عصر بازار

شرکت هندی ۵۱۰ میلیون دلار بدهی نفتی خود به ایران را پرداخت کرد

عصر اعتبار- شرکت ایندین اویل هند اعلام کرد بعد از لغو تحریم ها ۵۱۰ میلیون دلار از بدهی خود به ایران را بازپرداخت کرده و ۱۱۱ میلیون دلار طلب نفتی ایران باقی مانده است.

شرکت هندی ۵۱۰ میلیون دلار بدهی نفتی خود به ایران را پرداخت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، شرکت ایندین اویل، بزرگترین شرکت نفتی هند، خرید نفت خود از ایران را چهار برابر کرده و بخش عمده بدهی خود به این کشور را پرداخت کرده است.

    ای کی شارما، مسئول بخش مالی شرکت ایندین اویل گفت: «ما قراردادی برای خرید 5 میلیون تن نفت خام از ایران در سال 17-2016 منعقد کرده ایم که بیشتر از 1.2 میلیون تن قبلی است.»

    هند از زمان لغو تحریم های غرب علیه ایران در ماه ژانویه همواره واردات نفت خود از این کشور را افزایش داده است. امروز ایران چهارمین تامین کننده بزرگ نفت هند است.

    ایران که تا سال 11-2010 پس از عربستان دومین تامین کننده بزرگ نفت هند بود، در سال های 14-2013 و 15-2014 به رتبه هفتم تنزل یافت.

    اما با لغو تحریم های غرب در ماه ژانویه صادرات نفت ایران به هند مجددا افزایش یافته است. هند در سال 15-2015، 12.7 میلیون تن نفت از ایران خریداری کرد که این رقم بیشتر از 11 میلیون تن خریداری شده در 2 سال قبلی بود. این افزایش رتبه ایران را در میان تامین کنندگان نفت هند به ششم ارتقا داد.

    در بازه زمانی آوریل تا ژوئن هند 5 میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرد و تهران را به چهارمین تامین کننده نفت خود تبدیل کرد. این در حالی است که ایران فاصله چندانی با ونزوئلا، سومین تامین کننده بزرگ نفت هند که 5.2 میلیون تن به این کشور صادرات داشته ندارد.

    ایران در سال 10-2009، 21.2 میلیون تن نفت به هند صادر کرد و این رقم در سال های 11-2010 و 12-2011 به 18.5 و 18.1 میلیون تن کاهش یافت.

    شارما افزود، واردات نفت از ایران دقیقا در راستای برنامه ها پیش می رود. «افزایش ماه به ماه واردات (از ایران) در راستای حجم 5 میلیون تنی قرارداد منعقد شده است.»

    سانجیو سینگ، مسئول بخش پالایشگاهی شرکت ایندین اویل نیز گفت، شرکت 510 میلیون دلار از بدهی 621 میلیون دلاری خود به ایران را بازپرداخت کرده است.

    وی افزود، پس از محاسبه نوسانات ارزی، کل بدهی باقیمانده شرکت به ایران تنها 55 میلیون دلار است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو