عصر بازار

رئیس اتاق ایران و عمان خبر داد:

مشکلات حمل و نقل و بانکی ایران و عمان رفع شد

عصر اعتبار- رئیس اتاق ایران و عمان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های سرمایه گذاری و تجارت در بخش‌های حمل و نقل و بانکی دو کشور فراهم شده است گفت: در این راستا خط کشتیرانی باری و مسافربری مستقیم بندرعباس و قشم با بندرهای صحار و خصب و خطوط پروازی مستقیم فعال شد.

مشکلات حمل و نقل و بانکی ایران و عمان رفع شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محسن ضرابی در خصوص ششمین نمایشگاه محصولات کشور عمان اظهار کرد: هماهنگی های لازم برای نشست های دو جانبه بین سرمایه گذاران و تجار دو کشور، بخشی از برنامه های جانبی این نمایشگاه خواهد بود.

    وی افزود: اولین نشست هماهنگی نمایشگاه عمان در تهران، چهارشنبه 2 شهریور با حضور صاحبان کسب و کار در دانشگاه Waljat مسقط برگزار شد. که با استقبال بسیار خوب بازرگانان و صنعتگران عمانی مواجه شد.

    رئیس اتاق مشترک ایران و عمان ادامه داد: در این نشست، توضیحات مبسوطی در خصوص بازار ایران و مزایای مشارکت در این نمایشگاه و رویدادهای تجاری جانبی آن ارایه شد. همچنین به زودی یک نشست مشابه در تهران برگزار می شود تا فعالان اقتصادی ایرانی که به ارتباط یا گسترش ارتباط با عمان علاقمند هستند، با ظرفیت های اقتصادی عمان آشناتر شوند.

    وی افزود: در سال گذشته 7 هیات اقتصادی عمانی از ایران بازدید کردند که بزرگترین هیات در اردیبهشت سال گذشته متشکل از 57 شرکت بزرگ عمانی با 200 شرکت بزرگ ایران ملاقات داشتند و سه هیات اقتصادی نیز از ایران به عمان عزیمت کردند که نتایخ خوبی به همراه داشت و افزون بر قراردادهای تجاری، زمینه سرمایه گذاری های مشترک در خاک دو کشور فراهم شد.

    ضرابی ادامه داد: ایران بازار گسترده و پویایی است و با جمعیت 80 میلیون نفری و جمعیت بالغ بر 400 میلیون نفر در کشورهای همسایه، یک هدف مهم برای فعالان اقتصادی عمانی به شمار می آید.

    وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه را باید یک رویداد بسیار مهم در روابط اقتصادی دو کشور به شمار آورد؛ زیرا در شرایطی برگزار می شود که شرکت های عمانی برای توسعه روابط صنعتی، تجاری و سرمایه گذاری با همتایان ایرانی خود جدیت ویژه ای دارند.

    ضرابی افزود: با پیگیری های اتاق عمان و اتاق مشترک ایران و عمان و سفرای دو کشور، زیرساخت های سرمایه گذاری و تجارت از جمله حمل و نقل و بانکی فراهم شده است. در این راستا خط کشتیرانی باری و مسافربری مستقیم بندرعباس و قشم با بندرهای صحار  و خصب عمان در سال های 94 و 95 فعال شده است و پرواز هایی به مقصد فرودگاه های تهران، شیراز و مشهد از فرودگاه مسقط صورت می گیرد.

    وی گفت:  تسهیلات خوبی نیز در زمینه صدور ویزای تجار و ثبت شرکت های ایرانی در عمان فراهم شده است و در زمینه بانکی نیز خبرهای خوبی در آینده نزدیک خواهیم داشت.

    رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: اتاق بازرگانی و صنایع عمان در این نمایشگاه  آشنایی بیشتر با تولید، سرمایه گذاری و فرصت های صادرات به بازار ایران و بازارهای اطراف را نیز هدف گذاری کرده است.

    وی افزود: با همکاری‌های اتاق بازرگانی عمان و اتاق مشترک ایران و عمان، به عنوان نمایندگان بخش خصوصی دو کشور و همچنین سفرای دو کشور ایران و  عمان، از سال 92 تا کنون شاهد افزایش چشمگیر مبادلات اقتصادی دو کشور هستیم.

    بنابراین گزارش در جلسه اسفند ماه سال گذشته رئیس اتاق مشترک با یوسف بن علوی وزیر امور خارجه کشور سلطنتی عمان و  السنیدی وزیر صنعت و تجارت این کشور که در اتاق ایران برگزار شد، جهت برگزاری نمایشگاه اختصاصی عمان در ایران توافق کردند.

    این نمایشگاه 5 تا 9 مهر ماه 1395 در تهران برگزار می شود. برگزاری این نمایشگاه، رویدادی است که در طول روابط اقتصادی دو کشور از قبل انقلاب تا کنون بی سابقه بوده است و دلیل آن، استقبال زیاد فعالان اقتصادی عمان از گسترش همکاری با ایران است.

    ششمین نمایشگاه محصولات کشور عمان (اوپکس) و دیدارهای جانبی آن، 5 تا 9 مهر 1395 در تهران برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو