عصر بازار

معاون وزیر صنعت:

همکاری با بیمه‌های خارجی آغاز شده است

عصر اعتبار- اکنون در حالیکه چند ماه از اجرایی شدن برجام می گذرد بیمه های ساچه،کوفه و هرمس با ما مشغول کار هستند و کالاهای صادراتی ما را ضمانت می کنند.

همکاری با بیمه‌های خارجی آغاز شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، مدیرعامل ایمیدور در خصوص اثرات برجام در حوزه معادن کشور اظهار داشت: ما تحریم بسیار سختی را سپری کردیم به طوری که عملا سیستم بانکی در جابجایی‌های بین‌الملی حذف شده بود و این صرافی‌ها بودند که پول ها را جابجا می کردند.

    مهدی کرباسیان ادامه داد: علاوه بر تحریم سیستم مالی در حوزه تکنولوژی نیز دارای محدودیت‌هایی بودیم به طور مثال در بخش تیتانیوم که فلز گران‌بها و دارای ارزش افزوده بالایی است عملا به سبب نبود تکنولوژی طرح نیمه تمام مانده بود. از طرف دیگر شدت تحریم‌ها به حدی بود که حتی کارشناسان و مشاوران خارجی حاضر نبودند به کشور سفر کنند و ما مجبور بودیم در دبی یا ترکیه با آنها ملاقات کنیم.

    وی افزود: اما اکنون در حالی که چند ماه از اجرایی شدن برجام می‌گذرد بیمه‌های ساچه، کوفه و هرمس با ما مشغول کار هستند و کالاهای صادراتی ما را ضمانت می کنند.

    کرباسیان تصریح کرد: نمی‌توان انتظار داشت تحریم‌هایی که چندین سال بخش‌های مختلف اقتصادی کشور را فلج کرده بود به یکباره اثرات آن برداشته شود و کشور و صنایع آن به حالت قبل از تحریم برگردند بلکه قدم به قدم اثرات رفع تحریم ها مشخص خواهد شد.

    وی در پایان تصریح کرد: در حوزه معدن روند رفع تحریم‌ها و اثرات آن در حضور شرکت‌های خارجی و صادرات مواد معدنی رضایت بخش است و انتظار داریم این روند خصوصا در بخش صادرات ادامه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی