عصر بازار

باید بخش واقعی اقتصاد را تقویت کنیم

عصر اعتبار- مدیران و کارکنان بانک مهر اقتصاد استان مرکزی مدیران به مناسبت هفته بانکداری اسلامی با نماینده ولی فقیه و عضو خبرگان رهبری در استان دیدار کردند.

باید بخش واقعی اقتصاد را تقویت کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، آیت الله دری نجف آبادی - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک - در این نشست بیان داشت: اقتصاد از دو بخشِ واقعی و اعتباری و تسهیلاتی تشکیل شده که تولید، توزیع، مصرف حکیمانه و ایجاد ارزش جزء بخش واقعی آن هستند لذا باید اهداف و جهت گیری به گونه ای باشد که بخش واقعی اقتصاد تقویت شود.

    وی بخش غیر واقعی اقتصاد را شامل سرمایه گذاری در بورس، قراردادهای مشارکتی و اعتبارات دانست و این بخش را به عنوان پشتیبان بخش واقعی اقتصاد عنوان کرد .

    نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: قراردادهای صوری و افزایش نرخ بهره از سوی برخی بنگاه های اقتصادی اقدامی خارج از چارچوب یک اقتصاد سالم است و می تواند مشکلاتی به وجود آورد که به سادگی قابل جبران نباشد.

    نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: قانون بانکداری اسلامی اشکالی ندارد بلکه نقص کار در اجرای این قانون توسط مجریان آن است.

    وی با تاکید بر توجه بانک ها به تمامی اقشار جامعه، ابراز داشت: بانک مهر اقتصاد می تواند با کارنامه مثبت خود در زمینه بانکداری بدون ربا و حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی به عنوان الگویی برای دیگر بانک ها مطرح شود.

    در ادامه، رضا آزادی - رئیس اداره امور شعب استان مرکزی - با تبریک هفته بانکداری اسلامی، گفت: جهان بینی نظام جمهوری اسلامی بر مبنای شرع مقدس قرار دارد که در این مکتب، اقتصاد، فرهنگ و بانکداری نیز بر همین اساس تعریف می شود .

    رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان مرکزی  ازتشکیل کمیته شرعی نظارت با حضور خبرگان حوزه وائمه جمعه کشوردر بانک مهر اقتصاد  خبرداد وگفت: این کمیته در سطح کشور وظیفه بازنگری و تایید شرعی تمامی قراردادها را بر عهده دارد.
    وی با تشریح اقدامات بانک مهر اقتصاد در حوزه اجرای بانکداری بدون ربا، گفت: آموزش احکام فقهی بانکداری اسلامی به کارکنان، تهیه جزوات و تالیف کتاب عقود اسلامی، برگزاری نمایشگاه بانکداری اسلامی در سراسر کشور، استفاده از روحانیون برای پاسخگویی به مسائل شرعی در شعب و پرداخت ما به التفاوت سود قطعی و علی الحساب به سپرده گذاران از جمله مهم ترین اقدامات بانک در این زمینه محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی