عصر بازار

دستگیری این ۳ جیب‌بر آمار سرقت در بی‌آرتی را کاهش داد/ عکس

عصر اعتبار- رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سه جیب‌بر سابقه‌دار خطوط بی‌آرتی خبر داد و گفت: با دستگیری این افراد آمار جیب‌بری در اتوبوس‌ها کاهش چشمگیری یافته است.

دستگیری این ۳ جیب‌بر آمار سرقت در بی‌آرتی را کاهش داد/ عکس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هشتم تیرماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 103 گاندی به مأموران اعلام کرد که در خط اتوبوسرانی راه‌آهن ـ تجریش مورد سرقت به شیوه جیب بری قرار گرفته است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب‌بری و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

    مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 10 صبح روز هشتم تیرماه به قصد رفتن به میدان تجریش و در میدان ونک ، سوار اتوبوس BRT شدم که بین راه متوجه شدم کیف پولم حاوی هشت میلیون تومان وجه نقد ، کارت ملی ، کارت نظام مهندسی و چندین کارت عابربانک حاوی رمز سرقت شده است .

    با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی حساب های عابر بانکی متعلق به مالباخته اطلاع پیدا کردند که سارقان در چندین مرحله اقدام به برداشت پول از حساب های مالباخته کردند که با شناسایی دقیق محل برداشت پول ها در ونک و چهارراه مولوی و بررسی تصاویر دوربین های مداربسته ، کارآگاهان موفق به شناسایی دو مجرم سابقه دار و حرفه‌ای در سرقت به شیوه جیب بری به‌نام مهدی . م ،50 ساله و علی اکبر . ب، 47 ساله شدند .

    بررسی سوابق مهدی . م و علی اکبر. ب حکایت از آن داشت که هر کدام از این دو متهم دارای بیش از 10 فقره سابقه سرقت در پلیس آگاهی بوده و بارها توسط پایگاه های مختلف سوم ، هفتم ، چهارم و ششم آگاهی و همچنین اداره مبارزه با جیب بری آگاهی مرکز دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

    همچنین در ادامه ی بررسی سوابق این متهم نیز مشخص شد که آنها اواخر سال گذشته با تأمین قرار از زندان آزاد و مجددا سرقت های خود را از سر گرفته‌اند. با شناسایی دقیق این دو متهم و با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق آنها ، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در خیابان هاشمی و خیابان کارگر جنوبی، خیابان وزیری شدند و با اطمینان از حضور آنها در مخفیگاه هایشان ، هر دو نفر آنها را در دو عملیات همزمان و نهم شهریورماه دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شدند.

    متهمان با انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی، صراحتا به ده‌ها فقره جیب بری در مراکز پرتردد به‌ویژه در ایستگاه‌های خطوط اتوبوس های درون شهری اعتراف کرده و سومین عضو گروه خود به‌نام منصور . د 50 ساله را نیز معرفی کردند.

    با معرفی منصور به‌عنوان سومین عضو گروه سارقان حرفه‌ای جیب بر ، کارآگاهان بلافاصله وی را به‌عنوان سارق حرفه ای و سابقه دار در زمینه سرقت و جیب بری با بیش از 10 سابقه دستگیری شناسایی کردند. محل تردد وی در محدوده چهارراه ولیعصر شناسایی و او نیز در همان روز دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد .

    بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: متهمان پس از دستگیری ، صراحتا به تعداد زیادی سرقت در خطوط اتوبوسرانی شهری به‌ویژه در خطوط راه آهن- تجریش و تهرانپارس - آزادی اعتراف کردند.

    نادربیگی، با اشاره به کاهش میزان سرقت ها به شیوه جیب بری پس از دستگیری این سه متهمان گفت : پس از دستگیری این سه سارق حرفه ای و سابقه دار در زمینه جیب بری ، شاهد کاهش چشم گیری در وقوع جیب بری در ایستگاه‌ها و اتوبوس های خطوط BRT شهر تهران هستیم.

    رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به اعتیاد شدید هر سه متهم به مصرف انواع موادمخدر از جمله شیشه و هروئین ، گفت: با توجه به سوابق متعدد متهمان در ارتکاب سرقت به شیوه جیب بری ، شناسایی ده‌ها مالباخته و اعتراف صریح هر سه متهم به ده‌ها فقره سرقت و جیب بری ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر آنها از سوی مقام قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و موفق به شناسایی تصاویر سارقین خود شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر - میدان نیلوفر مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو