عصر بازار

دیدی بود پلی برای گذار از بانکداری سنتی به بانکداری اجتماعی با رسالت های ملی

عصر اعتبار- بانک حکمت ایرانیان با برپایی نخستین اجلاس رهبران کسب و کار ایران ( ارکان) و با حضور سران ، رهبران کسب و کار و چهره های شاخص اقتصادی ، مدیران عامل شبکه بانکی و سایر فعالان تجاری و بازرگانی کشور ، بطور رسمی از بستر تجارت اجتماعی دیدی بود ، در محل مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران رونمایی کرد .

دیدی بود پلی برای گذار از بانکداری سنتی به بانکداری اجتماعی با رسالت های ملی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، دکتر عسکرزاده مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان بعنوان اولین سخنران این اجلاس ضمن عرض سلام و خیر مقدم به حضار اضهار داشت : سروران و اندیشمندان عزیز عرصه تجارت ، فعالان بزرگ بازار داد و ستد میهن اسلامی ؛ این مرز و بوم، همواره زایشگر مفاخر علم، صنعت و هنر بوده و چنان جایگاه رفیعی در تاریخ تمدن، تجارت و  فرهنگ، دارد که انکار آن توسط بداندیشان و دشمنان این خاک پرگهر هرگز میسر نگشته است.

    وی افزود : کهن دیاری که سالها نگین بی همتای تجارت و تولید در جهان بود و به سبب ویژگی های منحصر به فرد نیروی انسانی ، اقلیم جغرافیایی و فرهنگ غنی و نبوغ خاص تجار و بازرگانان و صنعتگران خود ، کسب و کارش در چهارسوی جهان طنین انداز بود ؛ تاریخ با یادآوری شاهراه ابریشم به شهادت بندر پر رونق گمبرون ، به استناد بازار سپاهان و شیراز و آذربایجان ، با ثبت خاطرات تجار حلب و یمن و چین ، همیشه گواهی داده این سرزمین بوم نخبگان اقتصاد و کسب و کار به واسطه نبوغ ، دانش ، شجاعت و صداقت مردمانش بوده است .  عزت تجار ایرانی آوازه ای به پهناوری اندلس تا شانگهای داشته و تاجر و صنعتگر ایرانی ، قرن ها آموزگار مکتب کسب و کار شرق و غرب بوده است.

    دکتر عسکرزاده خاطرنشان ساخت : توجه ننمودن به تغییر محیط کسب و کار و غفلت از آموزه های فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در چند سده اخیر از سویی و تجربه غرب از گرته برداری از آموزه و مسلک و مرام ایرانیان مسلمان از سویی دیگر ، موجب شد تا روزگار به جایی برسد که از بیگانه آنچه داشتیم تمنا کنیم.

    وی صحبت های خود را اینگونه ادامه داد : وقتی سالهای برتری ژئوپولتیک ، منابع غنی طبیعی و چاه های عظیم نفتی در کنار آشوب و بی بند و باری در دربارها و درباریها مستور شد ، و فرمان مولایمان امیر المومنین که می فرمایند: (دانش ، سلطنت و قدرت است ؛ هرکه آن را بیابد با آن پیروز شود و هرکه آن را از دست بدهد بر او پیروز می شوند) را فراموش کردیم ؛ همزمان دانشمندان غربی مفهوم انسان دانشی را خلق کرده و به آنها یاد می دهند که سرنوشت کسب و کار ، بازار اقتصاد و کشورها دیگر نه به سرزمین ، نه منابع طبیعی ، نه سرمایه وجمعیت ، بلکه به کارکنان دانشی نیز وابسته است ، یا نویسنده غربی در کتاب نبرد بر سر نخبگان پیش بینی می کند که جنگ قرن بیست و یکم (21) نه بر سر نفت و آب و زمین که بر سر نخبگان است.

    ایشان در ادامه گفت : این در حالی است که از ابتدا رهبر فرزانه انقلاب تئوری نگاه به درون را همزمان با تاسیس بنیاد نخبگان تجویز و پایه های نظری اقتصاد مقاومتی را پی ریزی فرمودند. اما افسوس که کوتاهی در تن دادن به این نظریه ، اقتصاد نحیف نفتی کشور را در طوفان تحریم رنجورتر کرد.

    وی تصریح کرد : اما روزگار سخت با فراز و نشیبهای مختلف، با اتکا به ابتکار در حوزه دیپلماسی و اقتدار در حوزه دفاعی بگونه ای در گذر است که دیوارهای تحریم رو به فروپاشی است و با انسجام و برنامه ریزی مبتنی بر دانش قادر خواهیم بود شکوه و بزرگی در حوزه اقتصاد داخلی و بین المللی را مجدداً احیاء و الگوی اقتصاد دانش بنیان را در میدان اقدام و عمل عرضه نمائیم. ما با شعار «ما می توانیم» در صددیم که تغییرات بزرگی در حوزه کسب و کار ایجاد و با اعتماد به وعده الهی و بهره گیری از قدرت بی بدیل شما به سرانجام نیکوئی برسانیم.

    مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان گفت : بدین سبب اجلاس ارکان را برگزار و به عنوان رویدادی سالانه به ثبت رساندیم  و امروز با گرد هم آوردن شما جمع فرهیخته رهبران کسب و کار کشور آغازگر اولین همایش در این سطح هستیم که امیدوارم به اهداف عالی آن  نائل گردیم. هم دلی، هم اندیشی و استفاده از ظرفیت های بالقوه برای خلق فضای اقتصادی مدرن که زنجیره تأمین از تولیدکننده تا مصرف کننده را در برگرفته و تسهیل گر روابط تعاملی آنها باشد، محصول و خواست مجموعه ماست.

    وی در خصوص برپایی نخستین اجلاس ارکان تاکید کرد : به عنوان اولین رخداد در اولین اجلاس ارکان ، بانک حکمت ایرانیان با حمایت از بخش خصوصی خردمند و نخبه و با حمایت از نیروهای جوان در حوزه های فنی ، مدیریتی و علمی در قالب شرکت های ویراآزما ، توسعه فن آوری تجارت حکمت و توسعه زیرساختهای پیماعمران نیرو توانسته است بستر تجارت اجتماعی تحت برند دیدی بود را به جامعه اسلامی کسب و کار کشور تقدیم نماید.

    دکتر عسکرزاده در خصوص این شیوه از کسب کار گفت  : تعامل سهل و شفاف و شبکه سازی اجزای زنجیره تأمین ، از یک سو و حمایت بانک های کشور از فعالان این شبکه تجاری به صورت منفرد و کنسرسیومی  با اعطای انواع تسهیلات و اعتبارات از سوی دیگر، از نقاط برجسته این مدل کسب و کار می باشد.

    وی خاطرنشان کرد : این نخستین شبکه تجاری اجتماعی است که در آن بستری برای تجارت B2B، B2C و C2C فراهم آمده است و انواع ابزار ترویج گری را برای مشارکت کنندگان مهیا نموده است. ساختن جامعه مشتریان، تولید محتوای دیجیتال، ارتباطات شبکه ای، رویدادهای تجاری مانند تخفیف، برگزاری حراجی،  بازی سازی و مانند آن با حداکثر سرعت و حداقل هزینه میسر شده است و این امکان برای بانکها هم فراهم آمده است تا عملیات تأمین مالی، اعتبارسنجی، اعطای تسهیلات، بازاریابی و ارتباط با مشتریان را به این بستر منتقل و بر نحوه هزینه کرد منابع و سرمایه گذاری خود نظارت کنند و درک کاملی از رفتار مشتریان بدست آورند. حال در این بستر می توان نشان داد که بانکداری اسلامی تنها محدود به قرض الحسنه نیست و با ابزار دانشی می توان پول و اعتبار ارزان با کمترین ریسک، برای صنعت و تجارت فراهم کرد.

    وی اظهار داشت : دیدی بود یکی از طرح های اساسی بانک حکمت برای گذار از بانکداری سنتی مبتنی بر سود، به بانکداری اجتماعی با رسالت های ملی است. بستری که به جای ساختن پول از پول، خلق ثروت از دانش را فراهم می کند. تجار و صاحبان صنایع نیز علاوه بر استفاده از مزیت امکان برابر برای معرفی و عرضه کالا و خدمات خود و کسب بازخورد آنلاین از نگاه و نظر مشتری یا جامعه مشتریان ، از دریافت بی درنگ تسهیلات، تأمین اعتبار و نقدینگی، استفاده از بازار بدهی و ده ها خدمت مالی دیگر بهره مند خواهند شد تا انشاء ا... طعم شیرین بانکداری اجتماعی را مانند هم صنفان خود در کشورهای توسعه یافته بچشند.

    وی در پایان گفت : ضمن تبریک هفته بانکداری اسلامی،  از خداوند بزرگ توفیقات شما عزیزان را مسئلت نموده ، عزت و مجد ایران و ایرانی عموماً و شما رهبران کسب و کار را خصوصاً از درگاهش طلب می نمایم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو