عصر بازار

چرا گوشی های ورتو نماد جدید افراد ثروتمند شدند؟

عصر اعتبار- نمی‌توان در لیست وسایل شیک و لوکس این عصر نام ورتو را از قلم انداخت. سمبل‌هایی از لوکسی و گرانقیمت بودن این‌روزها پایشان به ایران هم رسیده است که یکی از آنها گوشی‌های ورتو است ولی داستان گوشی‌های ورتو که تبدیل به نماد ثروت شده‌اند چیست؟

چرا گوشی های ورتو نماد جدید افراد ثروتمند شدند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از کلیک، در واقع ورتو Vertu یک شرکت بریتانیایی است که در کار تولید گوشی های دست ساز لوکس است. شرکت ورتو Vertu در اصل توسط شرکت نوکیا در سال 1998 تاسیس شد اما در ماه اکتبر سال 2012 شرکت ورتو به یک بخش خصوصی سوئدی به نام EQT VI فروخته شد. در مورد مبلغ فروش، هرگز چیزی مشخص نشد اما شایعاتی مبنی بر اینکه قیمت قرارداد چیزی در حدود 200 میلیون دلار بوده وجود دارد. نوکیا 10 درصد از سهم فروش شرکت ورتو Vertu را هنوز برای خودش دارد. کار بسیار زیرکانه و عاقلانه ای بود چون این برند اکنون نشان داده ارزش این معامله را داشته است.

    آمار خرید و فروش این گوشی‌ها بالاتر از چیزی است که از یک گوشی در این استاندارها انتظار می‌رود، در سال 2013 ، گوشی های ورتو در حدود 350 هزار مشتری داشت و در سال 2015 ، شرکت خصوصی EQT ، سهم خودش از ورتو را به یه شرکت سرمایه گذاری هنگ کنگی به نام Godin Holdings فروخت. شرکت ورتو در حال حاضر حدود 900 کارمند دارد.

    شرکت سازنده گوشی ورتو با ایده ای سرشار از اندیشه‌ای مبتنی بر پولدار بودن شکل گرفت : « اگه شما می توانید 20 هزار دلار برای یک ساعت شیک پول بدهید، چرا برای یک گوشی شیک 20 هزار دلار ندهید ؟»

    مرکز توجه سازندگان گوشی های ورتو بیشتر برروی کیفیت ساخت، ظاهر فریبنده و لوکس بودن آن است تا مثلا شبیه گلکسی اس 7 توقع امکانات عجیب و غریب از آن داشته باشند. در واقع آن چیزی که گوشی های Vertu را بیشتر از دیگر گوشی‌ها ارزشمند می‌نماید ”دست ساز بودن ” آن است.

    به گفته شرکت ورتو ، تمام مراحل ساخت گوشی های ورتو با دست و بدون دخالت ابزارآلات ماشینی انجام می‌شود.و بهتر است بدانید قطعات این گوشی‌ها درجه یک است و در بعضی از مدل‌های آن از جواهرات بسیار گرانبها استفاده شده است.

    دفتر اصلی شرکت ورتو Vertu هم اکنون در انگلستان است ولی دفاتر دیگری هم در شهرهای نیویورک، دبی، مسکو، فرانکفورت، هنگ کنگ، پاریس و سنگاپور هم دارند. ورتو در شهر های مختلف ، فروشگاه های کوچکی دارد که بیشتر این فروشگاه‌ها شبیه جواهر فروشی‌ها هستند. ظاهر گوشی‌های ورتو شما را به یاد گوشی‌های قدیمی نوکیا می‌اندازند ولی با یک بار در دست گرفتن آن کافیست که بدانید ارزش 15تا 160 هزار دلاری را که در دست می‌گیرید دارد.

    انواع گوشی‌های ورتو

    Signature گوشی‌های ورتو به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. Signature معمولی و دیگری هم ورتو Signature لمسی یا Signature Touch با سیستم عامل اندروید . گوشی ورتو Signature در مدل های مختلفی ارائه میشود مثلا مدل S، مدل Diamond ، مدل کبرا Cobra و … اما ماهیت همگی شبیه به هم می‌باشد. مثلا برروی مدل Diamond یک سری الماس و جواهرآلات کار شده است یا در مدل Cobra بر روی آن یک مار کبرا با جواهر درست شده است.

    امکانات گوشی‌های ورتو

    در گوشی‌های ورتو خبری از سیستم عامل به آن شکلی که مد نظر شماست نیست، گوشی‌های ورتو دارای 4 گیگ حافظه داخلی، صفحه نمایش، ورتو Signature دو اینچ و با کیفیت QVGA است. باتری لیتیوم یونی قابل تعویض که می تواند جوابگوی 5ساعت و نیم مکالمه تلفنی باشد و در حدود 300 ساعت در حالت استندبای داشته باشد.

    گوشی ورتو Signature Touch دارای سیستم عامل اندروید 5٫1 است، پردازنده کوالکام 8 هسته ای مدل 810 ، صفحه نمایش 5٫2 اینچی فول اچ دی با تراکم پیکسلی 428 پیکسل در اینچ و محافظ نمایشگر یاقوت کبود است .دوربین اصلی 21 مگاپیکسل و تکنولوژی دو فلشه LED دارد. حافظه داخلی 64 گیگ ، کارت حافظه تا 64 گیگ و حافظه RAM به مقدار 4 گیگ که در نوع خودش خیلی خوب است. باتری لیتیوم یونی 3160 میلی آمپری و قابلیت شارژ سریع کوالکام ورژن 2 را داراست.

    قیمت گوشی ورتو

    قیمت‌های گوشیهای ورتو از 15000 دلار تا 160 هزار دلار است. در حال حاضر گران ترین گوشی ورتو مدل Signature Cobra می‌باشد که در واقع با یک مار کبرا که دور تا دور گوشی را گرفته است، تزئین شده است. اگر بخواهیم علت این قیمت‌های سرسام آور را بگوییم علاوه بر نام برند متوجه جواهرکاری که روی بعضی از این گوشی ها شده است می‌شویم.مطمئنا درباره‌ی گوشی‌های ورتو بیشتر از کارایی گوشی باید به ظاهر و شکل آن پرداخت که برای خریداران آن حائز اهمیت است حالا که پای این گوشی‌ها به طبقه‌ی ثروتمندان ایرانی کشیده شده است توجه مردم هم به این گوشی‌های گرانقیمت جذب شده‌است. باید دید که خبرها از چه قیمتی برای رسیدن یک گوشی از این مدل به ایران می‌دهند گرچه اگر رقم یک و نیم میلیارد تومان به گوشتان خورد زیاد تعجب نکنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو