عصر بازار

دیدار دکتر فرحی مدیرعامل پست‌بانک‌ایران با رئیس مجلس شورای اسلامی

عصر اعتبار: دکترفرحی مدیرعامل پست‌بانک‌ایران به‌مناسبت هفته بانکداری اسلامی به همراه مدیران‌ عامل بانک‌های دولتی با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گزارشی از عملکرد این بانک را ارائه کرد.

دیدار دکتر فرحی مدیرعامل پست‌بانک‌ایران با رئیس مجلس شورای اسلامی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰
  • دیدار دکتر فرحی مدیرعامل پست‌بانک‌ایران با رئیس مجلس شورای اسلامی
  • دیدار دکتر فرحی مدیرعامل پست‌بانک‌ایران با رئیس مجلس شورای اسلامی
  • دیدار دکتر فرحی مدیرعامل پست‌بانک‌ایران با رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش‌ پایگاه خبری «عصر اعتبار»، لاریجانی در این دیدار در بخشی از سخنان خود ضمن تأکید بر لزوم توجه به بانکداری اسلامی گفت: مجلس و کمیسیون اقتصادی درخصوص بانکداری اسلامی کارهائی انجام داده و بانک مرکزی نیز با همسوئی با این نهاد فعالیت‌هائی داشته تا این امر به سرانجام برسد و کشور از انجام این مهم منتفع شود.
وی اظهار داشت: هدایت تسهیلات بانک‌ها به سمت بخش‌های تولیدی، در رونق چرخه اقتصادی صنایع کوچک و متوسط در راستای تقویت و حمایت همه‌جانبه از تولیدات داخلی ضروری است.
لاریجانی تأکید نمود: با توجه به مهاجرت معکوس روستائیان به شهرها به‌جهت عدم تعادل چرخه مناسب اقتصادی در روستاها، ضرورت حمایت بانک‌ها از بخش‌های کشاورزی، صنایع معدنی و حتی توریستی ضمن جلوگیری از مهاجرت به سمت شهرها، اشتغال‌زائی و رونق اقتصادی این مناطق را نیز فراهم می‌کند.
رئیس مجلس افزود: حمایت از سیستم بانکی زمینه تنفس اقتصادی را فراهم می‌کند و وسعت دید ملی شبکه بانکی را علاوه بر سرمایه‌گذاری در بخش بازرگانی به همسوئی به سمت سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی هدایت می‌کند.
لاریجانی در ادامه درخصوص معوقات بانکی تصریح کرد: براساس مجوز، امکان تقسیط معوقات بانکی و بخشش جرایم دیرکرد اقساط در قانون نظام بانکی فراهم شده و در این خصوص باید اطلاع‌رسانی مناسب توسط بانک‌ها انجام شود. البته باید بانک‌ها سطح ارائه خدمات خود را در راستای رفع نیازهای مشتریان و تکریم ارباب‌رجوع تقویت کنند.
رئیس قوه مقننه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی مدیران عامل بانک‌ها در این نشست عنوان کرد: گام‌هائی درخصوص ارتباطات بانکی بین‌المللی برداشته شده که باید این مهم تقویت شود.
وی تصریح کرد:‌ سیستم بانکی می‌تواند پیشنهادهای لازم را برای افزایش سرمایه بانک‌ها در برنامه ششم توسعه ارائه نماید. البته در این زمینه نشست مشترک نمایندگان بانک‌ها با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی می‌تواند در زمینه‌هائی مانند افزایش سرمایه بانک‌ها و رفع قوانین مزاحم مؤثر باشد.
لاریجانی درپایان افزود: بخشی از مردم کشور نیازمند دریافت وام‌های قرض الحسنه هستند که باید در این زمینه با مردم تعامل و سختگیری‌ها در اخذ وثیقه‌های سنگین انجام نشود و همواره باید توجه داشت که در کنار کارهای بزرگ باید بانک‌ها نیز دید ملی داشته باشند و به افراد بی‌بضاعت مالی نیز خدمت ارائه دهند.
همچنین در این دیدار محمدرضا حسین‌زاده رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها در ابتدای این دیدار گفت: بعد از برجام، گشایش‌هایی درخصوص مبادلات بانکی با خارج از کشور صورت گرفته و در این رابطه قراردادهائی با کارگزاری‌های خارجی بسته شده است.
وی تصریح کرد: با حمایت‌های دکتر لاریجانی، قوانین مبارزه با پولشویی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و نمایندگان بانک‌های خارجی براساس این قوانین تأکید کرده اند که رتبه بانکی ایران در دنیا ارتقا یابد.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها افزود: با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از صنایع کوچک کشور حمایت شده و در این رابطه به حدود 5500 بنگاه در حدود 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده که امید است بتواند مشکلات را تا حدی در بخش تولید حل کند.
گفتنی است: در دیدار مذکور مدیران عامل بانک های دولتی دیگر حاضر در این نشست نیز گزارش عملکردی از بانک های متبوع خود به دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه دادند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو