عصر بازار

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

درآمد مالیات بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ در برنامه ششم توسعه مقرر شد تا منابع حاصل از درآمد مالیات بر ارزش‌افزوده به صورت مستقیم به حساب شهرداری‌ها واریز شود.

درآمد مالیات بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمدرضا رضایی‌کوچی پیش از ظهر امروز در همایش شهرداران، شوراها و دهیاری‌ها که با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس در ساختمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ما دومین سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس را بعد از مشهد مقدس به مقصد اردبیل انتخاب کردیم تا بر اساس وظایف ذاتی خود از نزدیک بر اجرای پروژه‌ها و روند عملیاتی شدن آنها نظارت داشته باشیم.

    وی به بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از پروژه راه‌آهن اردبیل اشاره کرد و گفت: کار سخت و پیچیده‌ای در راه‌آهن در حال انجام است، هر چند که تملک زمین و احداث برخی از تونل‌ها و پل‌ها انجام شده اما با منابع محدود دولتی که سالانه 28 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص می‌یابد، نمی‌توان راه‌آهن اردبیل را که نیاز به یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار دارد، در زمان کوتاه تکمیل و راه‌اندازی کرد.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: باید چنین پروژه‌هایی از طریق اسناد خزانه اسلامی که دولت قرار است منتشر کند تا طلب پیمانکاران پرداخت شود، تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

    رضایی‌کوچی افزود: ما اخیراً در اصلاحیه بودجه 95 به دولت اجازه دادیم تا 40 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه منتشر کند که البته مبالغ آن صرف پرداخت طلب پیمانکاران می‌شود و به یقین در هر استانی پروژه‌های عمرانی متعدد با حضور پیمانکاران در حال اجراست که می‌توانند از قبل مطالبات پیمانکاران از محل اسناد خزانه استفاده کنند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برای پروژه راه‌آهن اردبیل نیز می‌توان به اندازه طلب پیمانکاران از این ظرفیت استفاده کرد به شرط آنکه پروژه فعال شده و روند اجرایی آن را به عینه شاهد باشیم.

    رضایی‌کوچی در مورد شهرداری‌ها و فعالیت‌های گسترده عمرانی شهرداری‌ها اضافه کرد: معادل دولت شهرداری‌ها نیز کار عمرانی را آغاز کردند اما در تأمین منابع مالی با مشکلاتی به دلیل رکود ساخت و ساز مواجه هستند و به نظر می‌رسد با این شرایط درآمدی دولت، شهرداری‌ها حتی بیشتر از دولتی‌ها کار عمرانی انجام دهند.

    وی حجم زیاد کارها در شهرداری و انباشت نیرو را در مجموعه شهرداری‌ها یادآور شد و ادامه داد: ما آمادگی داریم تا لوایح متعددی که دولت در حمایت از شهرداری‌ها، شوراها و دهیاری‌ها آماده کرده در مجلس و در کمیسیون تخصصی عمران بررسی کنیم تا بتوانیم حمایت لازم را از این مجموعه‌ها داشته باشیم.

    رضایی کوچی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه و احکامی که در کمیسیون بررسی شده ما مقرر کردیم درآمد مالیات بر ارزش‌افزوده که به طور متوسط 30 هزار میلیارد تومان می‌شود، به شکل مستقیم به حساب شهرداری‌ها واریز کنیم.

    وی در ادامه سخنان خود افزود: در برنامه ششم سعی کردیم تا روند پرداخت ارزش‌افزوده شرکت‌های فعال در استان‌ها را که دفاترشان در تهران بوده و ارزش‌افزوده را به حساب شهرداری‌های کلان‌شهرهایی همچون تهران می‌ریزند، اصلاح کنیم تا منابع حاصل از این درآمدها به حساب شهرداری‌های شهرهای متوسط و کوچک ریخته شود تا از این طریق نیز مجموعه شهرداری‌ها منتفع شوند.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: ‌به جای آنکه دولت و از مسیر شورای برنامه‌ریزی این اعتبارات توزیع شود، بهتر است مستقیم به حساب شهرداری‌ها منابع حاصل از درآمد مالیات بر ارزش‌افزوده پرداخت شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو