عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد :

صندوق بیمه همگانی حوادث راه اندازی می شود

عصر اعتبار- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی صندوق بیمه همگانی حوادث خبر داد و گفت که با راه اندازی این صندوق خدمات رسانی به مردم مناطق آسیب دیده صورت سرعت می گیرد .

صندوق بیمه همگانی حوادث راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سید فرید موسوی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران مازندران که با حضور فرستاده ویژه رئیس جمهوری به مناطق توفان زده در فرمانداری قائمشهر برگزار شد ، افزود : تامین اعتبار این صندوق در کمیسیون اقتصادی مجلس دهم شورای اسلامی مطرح و مصوب شد .
    وی ادامه داد : سالانه برای بازسازی و تعمیر منازل آسیب دیده از خسارت حوادث مختلف بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال اختصاص داده می شود .
    ** خسارت توفان به 2 هزار و 650 منزل در قائمشهر
    نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، جویبار ، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به آسیب دیدگی 2 هزار و 650 واحد مسکونی در شهرستان قائمشهر ، گفت : به بیش از 700 واحد مسکونی خسارت جدی و سنگینی وارد شد .
    عبدالله رضیان افزود : همچنین سامانه برق رسانی 105 روستای قائمشهر دچار آسیب دیدگی و خسارت شد .
    وی با اشاره به کنده شدن یکصد اصله درخت تنومند در معابر و خیابان های شهر قائمشهر ، اظهار داشت : با توجه به بالا بودن میزان خسارت وارده به این مناطق می بایست عزم جدی برای تخصیص اعتبار و رفع مشکلات فراهم شود .
    این نماینده مجلس شورای اسلامی خواست که برای تسریع در روند خدمات رسانی به مردم مناطق آسیب دیده از توفان اکیپ های بیشتر وارد عمل شوند .
    یکی دیگر از نمایندگان حوزه انتخابیه قائمشهر در مجلس شورای اسلامی هم پا به کار بودن مسئولان برای ارائه خدمات در زمان بحرانی حوادث و رخدادهای غیر مترقبه را ضروری دانست و گفت : با توجه به گستردگی تخریب ها ، انسجام و هماهنگی در مدیریت امور و فعالیت می تواند بسیار کارگشا باشد .
    سید علی ادیانی از نبود برخی امکانات و تجهیزات به عنوان مشکل برای ارائه خدمات در زمان وقوع حوادث نام برد و افزود : می بایست تمهیدات و اقدامات لازم برای این منظور در زمان عادی انجام شود تا در مواقع بروز بحران مشکلات چندین برابر نشود .
    توفان 130 کیلومتری روز گذشته که مازندران را در نوردید باعث وارد کردن خسارت به شهرها و روستاهای استان شد که قطعی آب ، برق ، تلفن ثابت و همراه بخشی از این مشکلات بود .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی