عصر بازار

روستاییان بالای ۶۵ سال سن با ۱۵ سال سابقه بیمه مستمری می‌گیرند

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان گفت: تمامی روستاییان بالای ۶۵ سال و سابقه ۱۵ سال پرداخت حق بیمه بازنشسته می‌شوند و معادل دوسوم درآمدشان حقوق و مستمری دریافت می کنند.

روستاییان بالای ۶۵ سال سن با ۱۵ سال سابقه بیمه مستمری می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدرضا رستمی در همایش بین المللی تامین اجتماعی(ایسا )، با بیان اینکه 32 میلیون نفر از جمعیت ایران در مناطق روستایی زندگی می کنند گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر 11 سال گذشته به دنبال مصوبه دولت و در قالب برنامه چهارم توسعه تصویب شد و فعالیت آن در راستای عمل به ماده 3 قانون اساسی است.

    وی افزود: تقویت بیمه اجتماعی، بسط بیمه‌های خدماتی برای کشاورزان، ارائه برنامه‌های سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی کشاورزان، افزایش کارایی نیروی انسانی، پیشگیری مهاجرت از روستا به شهر و بکارگیری متدهای جدید کشاورزی از فعالیتهای اصلی ماست.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه مواردی چون ارائه تسهیلات در صورت از کارافتادگی و سرویس دهی در عرصه خدمات درمانی را دنبال می کنیم و در خصوص بیمه‌های مازاد نیز وضع مقرراتی را مدنظر داریم گفت: شروط بیمه شدن در این صندوق محدود است، فرد باید بالای 18 سال سن داشته باشد و مقیم مناطق روستایی باشد.

    رستمی ادامه داد: جهادکشاورزی فهرستی از 230 شغل را ارائه کرده که به آن استناد می کنیم. طبقه بندی افراد بر اساس سن، مشخصات، شغل و سطوح درآمدی انجام می شود، آن ها بر حسب درآمد 5 درصد حق بیمه را می پردازند و 10 درصد را نیز دولت تقبل می‌کند.

    وی با بیان اینکه خدمات ما بلندمدت هستند اظهار کرد: تمامی روستاییان بالای 65 سال سن و سابقه 15 سال بیمه پردازی بازنشسته می‌شوند و معادل دو سوم درآمدشان از ما حقوق و یا همان مستمری دریافت می کنند.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به فعالیت 3400 دفتر این بیمه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: افراد واجد شرایط به دفاتر ما مراجعه و ثبت نام می کنند. شمار بیمه شدگان ما از سال 2005 تا 2013 از 169 هزار به یک میلیون نفر رسید و اکنون یک و نیم میلیون نفر تحت پوشش ما هستند ودو میلیارد دلار دارایی داریم که در بخش های مختلف اعم از پتروشیمی و فولاد سرمایه گذاری شده اند.

    رستمی به برخی چالش های پیش رو نیز اشاره و اظهار کرد: مهمترین چالش ما پارامترهای بازنشستگی و عضویت هستند و باید اصلاحات پارامتریک صورت پذیرد. اکنون سقف سنی برای عضویت نداریم که ما را دچار مشکل کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی