عصر بازار

گفت‌وگوی محتاطانه ایران و ژاپن درباره مبادلات بانکی به شرط درگیر نشدن با تحریم‌های آمریکا

عصر اعتبار- معاونان خارجه ایران و ژاپن در مورد راه‌های انجام نقل و انتقال مالی به نحوی که شرکت‌های ژاپنی با تحریم‌های یکجانبه آمریکا درگیر نشوند، گفتگو کردند.

گفت‌وگوی محتاطانه ایران و ژاپن درباره مبادلات بانکی به شرط درگیر نشدن با تحریم‌های آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، کنتارو سونورا، معاون وزیر  خارجه ژاپن و عباس عراقچی، همتای ایرانی وی، روز شنبه با یکدیگر دیدار کردند.

    سونورا روز جمعه وارد ایران شد و در مورد  راه‌های تقویت سرمایه‌گذاری ژاپن در ایران به دنبال لغو تحریم‌های علیه تهران، گفتگو کردند.

    وی پس از این دیدار به خبرگزاری «کیودو» ژاپن گفت: «امروز دیدار بسیار خوبی داشتیم و بیشتر در مورد چگونگی گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه به منظور آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای دستیابی به اهداف اقتصادی و مالی در دوران پسابرجام گفتگو کردیم.»

    در این نشست یک ساعته که در وزارت خارجه ایران برگزار شد، به گفته سونورا، معاونان وزیران خارجه ایران و ژاپن، در مورد چگونگی ارائه تضمین‌های ثابت برای انجام نقل و انتقالات بانکی به نحوی که شرکت‌های ژاپنی با توجه به پابرجایی برخی از تحریم‌های آمریکا، در مورد تسویه تراکنش‌ها نگرانی نداشته باشند، بحث و تبادل نظر کردند.

    در ماه فوریه، بانک همکارهای بین‌المللی ژاپن و نیپون اکسپورت و شرکت بیمه سرمایه‌گذاری از تخصیص یک خط اعتباری تا بیش از 10 میلیارد دلار به ایران خبر دادند.

    عراقچی در مورد همکاری‌های دو کشور گفت: «ایران از ژاپن به دلیل تخصیص خط اعتباری 10 میلیارد دلاری قدردانی می‌کند و ما مطمئنیم که این اقدام ژاپن به شکوفایی روابط مالی دو کشور منجر خواهد شد.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی