عصر بازار

رییس صندوق رفاه دانشجویان خبرداد

پرداخت وام ویژه دکتری به دانشجویان روزانه غیربورسیه

عصر اعتبار- رییس صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: امسال وام ویژه دانشجویان دکتری به همه دانشجویان روزانه غیربورسیه دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود.

پرداخت وام ویژه دکتری به دانشجویان روزانه غیربورسیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ذوالفقار یزدان‌مهر در نشست خبری که به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار شد، گفت: سال گذشته 370 میلیون تومان وام دانشجویی به دانشجویان سراسر کشور پرداخت شد که امسال این رقم به 670 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و فرصتی برای ارتقای خدمت‌رسانی بهتر به دانشجویان دانشگاه‌ها است.

    وی افزود: یکی از اقداماتی که امسال انجام می‌شود پرداخت وام ویژه دانشجویان دکتری به دانشجویان روزانه غیربورسیه است که در مجموع حدود 130 میلیارد تومان امسال به این دانشجویان پرداخت می‌شود و به‌طور متوسط به هر دانشجوی روزانه غیر بورسیه، ماهانه 700 هزار تومان پرداخت می‌شود.

    این مسئول اظهار کرد: در سال‌های قبل وام ویژه تنها به دانشجویانی پرداخت می‌شد که آزمون جامع را گذرانده بودند؛ ولی امسال به‌دلیل تاکید وزارت علوم و دولت بر ارایه خدمت به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ایجاد فرصت پژوهش‌های بهتر و بیشتر، این وام به دانشجویان غیربورسیه نیز پرداخت می‌شود.

    رییس صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: امسال سطح وام‌ها از لحاظ کیفی افزایش پیدا کرده است و از مهرماه به‌طور متوسط 25 درصد افزایش در وام‌های ازدواج و ودیعه مسکن خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر چهارهزار دانشجوی متاهل از وام ودیعه مسکن استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی