عصر بازار

در ادامه پیامدهای منفی کاهش قیمت نفت

بانک های امارات صدها تن از کارکنان خود را برکنار کردند

عصر اعتبار- زنجیره پیامدهای منفی ناشی از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از جمله امارات ادامه دارد و در همین راستا بانک های این کشور مجبور شدند صدها تن از کارکنان خود را از کار برکنار کنند.

بانک های امارات صدها تن از کارکنان خود را برکنار کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، این بانک ها ظرف چند روز گذشته در چارچوب تجدید ساختار خود و کاهش هزینه ها در نتیجه افت شدید درآمد نفت اقدام به چنین کاری کردند.
    کارشناسان و مسوولان بانک ها گفتند: بسیاری از بانک ها در امارات اجرای طرح کاهش هزینه ها و افزایش توان کاری استخدام کارکنان جدید را به حال تعلیق درآوردند.
    بانک ملی امارت دوبی به عنوان بزرگ ترین بانک امارات در آوریل گذشته 300 تن از کارمندان خود را اخراج کرد.
    از سوی دیگر بانک اسلامی امارات در اواسط ماه میلادی گذشته به منظور کاهش هزینه های خود بیش از صد تن از کارکنانش را از کار برکنار کرد.
    بانک ملی رأس الخیمه نیز که دولت امارت رأس الخیمه مالکیت 49 درصد آن را در اختیار دارد در ژانویه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به عنوان بخشی از طرح تجدید ساختار تشکیلاتی خود تعداد کارکنانش را به میزان 250 پست شغلی خواهد کاست.
    این در حالی است که بانک الخلیج الاول که مقر آن در امارت ابوظبی است از اواخر سال گذشته میلادی کاهش شمار کارکنان خود را آغاز کرد.
    شایان ذکر است قیمت نفت خام به دلیل افزایش عرضه و محدود بودن تقاضا و عقب گرد اقتصادهای پیشرو و در حال توسعه و اصرار تولیدکنندگان بر حفظ سهمیه تولید خود در بازار جهانی نفت در مقایسه با اواسط سال 2014 یعنی از 120 دلار در هر بشکه نفت به میزان 60 درصد کاهش یافت.
    بر اساس اطلاعات صادر شده از سوی بانک مرکز امارات ، بخش بانک در امارات بیش از 36 هزار کارمند زن و مرد دارد که در این میان شهروندان اماراتی 34 درصد مجموع کارکنان بانک ها در این کشور را تشکیل می دهند. در امارات 49 بانک از جمله 23 بانک محلی و 26 بانک خارجی مشغول به کار هستند. این بانک ها در سطح امارات 948 شعبه از جمله 862 شعبه بانک های داخلی و 86 شعبه بانک های خارجی دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو