌دار، بیکاران جویای کار، دانشجویان و سربازان وظیفه از جمله اهداف ماست، گفت: سایر گروه‌های فاقد پوشش بیمه‌های اجتماعی از جمله هنرمندان، ورزشکاران، مددجویان بازتوانی شده نهادهای حمایتی از جمله زنان سرپرست خانوار، خودسرپرست، بدسرپرست و افراد سرپرست خانوار فاقد پوشش بیمه‌ای از دیگر بیمه‌شدگان ما محسوب می‌شوند.

    نوربخش همچنین به بیمه اتباع خارجی نیز اشاره کرد و گفت: تعداد بیمه‌شدگان خارجی در کمتر از یک سال از 5 هزار به 19 هزار نفر افزایش یافته است.

    به گفته وی، صدور کارت هوشمند، توسعه نرم‌افزار در سازمان، گسترش خدمات غیرحضوری، بازرسی الکترونیک و ... از جمله اقداماتی است که در سازمان انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو