عصر بازار

یک تحلیلگر بازار مالی مطرح کرد:

شرایط برای تک‌نرخی شدن ارز فراهم است

عصر اعتبار- یک تحلیلگر بازار مالی ضمن بیان اینکه اکنون شرایط برای تک‌نرخی شدن ارز فراهم است، گفت: موضوعی که همگی ما منتظر آن هستیم، یعنی اینکه بتوانیم اثرات پسابرجام را در سیستم مالی و بانکی مشاهده کنیم احتمالاً در اواخر شهریورماه اتفاق خواهد افتاد.

شرایط برای تک‌نرخی شدن ارز فراهم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، امیر خدیوی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون زمان مناسبی برای تک‌نرخی شدن ارز است؟ اظهارکرد: در گذشته بسیاری از شرکت‌ها با قیمت مبادله‌ای دلارهای خود را به بانک‌ها می‌فروختند و بانک‌ها نیز با همان قیمت مبادله‌ای دلارها را به شرکت‌های دیگر می‌فروختند. این رویه همچنان برقرار است. تنها تفاوتی که با گذشته داریم این است که بانک‌ها با نرخ بالاتر دلار را از شرکت‌ها خریداری کرده و با همان نرخ بالاتر نیز آنها را می‌فروشند. بنابراین از لحاظ تامین مالی، درگیری برای آنها به وجود نخواهد آمد.

    او در خصوص نرخ مناسبی که برای ارز تک‌نرخی باید در نظر گرفته شود، گفت : در مورد تک‌نرخی شدن ارز، بیانیه‌ کوتاهی از جانب بانک مرکزی صادر شد و به این صورت بود که بانک‌ها با نرخ توافقی ارز بخرند و به مشتری‌های خود بفروشند.

    خدیوی در ادامه بیان کرد: به طور کلی می‌توان عنوان کرد که شرایط برای تک‌نرخی شدن ارز فراهم است.

    این تحلیلگر بازار مالی ضمن بیان اینکه ورود بانک‌ها به بازار ارز خود زیرساختی برای تک‌نرخی شدن ارز است، گفت: این موضوع سبب می‌شود تا حجم پولی که وارد بانک‌ها می‌شود با قیمت عادلانه‌ای خریداری شده و با قیمت عادلانه‌ای هم در اختیار خریداران قرار بگیرد.

    او افزود: مسلماً به خاطر اینکه قیمت‌ها عادلانه است و همچنین به دلیل امنیتی که در سیستم بانکی وجود دارد حجم پول بیشتری از جانب فروشنده‌ها وارد این سیستم می‌شود و از طرفی هم حجم بیشتری از خریداران به سمت بانک‌ها سوق پیدا می‌کنند.

    خدیوی گفت: حتی اگر دلار در بازار آزاد معادل 3هزار و 530 تومان باشد، افراد بیشتر تمایل دارند که دلارها را حتی با قیمتی بالاتر از بانک‌ها بخرند، زیرا اطمینانی برای آنها وجود دارد.

    این تحلیلگر بازار مالی بیان کرد: موضوعی که همگی ما منتظر آن هستیم، یعنی اینکه بتوانیم اثرات پسابرجام را در سیستم مالی و بانکی مشاهده کنیم احتمالاً در اواخر شهریورماه اتفاق خواهد افتاد. از طرفی بانک‌ها نیز با توجه به موضوع خرید و فروش توافقی ارز قوی می‌شوند و دلالان از این بازار خارج می‌شوند و در نتیجه با قیمتی که منصفانه است یعنی قیمتی که عرضه و تقاضا با یکدیگر برابر می‌شود(نه قیمتی که سفته‌بازی است) ارز را تک‌نرخی می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو