عصر بازار

اقدام و عمل، ملت–دولت، امیدوار و استوار - ۸

پرداخت ۱۶۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام و طیور توسط بانک کشاورزی در دولت تدبیر و امید

عصر اعتبار- پرورش دام و طیور به عنوان منابع غذایی پروتئینی و مورد نیاز جامعه از ضروریات زندگی امروز است و استفاده از روش های نوین در این صنعت، گامی است اساسی در راه توسعه و اقتصادی کردن تولید، استاندارد سازی تولیدات ، کنترل بهینه سلامت و بهداشت، کاهش واردات و برنامه ریزی برای توسعه صادرات فراورده های گوشتی، لبنی، عسل و سایر محصولات وابسته. بانک کشاورزی با حمایت مالی ، کارشناسی و نظارتی از طرح های پرورش دام و طیور و ارائه خدمات بانکی الکترونیکی به شبکه توزیع کنندگان این محصولات، همواره کوشیده است تا رسالت خود را در تامین امنیت غذایی جامعه ، توسعه کشاورزی اقتصادی ، کارآفرینی و اشتغالزایی به انجام رساند.

پرداخت ۱۶۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام و طیور توسط بانک کشاورزی در دولت تدبیر و امید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، این بانک از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا پایان سال 1394 بالغ بر 168 هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب 849 هزار فقره تسهیلات در بخش دام و طیور پرداخت کرده است که این رقم حدود 23 درصد از کل تسهیلات پرداختی این بانک را شامل می شود.

    از این میزان، بالغ بر 107 هزار میلیارد ریال معادل 64 درصد از کل سهیلات پرداختی دام و طیور، در زیربخش دام شامل انواع طرح های گاوداری، گوسفندداری و پرورش سایر دام ها ازجمله بز،  اسب، شتر و ... بوده است. شایان ذکر است در زیر بخش دام، بیشترین میزان تسهیلات پرداختی مربوط به انواع طرح های پرورش گاو شیری و گوساله پرواری جمعا به مبلغ 78 هزار میلیارد ریال معادل 47 درصد کل تسهیلات پرداختی بخش دام و طیور است.

    همچنین قریب به 60 هزار میلیارد ریال معادل 35 درصد کل تسهیلات پرداخت شده در بخش دام و طیور ، در زیربخش طیور پرداخت شده است که پرورش انواع مرغ گوشتی و تخم گذار، شترمرغ، بوقلمون و ...را شامل می شود. بیشترین تسهیلات پرداخت شده در بخش طیور ، معادل 96 درصد ، مربوط به پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار بوده است.

    بانک کشاورزی در دولت تدبیر و امید برای پرورش زنبور عسل جمعا  1506 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که صرف احداث، توسعه و بهینه سازی کندوهای زنبور عسل در سطح کشور شده است.

    این بانک همچنین با پرداخت تسهیلات برای تهیه دارو های دامی، احداث کلینیک های دامپزشکی وکشتارگاه های استاندارد ، از فعالیت های وابسته به بخش دام و طیور حمایت می کند.

    افزایش تولید فراورده های گوشتی و لبنی و سایر محصولات وابسته به بخش دام و طیور در مقیاس استانداردهای جهانی کیفیت و سلامت، از جمله اهداف اقتصاد مقاومتی ، سیاست های دولت محترم و برنامه های دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل  بانک کشاورزی به منظور توسعه صادارت پایدار و رونق اقتصادی کشور است و این مهم توسط بانک کشاورزی با پرداخت تسهیلات به طرح های تایید شده و استاندارد دام و طیور، نظارت بر روند مصرف تسهیلات و حمایت از تولیدکنندگان در تمام مراحل تولید انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی