عصر بازار

رئیس اتاق تعاون ایران:

سرمایه بانک توسعه تعاون باید ۶ برابر شود

عصر اعتبار- رئیس اتاق تعاون ایران نسبت به نحوه تامین مالی بانک توسعه تعاون با توجه به سرمایه اندک آن انتقاد کرد و گفت: دولت باید سرمایه این بانک را حداقل ۶ برابر کند چرا که منابع این بانک پاسخگوی نیازهای بخش تعاون کشور نیست.

سرمایه بانک توسعه تعاون باید ۶ برابر شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بهمن عبداللهی  با اشاره به اینکه نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای تعاون تنها بخشی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بخش تعاون کشور را به نمایش گذاشت اظهار داشت: در برخی موارد تعاونی‌ها در سطح بسیار بالایی حضور پیدا کرده بودند و تولیدات قابل رقابتی را عرضه کرده بودند.

    وی افزود: در کنار این موضوعات، وظیفه اتاق تعاون ایران سنگین‌تر می‌شود چرا که واحدها توانستند با حداقل امکانات و سرمایه، اقدامات بسیار بزرگی انجام دهند و وظیفه ما این است که حمایت‌های خود را افزایش دهیم. در این شرایط خاص اقتصاد شاید امکانات لازم وجود نداشته باشد اما در همین اندازه نیز باید حمایت‌ها صورت پذیرد.

    رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های موجود به صورت بهینه منجر به افزایش انگیزه و علاقه تعاونی‌ها خواهد شد، تصریح کرد: دولت اگر به دنبال حل موضوعاتی مانند اشتغال و توسعه تولید کشور است باید به دنبال تقویت جایگاه تعاونی‌ها باشد.

    وی گفت: قطعا دولت به دنبال تقویت جایگاه تعاونی‌هاست،چرا که در این بخش قیمت تمام شده بخش تولید بسیار پایین و ایجاد یک شغل با سهولت بیشتری صورت می‌پذیرد.

    عبداللهی با اشاره به اینکه توسعه تعاونی‌های دانش بنیان از سالهای گذشته نقطه عطفی برای اقتصاد کشور به شمار می‌رود، افزود: دولت هم این روند را از جهت تامین منابع مالی و هم حمایت‌های معنوی در دستور کار قرار دهد.

    وی افزود: ما در اتاق تعاون ایران وظایف سنگین‌تری نسبت به بخش تعاون کشور داریم و قطعا با استفاده از پتانسیل‌های موجود در جهت حمایت از تعاونی‌ها گام برمی‌داریم.

    رئیس اتاق تعاون ایران در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای حمایت از تعاونی‌های تعطیل و راکد در کشور چیست و آیا برای تقویت آنان اقدامی صورت پذیرفته یا خیر، تصریح کرد: سال گذشته تعاونی‌هایی در نمایشگاه دستاوردهای تعاونی‌ها حضور داشتند که امسال جایشان خالی بود و متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و رکود نتوانستند خود را در نمایشگاه عرضه کنند.

    عبداللهی گفت: در کنار واحدهایی که به لحاظ عملیات کاری پیشرفت‌های خوبی کرده‌اند، یکسری از تعاونی‌ها نیز راکد و تعطیل شدند که به نظر می‌آید در این باره باید منابع بانک توسعه تعاون به عنوان حامی بخش افزایش پیدا کند.

    وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون راحت‌تر می‌تواند منابع در اختیار تعاونی‌ها قرار دهد، گفت: متاسفانه این بانک با وجود پیگیری‌های فراوان سرمایه اندک 500 میلیارد تومانی دارد که لازم است تا 6 یا 7 برابر افزایش یابد.

    این مقام مسئول از دولت خواست سرمایه بانک توسعه تعاون را با استفاده از منابع مختلف افزایش دهد چرا که با سرمایه 500 میلیارد تومانی نمی‌توان جوابگوی نیازهای بخش تعاون کشور بود.

    وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات به بخش تعاونی‌ها توسط سایر بانک‌ها را در شورای پول و اعتبار پیگیری خواهند کرد، گفت: بانک مرکزی باید تسهیلاتی را فراهم کند تا براساس آن سایر بانکها برای بخش تعاون امکانات ویژه‌ای قائل شود.

    عبداللهی گفت: تعاونی‌ها باید با سهولت و انعطاف بیشتری از نظام بانکی تامین مالی کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو