عصر بازار

امام جمعه البرز در دیدار با عضو هیات مدیره بانک دی:

بانک دی وظیفه خطیری در خدمت رسانی به خانواده شهدا دارد

عصر اعتبار: به مناسبت دهم شهریورماه، روز بانکداری اسلامی، دکتر محمدعلی مورج، عضو هیات مدیره بانک دی به همراه جمعی از مسئولان بانک دی، ضمن حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه البرز با آیت الله حسینی همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بانک دی وظیفه خطیری در خدمت رسانی به خانواده شهدا دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰
  • بانک دی وظیفه خطیری در خدمت رسانی به خانواده شهدا دارد
  • بانک دی وظیفه خطیری در خدمت رسانی به خانواده شهدا دارد
  • بانک دی وظیفه خطیری در خدمت رسانی به خانواده شهدا دارد
  • بانک دی وظیفه خطیری در خدمت رسانی به خانواده شهدا دارد
  • بانک دی وظیفه خطیری در خدمت رسانی به خانواده شهدا دارد

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، آیت الله حسینی همدانی در این دیدار ضمن تبریک هفته بانکداری اظهار کرد: در آموزه های دینی ما، تنها گناهی که از آن با عنوان جنگ با خدا یاد شده است، بحث رباست. رباخواری نزد خداوند چنان مذموم است که این چنین بر حذر از ان تاکید شده است.

وی در خصوص رسالت مهم بانک‌ها در عرصه اقتصاد کشور گفت: اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود مگر از دریچه بانکداری بدون ربا. مهمترین کارکرد بانک‌ها در جامعه امروز توزیع عادلانه منابع در کشور جهت رشد متوازن و توسعه اقتصادی مناطق مختلف کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه البرز با اشاره به ضرورت تحقیق و مطالعه در خصوص اقتصاد اسلامی گفت: بسیاری از مفاهیم اقتصاد اسلامی به درستی درک نشده‌اند و شاید خود این عامل یکی از علل ایجاد نگاه منفی به بانکداری در نزد برخی از افراد باشد. امروز وظیفه علمای حوزه و اساتید دانشگاهی این است که با کمک به رفع موانع نظری و عملی در عرصه بانکداری اسلامی با بانک ها همکاری نمایند تا از این طریق گفتمان سازی در زمینه بانکداری اسلامی در جامعه عمومیت پیدا کند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به وظیفه خطیر بانک دی در خدمت رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران افزود: در هفته جاری تعداد زیادی از بانک‌های دولتی و خصوصی قصد دیدار با بنده را داشتند که از بین این بانک‌ها فقط به دیدار با مسئولین بانک دی بودم. دلیل اصلی بنده از این ملاقات نیز فقط این بود که متوجه شدم خانواده شهدا و ایثارگران اصلی ترین جامعه هدف شما هستند و همین مساله بنده را ایجاب کرد به احترام این عزیزان با شما دیدار کنم.

آیت الله حسینی همدانی در خصوص لزوم خدمت رسانی موثر به خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیز اضافه کرد: امید است بانک دی با انجام یک آمایش سرزمینی مناسب بتواند با افزایش تعداد شعب خود در استان البرز و سایر نقاط ایران سرعت ارائه خدمات بانکی خود را به خانواده شهدا و ایثارگران افزایش دهد.

دکتر محمدعلی مورج ـ عضو هیات مدیره بانک دی ـ نیز در این دیدار ضمن تشکر از آیت الله حسیتی همدانی در خصوص پذیرش مسئولین بانک دی جهت دیدار حضوری، با ارائه گزارشی از شیوه تاسیس بانک دی به ارائه توضیحاتی در خصوص عملکرد بانک در چند سال اخیر پرداخت.

وی با اشاره به جامعه هدف بانک دی افزود: بانک دی با برخورداری از حدود 750 هزار سهامدار از خانواده معظم شهدا و ایثارگران تمام تلاش و همت خود را وقف خدمت خالصانه به این عزیزان کرده است.

وی گفت: تمام تلاش مدیران بانک این بوده است که با وجود تعداد شعب کم بانک در سراسر کشور، خدمات خود را به گونه ای ارائه نمایند تا خانواده معظم شهدا و ایثارگران با سهولت بتوانند امور مالی خود را در این بانک انجام دهند. اکنون بانک دی با گسترش خدمات بانکداری الکترونیک خود و راه اندازی باجه در نقاط مختلف کشور در مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران کیفیت خدمات خود را به این جامعه هدف وسیع افزایش داده است.

مورج ضمن اشاره به عملکرد بانک های دیگر در پایان دوره مالی خود، گفت: بانک دی از معدود بانک هایی بود که امسال توانست با موفقیت مجمع سهام خود را برگزار کند و زودتر از وعده داده شده به سهامداران سود سهام آنها را پرداخت کرد.

در ادامه دکتر مردانی، رییس مرکز مطالعات بانکداری اسلامی بانک دی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد بانک دی در زمینه بانکداری بدون ربا گفت: بانک دی با همت در زمینه پیاده سازی بانکداری بدون ربا، اداره مطالعات بانکداری اسلامی خود را تاسیس کرده است که هم از لحاظ گفتمانی و هم از نظر روشی در حال حرکت به سمتی هستیم که می توانیم ادعا کنیم تمامی عقود و قراردادهای بانک دی مبتنی بر شریعت اسلام است.

وی افزود: بانک دی با گسترش مطالعات و اقدامات خود در زمینه توسعه بانکداری بدون ربا در زمره سرآمدان بانکی در این زمینه است. این بانک با تشکیل یک شورای فقهی تاکنون بالغ بر 37 جلسه برگزار کرده است که حاصل آن 1126 ساعت بحث و گفت‌وگو و 300 ساعت دوره توجیهی برای مدیران است.

مردانی با بیان اینکه بانک دی با نظارت کامل حجت الاسلام والمسلمین موسویان، تمام قراردادها و عقود خود را مورد بازبینی قرار داده است تا از میزان انطباق آنها با شریعت اسلام اطمینان حاصل کند، ادامه داد: در حال حاضر همه امور مربوط به پرداخت وام و اخذ سپرده در بانک دی مبتنی بر عقود اسلامی است و با اعزام تیم هیأت های نظارت شرعی به شعب، تمام عقود و قراردادها مورد بررسی میدانی قرار گرفته اند.

همچنین در این دیدار نجفی نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ضمن ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده توسط بانک دی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران خواستار حمایت آیت الله حسینی همدانی از توسعه شعب بانک در این استان شد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو